2013-09-23, 23:09
Medlem
asapdrizzys avatar
Tja!

Tänkte söka en ledig tjänst som Proffice utannonserat, som lagerarbetare i Segeltorp.
Detta är kravet de ställer: "Ett krav för denna tjänst är att du har en annan huvudsaklig sysselsättning så som studier, idrottskontrakt eller annat deltidsarbete. På grund utav rådande kollektivavtal så måste du som söker ha en annan sysselsättning då detta uppdrag INTE är på heltid. Har du inte annan huvudsaklig sysselsättning kan du alltså inte söka inom detta område."

Jag undrar alltså hur mycket jag kan förvänta mig få betalt om jag får denna tjänst? Någon som arbetat/arbetar för proffice som lagerarbetare? vill även notera att jag endast kan jobba kvälls- och nattskift.
Citera
2013-09-24, 07:19
Medlem
SevMs avatar
Jobbar som lagerbetare deltid i en annan stad för proffice då jag studerar. Samma sak med 50% annan sysselsättning. Timlönen ligger strax över 135kr/h innan semesterersättning.

Lönen baseras på vad deras kund betalar ut, men de har en garantilön som säger minst 100kr/hr.

Dvs, du kan jobba för proffice med väldigt varierande löner beroende på vilket företag som hyr in proffice dock minst 100kr/h. Hoppas mitt svar kunde hjälpa något. Jag kunde dock inte välja att jobba kväll, har jag tur får jag jobba på helgen nån enstaka dag annars är det oftast vanliga arbetstider som gäller.
Citera
2013-09-24, 12:19
Medlem
Att arbeta för Proffice är nog inte värre eller bättre än de andra bemanningsföretagen. Personligen tycker jag att det suger åsneballe, men det är min egen uppfattning.

INNAN du gör någonting riktigt dumt bör du läsa följande tråd!

https://www.flashback.org/t1011383

Lycka till.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in