Hej.
Jag är lite nyfiken på hur många glosor man kan träna in i huvudet utan att anstränga sig alltför mycket på en vecka. Jag som inte är den bästa på att få in glosor i hjärnan har försökt fler olika strategier men ingen verkar fungera. Så jag undrar hur många glosor man kan lära sig/dag, vad det maximala antalet är/vad ett rimligt antal är. Personligen tycker jag det börjar bli riktigt jobbigt vid ungefär 40 st, då börjar jag blanda ihop allting.
Visste inte i vilket ämne jag skulle posta detta men här kändes rätt då det måste finnas några undersökningar på detta.
Tacksam för svar!
Senast redigerad av Obama8MyChickn 2013-09-23 kl. 17:43.
Det är väldigt individuellt. Men jag har hört om vissa som lärt sig flera hundra varje vecka, uppemot 800. Jag har själv provat att intensivplugga glosor. Jag lyckades väl med 40–50 om dagen när det var som mest.
Senast redigerad av In-Fredel 2013-09-23 kl. 17:47.
Det är väldigt individuellt. Men jag har hört om vissa som lärt sig flera hundra varje vecka, uppemot 800. Jag har själv provat att intensivplugga glosor. Jag lyckades väl med 40–50 om dagen när det var som mest.
Innebär intensivplugg att du sitter 3-4 timmar om dagen eller mer?
50 om dagen är väl inte så mycket? Det är ofta fler än så i min latinlärobok. Att det går långsamt för mig beror snarare på lättja men när jag tar glosorna så övar jag in alla i ett kapitel på en gång.
50 om dagen är väl inte så mycket? Det är ofta fler än så i min latinlärobok. Att det går långsamt för mig beror snarare på lättja men när jag tar glosorna så övar jag in alla i ett kapitel på en gång.
Innebär intensivplugg att du sitter 3-4 timmar om dagen eller mer?
Inte nödvändigtvis.
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag sa väl inte att det var ett världsrekord heller?
Kör på glosboken.se! En väldigt underskattat sida, jag kan inte plugga glosor på något annat sätt. Blir inte samma "traggel" som annars tycker jag, och dessutom upprepar de orden man har fel på så man får repetera de man är osäker på flera ggr. Efter några omgångar så sitter det!