2013-09-23, 14:28
Medlem
Tjena.

Ja, som rubriken lyder... finns det ngot "nyttigare" alternativ till Soja?
Eller Soja utan kolhydrater (och helst utan E-mnen)

Skulle grna anvnda soja.. Men det finns ett problem, som lever hr i huset. Ett ganska vanligt problem bland de flesta. Frugan Det skall varken vara kolhydrater eller E-mnen, med viss versyn fr E-mnen.

Tacksam fr svar!

M bst

Edit: Om det frgarmaten eller inte spelar ingen roll. mest smaken jag vill t.
Citera
2013-09-23, 14:52
Medlem
Det r rtt s stor skillnad mellan "kta" soja och den falska. Kikkoman Vatten, Soyabnor, Vete, Salt. Salthalt: 14,4%. Lite kolhydrater kommer du inte undan i och med att man anvnder sojabnor men den "riktiga" har inget extra socker tillsatt eller konserveringsmedel och dylikt.
Citera
2013-09-23, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilava
Det r rtt s stor skillnad mellan "kta" soja och den falska. Kikkoman Vatten, Soyabnor, Vete, Salt. Salthalt: 14,4%. Lite kolhydrater kommer du inte undan i och med att man anvnder sojabnor men den "riktiga" har inget extra socker tillsatt eller konserveringsmedel och dylikt.

Alright. Fr ta och testa det! Kan ju inte g mer n t helvette

Tack fr snabbt svar!
Citera
2013-09-23, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anklimer
Komplement till Soja?
kanske ntfrs. det r en typ av frs som r gjord av ntter, s det r ocks vegetariskt, och smakar liknande som kttfrs och flskfrs.
Citera
2013-09-23, 23:46
Medlem
MasterBaits avatar
Titeln: Komplement
I posten: alternativ.

?

Jag antar att det r alternativ du r ute efter? Soja ger umami. S du fr vl googla p umami?

r det "komplement" du r ute efter eller vill anvnda soja kan jag ocks rekommendera kikkoman. Men den r rtt dyr. Det finns bra och billig ljus soja i Kina-butikerna. Jag anvnder nstan bara ljus soja. Det gr man i Kina ocks. Den mrka sojan, eller vr "standardsoja" r mest till fr krafigare grytor eller om man vill ge rtten en mrkare frg. Vill du "komplementera" kan du anvnda ljus soja tillsammans med en buljongtrning s kommer smakerna fram jttebra. Ett fantastiskt stt att minska saltkonsumtionen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in