2014-02-06, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Fan va glad man hade blivit om Aina bara tänkt lite logiskt och inte tro så bra om alla. Droppat kulan vid 100k och dom andra fått 40k var, det hade ju varit drömscenariot med Jeppe stående där ensam helt utan pengar

Det kanske hade inträffat om Jeppe hade berättat för henne "Släpp kulan, lita inte på mig", men bara kanske.
Citera
2014-02-06, 13:35
Medlem
Righteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heavenly
Även om man som deltagare inte har tillgång till filmerna där Jeppe pratar, så borde de ju ändå ha sett att han är psykopat? Han är ju riktigt obehaglig, aggressiv, uppblåst, hotfull. Att de sedan röstade på honom i finalen är för mig helt obegripligt.

Hur kan det vara "bra spelat" att hota samtliga deltagare? Och hur kan så många här i tråden tycka att han är "kung"? Ni fattar väl att han hade gjort exakt likadant mot er om ni hade vart med i PH?

Jeppe är fruktansvärt självupptagen, bortförklarar alla sina gärningar med att skylla på spelet. Alla ska ge honom segern, annars är de dåliga människor eller dumma. Att inte Aina och Paow gav honom rejält med stryk är för mig helt otroligt.

Sättet Jeppe kastar bollen på i slutet visar så tydligt vilken person han är. Riktigt jävla äcklig. Som ett egoistiskt litet småbarn. Visst, jag gillar inte Aina, men hon förtjänade inte det där!

Problemet med dig och alla andra med samma uppfattningen är att ni inte fattat vad programmet handlar om. Det handlar inte om att skaffa vänner eller hitta kärleken som ni verkar tro. En värdig vinnare är inte heller den som varit snällast och mest ödmjuk, som ni också verkar tro. Jag har sett några andra säsonger tidigare, och oftast är det ett svin som vinner. Det är oftast dom som spelar spelet bäst. Det är dom som klarar av att hålla sina känslor i styr och inte låta känslorna ta över. Och det är alltid likadant, dom som är "snälla" tycker det är så fruktansvärt orättvist att svinet vann. Dom har, precis som du, inte förstått vad spelet handlade om. Inte ens flera månader senare, när man haft tid att reflektera över sin medverkan, har man förstått.
Citera
2014-02-06, 13:35
Medlem
ascHacks avatar
Kom nyss att tänka på att det är skåningarna (Jeppe, Jesper, Emelie) som typ har utmärkt sig mest i programmet, på gott och ont. Det vill säga att utan dessa hade programmet inte varit något att kolla på.
Citera
2014-02-06, 13:38
Medlem
Var Niklas lite sugen på Tobias ?

Kändes rätt gay ändå.
Citera
2014-02-06, 13:38
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Kom nyss att tänka på att det är skåningarna (Jeppe, Jesper, Emelie) som typ har utmärkt sig mest i programmet, på gott och ont. Det vill säga att utan dessa hade programmet inte varit något att kolla på.

Vad fan har Fröidh bidragit med? Han är en jävla nolla som aldrig växt upp bara.
Citera
2014-02-06, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lauren
Var Niklas lite sugen på Tobias ?

Kändes rätt gay ändå.

När jag läst hans blogg så blir jag faktiskt lite rädd, centralt handlar den om vad som upplevs "sexigt".
Citera
2014-02-06, 13:45
Medlem
Righteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Vad fan har Fröidh bidragit med? Han är en jävla nolla som aldrig växt upp bara.

Dom flesta har en åsikt kring Fröidh vilket i sig är ett bevis på att han har gjort ett kraftigt avtryck. Om du inte hade brytt dig, hade du inte kommenterat. Så du är faktiskt lite av ett bevis på att han bidragit till PH 2013.
Citera
2014-02-06, 13:49
Medlem
Vindens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Ja och det visar väl att jag har en god poäng i min argumentation. Inget snack om att han under förutsättningarna förtjänade finalplatsen, men allt snack om att han var en grym spelare är sjukt överdrivet när produktionen har krattat hans väg till finalen på så många sätt.

En större budget, bättre casting och tydligare ramverk nästa säsong så kan det bli bra jämfört med den här säsongens lappa-och-laga-strategi.

Helt rätt. Framför allt ett tydligt ramverk. Det är nog det viktigaste. Annars blir det som att spela monopol med 5-åriga syskonbarnet, reglerna ändras hela tiden och han vinner oavsett.

Man kan ta in spelare som åkt ut, visst, men klargör det från början så alla kan förhålla sig till det. Jag skrev tidigt i tråden att produktionen var så uppenbar att AK kommer komma in så fort Niklas gör något med nån annan. Mycket riktigt. Hade inte Jeppe legat med Linnea är jag helt säker på att Paow inte hade fått komma in.
Alla fördelar som spelare fick hade antingen konsekvenser som helt tog bort fördelen eller som tom var direkt dåligt för personen.

Och så vidare.
Citera
2014-02-06, 13:58
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Righted
Dom flesta har en åsikt kring Fröidh vilket i sig är ett bevis på att han har gjort ett kraftigt avtryck. Om du inte hade brytt dig, hade du inte kommenterat. Så du är faktiskt lite av ett bevis på att han bidragit till PH 2013.

Japp, du har rätt där så jag tar tillbaka vad jag sa. Såg nu en kort repris från när Jeppe släppte kulan och ser hur Fröidh flinar efteråt. Den enda där som inte blev illa berörd? Men det är klart, han och Jeppe var ju kompisar så han tyckte kanske det var rätt.
Citera
2014-02-06, 13:58
Bannlyst
Det bästa för programmet var helt enkelt att produktionen gick in och styrde skiten med järnhand, vad hade vi annars fått se? Ett glatt kompisgäng som står och runkar av varandra med ett glas rosé i andra handen, den bästa tiden i deras liv! Inga bråk - ingenting! Bara massa kärlek.

Marionett-fasonerna var det bästa som kunde hända, hade inte hänt ett skit annars. Dom ville ju bara vara kompisar. Samma sak med BB förra året, skärp er plz.
Citera
2014-02-06, 14:19
Medlem
Jaha, jag har nu sett finalen och läst igenom tråden. Vad ska man säga?

Att Mia var värdig att stå i final måste hon ju själv inse är en lugn.

Men stackars lilla Aina. Jag hoppas innerligt att du blev upprörd på grund av att du själv tänkte släppa kulan vid ett senare skede, inte för att du blev överraskad av att Jeppe gjorde det. Om man var tvungen att peka ut en person ur årets säsong som skulle släppa den är det självklart Jeppe. Så naiv kan man omöjligen vara. Du vann hursomhelst den sociala segern, och det ska du ha cred för.

Och Jeppe. Var ska man börja? Han är absolut en värdig vinnare av årets PH. Alla andra, förutom Niklas och möjligtvis Thobias, som jag tror är smartare än han verkar, har inbillat sig att dom var på någon charterresa till Mexiko där dom skulle festa och ha kul. Han var nog den näst bäste "spelaren"(spel? Produktionen är ett skämt. Om det är ett spel så är det att skrapa trisslotter) efter Niklas i år.

Det är även i Niklas vi ser hur en bra spelare är, för Jeppe framstår bara som en bra spelare på grund av de andra som är helt inkompetenta. En bra spelare gör sig själv omtyckt, framstår inte som ett hot och håller sig helst i bakgrunden där man kan kontrollera människor utan att skapa konflikter.

Sen är det ju det här med vad det innebär att "spela spelet" och att man stänger av sina känslor för att komma till final. För det första vill jag poängtera att det är just känslor som gör serien värd att titta på. Om det inte var för människans förmåga att så tydligt förmedla och visa känslor, så skulle det vara helt värdelöst att se på det här. Då skulle vi kunna se på 20 björnar som manglar varandra tills 1 står kvar, eller se 20 robotar ta helt logiska beslut om vilken partner man ska stå med och varför på grund av någon matematisk kalkylering. Låter extremt underhållande. Poängen är ju att se andra människors känslor, vilket som uppenbarligen skapar mer känslor hos tittarna, det är den här tråden ett bevis på.

För det andra är det väldigt svårt för en normal människa att fullständigt stänga ner sina känslor helt, alternativt byta personlighet. Det går absolut att göra till en grad, eller under en kortare period, det har jag själv gjort och sett folk göra, men att i 30 dagar vara helt iskall och i princip ändra sin personlighet på grund av det, ser jag som nästan omöjligt. Så att Jeppe spelar spelet eller något liknande kan det absolut uppfattas som, men jag tror att han är ungefär likadan i verkliga livet, bryr sig bara om sig själv, är aggressiv och falsk.

Väldigt naivt av både Paow och Aina att inte kunna se att det faktiskt inte fanns en människa bakom masken.

Med det sagt så säger jag inte Jeppe är mindre värd vinsten, för den är han värd(även om jag tycker att Aina också var det), men jag tycker fortfarande han är ett känslokallt svin, för det är han. Dock, som någon poängterat tidigare, fick han faktiskt en chans att komma tillbaka efter han blivit mördad. Han framstod dock som ett svin redan då och ingen ville ha kvar honom. Sen kom han in igen med immunitet och sin bergsäkra partner.
Citera
2014-02-06, 14:21
Medlem
swimmingpools avatar
Vad är oddsen för två Tobias, två Ainor och två Jeppar i samma program? Vanligt med samma namn i dokusåpor tycker jag. Tänker b.la. på Marsello och Marsello.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in