Citat:
Ursprungligen postat av
Dressc
Haha, bara för man känner till vem en del människor är betyder inte att man per automatik ser upp till dom. Bara för jag känner till Hitler betyder inte det att jag ser upp till han. Är man lite uppdaterad om dagens svenska nöjesnyheter så vet man lite sådant här. Det jag menade med att hon har mycket på g, är att tack vare hennes blogg har hon ju blivit känd och har sina fans, och går på evengemang, är i tidningen osv. Kanske inte så lätt för någon som Jeppe som inte har samma slags kändisskap, och om det är sant att han var så svartsjuk, kanske det var svårt för honom att hon går ut och har sin krets som hon umgås med. Vem vet..
Bara för att jag nämnde att Paow har fans som ser upp till henne innebär det inte att jag syftade just på dig, inte sant? (om vi nu ska följa din "Hitler-tes")

Det är en klassisk försvarsmekanism att plocka upp Hitler som om han vore jordens Satan. Finns betydligt vidrigare människor än Hitler på denna jord om han sorgligt nog är din version av "total ondska" som du blev matad (hjärntvättad) med i grundskolan
Ja, för att gå på evenemang och vara i tidningen är att "ha mycket på g"? Jag tror att du lurar dig själv lite. Att "driva" en blogg och kalla det för jobb är skrattretande då bloggare konstlar sina liv till att verka vara spännande och varierade (precis som alla gör på facebook/instagram som exempel). Samtidigt går bloggarna ut på att HÅRT marknadsföra produkter som utarmar alla mindre begåvade läsare - tröga läsare som bloggarna tjänar pengar på och de facto BLIR bloggarnas inkomstkälla. Med andra ord måste bloggläsarna vara minst lika blåsta som bloggarna de känner att bloggarna är läsvärda. Det är just därför som 13- till 18-åringar läser bloggar just för att DE INTE VET BÄTTRE.
Jag tror att du bakandes bullar, tvättandes kläder och sittandes på föreläsningar under en dag är betydligt mer spännande än vad Paow någonsin kan vara. I mean: hon har lagt tid på Jeppe i flera veckor och gått runt på värdelösa barturnéer med 14-åringar runtom i Sverige. Låter det exklusivt? Eller är det så pass lågt man måste sjunka för att ha ett exklusivt liv?
Man kan tro att man är framgångsrik om man lyckas bo i Sthlms finare områden och har en inkomst som räcker till för tre-rätters och massa festande. Men att köpa klass och intelligens (socialt kapital) går inte. Inte ens hipsters fixar det hur mycket de än försöker. Man FÖDS in i det och arbetar STENHÅRT för att komma dit. Det är inget som sker över en natt. Det finns inga genvägar. Därför ser jag igenom människor som Paow och alla andra gloryhunters som försöker vara fina i kanten men lyckas klanta till sig dygnet runt då de inte vet bättre och förmodligen aldrig kommer göra det (eller kommer göra det när det redan är försent). Därför gillar jag Jeppe som drog hem från Sthlm då storstaden inte var hans grejj. Han vet vart han trivs och vart han ska hålla till. Respekt till Jeppe som inte försöker klättra i statustrappan på andras bekostnad som Paow gör. Kärlek!