Flashback bygger pepparkakshus!
2014-02-25, 17:12
Medlem
Men ge er, röka cannabinoider är ofarligt! Har rökt sen typ 2007 och vid vissa tillfällen säkert 200g i månaden, utan nå biverkningar eller nån speciell avtändning. Är lite jobbigt första 3-4 dagarna du slutat sen är du helt normal. Dem som gnäller på biverkningar och jobbig at är sådana personer som säkert gnäller på allt, sluta gnäll eller sluta rök för faan!! Jobbar heltid och mitt jobb har aldrig blivit lidande även om man röker konstant på ledig tid. Har inte rökt nu på ett tag pga att jag fått så hög tolerans, ska ta det lugnt till i vår/sommar. Blir roligare ju längre man håller upp. Och sluta fråga varför vi röker rökmix, förstår ni inte det är ni så jävla blåsta! Det är för att det är lagligt och vi kanske lämnar prover eller bara inte vill åka dit. Självklart hade man hellre rökt cb om man kunnat.
Och för guds skull, gör rökmix av cannabinoiderna, ta det inte i pulverform.

Mvh
Citera
2014-02-25, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snekeftad
Hej, jag har rökt spice i ett halvår nästan dagligen och har bara kört HINK och nån fåtal joint under den långa tiden, jag ville åt det värsta hela tiden, men nu för ca 1 månad sen o lite till så la jag av, för jag fick ingen effekt alls den sista tiden förrutom känslan i huvudet att det blev värre då jag drog ett par hinkar i rad jag kände inte av det ALLS ingenstans tog även ett uppbehåll på 2 veckor och provade igen men det tog inget då heller och mina kompisar som rökt brunt/grönt i 4-5 år och spice de sista 2 åren tog oxå ett uppbehåll med mig och när vi skulle prova en hink efter dom veckorna så blev dom helt stekt och jag kände inte ett skit då heller, farlig drog... Nu idag sitter jag med en rysande känsla på vänstersidan skallen, alltså utanpå hjärnan, innanför skallen och jag känner av det nästan dagligen men ibland släpper det till lite granna, på kvällarna då jag ska sova då jag lägger mig och blundar då börjar det värsta av allt, det börjar stickas till som fan och jag måste sätta mig upp och spänna hela huvudet för jag kan inte slappna av, det är inget jag vill att någon annan ska känna, så nu har jag fått nog av det och ska till vårdcentralen imorgon, för detta skit är något allvarligt, och det är spicet som skapat det... ber er håll er undan från skiten innan ni slutar upp som jag. / även ätit upp 5g spice en gång då jag var stenböjd och det var på tobak, kompis som berättade. ångrar jag inte sökte vård direkt då känslan började underskatta aldrig spice, blir konsekvenser utav det om man har otur

Men herregud! Det kallas brainzaps det du har och man får det när man har för lite serotonin i hjärnan, den försöker fylla på men kan inte, därav "stötarna/rysningarna". Köp 5-htp och käka det så går det över eller vänta ut det så går det också över. Du kan ha det i upp till ett år säkert, jobbigt men inge farligt. Varför ska ni barn hålla på med sånt här när ni inte vet nånting? Sluta knarka och börja med nån sport eller nått, snorungar!
Citera
2014-02-25, 20:14
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kottish
Men ge er, röka cannabinoider är ofarligt! Har rökt sen typ 2007 och vid vissa tillfällen säkert 200g i månaden, utan nå biverkningar eller nån speciell avtändning. Är lite jobbigt första 3-4 dagarna du slutat sen är du helt normal. Dem som gnäller på biverkningar och jobbig at är sådana personer som säkert gnäller på allt, sluta gnäll eller sluta rök för faan!! Jobbar heltid och mitt jobb har aldrig blivit lidande även om man röker konstant på ledig tid. Har inte rökt nu på ett tag pga att jag fått så hög tolerans, ska ta det lugnt till i vår/sommar. Blir roligare ju längre man håller upp. Och sluta fråga varför vi röker rökmix, förstår ni inte det är ni så jävla blåsta! Det är för att det är lagligt och vi kanske lämnar prover eller bara inte vill åka dit. Självklart hade man hellre rökt cb om man kunnat.
Och för guds skull, gör rökmix av cannabinoiderna, ta det inte i pulverform.

Mvh

Sluta nu. Räcker att man röker / tar det oralt några dagar i rad för att få en riktigt risig mage och en baksmälla som inte är speciellt trevlig. Det känns allt annat än nyttigt men eftersom det inte finns någon forskning kring hur farligt det är eller hur ofarligt det är så är det givetvis svårt att säga. Men allting pekar på att det är bra mycket värre än cannabis och det kan du inte blunda för.

Jag röker själv rökmixar men det kan vara bra att inse att det man gör garanterat inte är en vitaminkur för kroppen. Jag märker av kraftiga biverkningar av skiten och då använder jag inte det speciellt ofta, varannan helg eller så.
Citera
2014-02-25, 21:03
Medlem
Mommejrs avatar
Ja det kan vara farligt. Börja köp cannabis i stället för o trycka i dig massa forsknings kemikalier. Bättre effekt av det som iaf sitter i så man blir nöjd, i stället för några keffa 10-20min rus som ger AT's / bieffekter.
Citera
2014-02-25, 22:45
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Ja det kan vara farligt. Börja köp cannabis i stället för o trycka i dig massa forsknings kemikalier. Bättre effekt av det som iaf sitter i så man blir nöjd, i stället för några keffa 10-20min rus som ger AT's / bieffekter.

Rent effektmässigt så tycker jag cannabioniderna knullar sönder cannabis och det är väl lite därför jag fortfarande tar de ibland även fast man är medveten om att det inte är speciellt bra. Jag tänker då främst på oralt bruk av cannabionider vilket ger ett rus på 3-4h.
Citera
2014-02-26, 06:35
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
Rent effektmässigt så tycker jag cannabioniderna knullar sönder cannabis och det är väl lite därför jag fortfarande tar de ibland även fast man är medveten om att det inte är speciellt bra. Jag tänker då främst på oralt bruk av cannabionider vilket ger ett rus på 3-4h.

Har inte provat några syntetiska oralt så ska inte utala mig på den punkten. Tycker dock dom mesta cannabinoiderna saknar kroppsliga effekter helt. AB-Fubinacan tex tycker jag mer sitter i huvudet en kort stund, kanske 10-20 minuter när det röks. Får konstiga svettningar och skumma drömmar bara efter 1-3 dagars bruk.

5fakb48 dock var långt bättre än fubben enligt min smak. Rätt mkt mindfuck och kul att sitta o spela/kolla på film på, saknar även där det där "avkopplande" som jag tycker Cannabis ger

Rökmixar kan helt klart vara kul, men en stressig dag slår det inte CB, alla tycker ju dock olika och påverkas lite olikt med så det är nog en personlig grejj vad man gillar helt enkelt.
Citera
2014-02-26, 07:22
Medlem
Har rökt spice till och från i ca 3år nu. Och att det inte ger några biverkningar är iaf för mig en lögn.

Skulle nog säga att det är utan att tveka den jobbigaste drogen jag provat. Men även rolig i vissa fall, därav att jag brukar det.. Men tycker dagens mixar ger mycket värre bieffekter än förr..

Dock så tycker jag atn på spice är hemsk, (ja jag kallar det avtändning, även om folk in tycker det finns på spice ) men kan säga att röker du fel cannabinoid så kan man faktiskt få en at från helvetet..

Rökte AB-pinaca för ca 5månader sen, och atn på de.. Vaknade kallsvettig varje natt i ca en månad, följt av att jag spydde varje morgon, paranoid och livrädd för allt morgon till kväll. Orolig om allt, ångest, började flänna av precis allt, besvär med njurarna, kan idag inte äta skräpmat utan att de känns som jag fått tarmvred i njurarna. Kännde smaken i munnen typ en vecka efter ja slutade, fick springa å pissa typ.3ggr i timmen, huvudvärk.mardrömmar jag inte trodde fanns, groova. Problem med mat och sömn. Följt av massa annat skit. Har även fått liknande avtändningar på andra cannabinoider.

Säger inte vad man borde röka, alla väljer själva, men att säga att spice inte ger biverkningar gör mig irriterad, för de gör det helt klart.

Tycker spice kan räknas som en tung drog, då man ser en del som är nerkörda på det, å.de är då fan så mycket pundigare än opiattorskar osv enligt min uppfattning.

Röker detta då våra politiker verkar ha svårt med en legalisering av cb, och jag värderar körkortet och jobbet för högt för att torska, så nu behöver ingen fråga varför jag röker.
Citera
2014-02-26, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O-Nykteristen
Har du lust att länka något av det du läst? Det jag har upplevt och sett under de år jag rökt spice i väldigt stora mängder, skulle jag verkligen inte klassa som ofarligt. Har behövt läggas in ett flertal gånger under avtändningen, och vet många som behövt göra detsamma. Förutom att jag blir aggressiv och allmänt skev, så får jag ont i mina organ och leder varje gång jag röker skiten. Håll er undan från dödsknarket för fan.

Skaffa absolut inte en tub c-vitamin, det är alldeles för höga mängder i dom där brustabletterna. Det är inte naturliga c-vitaminer heller, och jag tror inte att syntetiska vitaminer är bra när man har naturliga alternativ. Köp en apelsin, clementin eller nypon om du har problem med tandköttet.

Ha ha ha, skrattar gott när du försöker få någon som är tvärtorsk på syntetiska cannabinoider att välja the real deal när det gäller c-vitamin. Uppenbarligen skiter han i vad som är syntetiskt och riktigt.

TS, det som inte dödar, härdar! Kör på med dina doser/vecka så ses vi om några år på nyheterna om det var bra eller dåligt.
Citera
2014-02-26, 11:10
Medlem
den där skiten ska du inte röka !
Citera
2014-02-27, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kottish
Men herregud! Det kallas brainzaps det du har och man får det när man har för lite serotonin i hjärnan, den försöker fylla på men kan inte, därav "stötarna/rysningarna". Köp 5-htp och käka det så går det över eller vänta ut det så går det också över. Du kan ha det i upp till ett år säkert, jobbigt men inge farligt. Varför ska ni barn hålla på med sånt här när ni inte vet nånting? Sluta knarka och börja med nån sport eller nått, snorungar!

Jag har lagt av med skiten, men det kan mycket väl vara något annat var på VC och berättade lite sen BAD jag dom skicka mig på en skallröntgen, men dom dissade mig totalt, fick ingen hjälp, så nu ger jag det några dagar till om det inte blir bättre som det inte blivit de senaste 2 månaderna~ (trott det skulle gått över av sig själv) så far jag in till akuten istället därmed har jag inte sökt hjälp förns för 2 dagar sen. Man vill ju lixom kunna sätta ett finger på vad det är. Sen så sticks/dunkar/domnar skallen utavbarafan ibland, och det är på kvällarna jag tar dom värsta smällarna då jag försöker få lite sömn
Senast redigerad av Snekeftad 2014-02-27 kl. 00:16.
Citera
2014-02-27, 01:02
Medlem
JojjeMeduzas avatar
För ett tag sedan när polaren hade köpt ca 100g spice var han fan hög 24/7. Gick knappt att prata med honom för han var så borta hela tiden. Men förstår honom hade gjort samma sak om jag också hade varit arbetslös och haft den mängden hemma.
Citera
2014-02-27, 07:31
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snekeftad
Jag har lagt av med skiten, men det kan mycket väl vara något annat var på VC och berättade lite sen BAD jag dom skicka mig på en skallröntgen, men dom dissade mig totalt, fick ingen hjälp, så nu ger jag det några dagar till om det inte blir bättre som det inte blivit de senaste 2 månaderna~ (trott det skulle gått över av sig själv) så far jag in till akuten istället därmed har jag inte sökt hjälp förns för 2 dagar sen. Man vill ju lixom kunna sätta ett finger på vad det är. Sen så sticks/dunkar/domnar skallen utavbarafan ibland, och det är på kvällarna jag tar dom värsta smällarna då jag försöker få lite sömn

Anledningen att dom inte vill göra en skalleröntgen i onödan är att datortomografi avger strålning motsvarande ca 1000 vanliga röntgen. Inte något man vill göra i onödan för något som kan bero på droger / abstinens och kanske går över av sig självt med lite tid.

Jag läste ditt förra inlägg och det kan vara så att du har fått en mild form av epileptiska anfall. Detta kan komma som abstinens syndrom från de syntetiska cannabinoiderna. Det kan kännas som en rysande / stickande känsla i huvudet och brukar oftast komma med andra symptom så som kramp och att man känner sig konstig i huvudet. Känner du igen dig borde du berätta det för din doktor och vad du har tagit för det går att lösa med medicin om det nu skulle vara så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in