2020-02-27, 00:15
Medlem
Lifeassays kommer besegra coronan imorgon raket
Citera
2020-02-27, 08:23
Medlem
Herantis Pharma

VD håller tal på konferensen tidigt klockan 10 på fredag

Resultatredovisning

Marknaden lär både få en färsk video om Parkinson-effekter och ett pm vad som avhandlas på presentationen.

Iom att Bolagets ”Silent Period” slutar i februari kan man oxå släppa mer relaterat till företags-världen i övr.
Citera
2020-02-27, 10:38
Medlem
kurt-sunes avatar
Tycker sådana här dippar är utmärkta att köpa fina bolag på om man inte hunnit in. På lång sikt på kommer tech-giganterna att fortsätta upp. Så fortsätt att köpa Alphabet (Google), Amazon, Apple och Microsoft kommer nog inte att vara fel för den som som orkar spara aktier på lite längre sikt än de flesta. Till exempel till pensionen.

Avanza har nya trackers på några av bolagen, så det är ett sätt att komma åt annars ganska dyra aktier och månadsspara i dessa.
Citera
2020-02-27, 11:30
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Tycker sådana här dippar är utmärkta att köpa fina bolag på om man inte hunnit in. På lång sikt på kommer tech-giganterna att fortsätta upp. Så fortsätt att köpa Alphabet (Google), Amazon, Apple och Microsoft kommer nog inte att vara fel för den som som orkar spara aktier på lite längre sikt än de flesta. Till exempel till pensionen.

Avanza har nya trackers på några av bolagen, så det är ett sätt att komma åt annars ganska dyra aktier och månadsspara i dessa.

Är det någon mer än jag som är all out förutom Guld?

Måndagen sved rejält men jag tänkte ta det, sitta likvid tills jag ser en ny positiv trend. Med lite otur kan detta hålla i sig ett tag.

Smart att gå in på lägre nivåer men jag missar hellre absolut botten och hoppar på en positiv trend.
Citera
2020-02-27, 11:36
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha

Måndagen sved rejält men jag tänkte ta det, sitta likvid tills jag ser en ny positiv trend. Med lite otur kan detta hålla i sig ett tag.

Smart att gå in på lägre nivåer men jag missar hellre absolut botten och hoppar på en positiv trend.

Trenden är dock extremt bullish. Jag ligger kvar och har inte sålt något. Dock så har jag den senaste tiden ökat mest i guld och silver vilket visat sig vara lönsamt. Dock så är kvalitet fortfarande kvalitet och det blir sällan billigt.
Citera
2020-02-27, 14:41
Medlem
Herantis Pharma nämns i dagens program av Healthcare Direkt.

https://www.youtube.com/watch?v=aoSGFCqm2Tk
Citera
2020-02-27, 17:33
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Veckans aktietips:

Sälj allt.

Detta postade jag 7/1. Då valde jag själv att sälja, utifrån faktumet att det fanns en vinst tryggad, dumt att bli girig med krypande Coronoarapporter. Nu är frågan när det är dags att köpa igen. Jag tror det kommer fortsätta dippa, frågan är hur mycket? Trevligt att det dippar innan utdelningarna.
Citera
2020-02-27, 19:54
Medlem
Sjuntorparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha

Jo, även jag är all out förutom guld. Kom ur mycket lämpligt i torsdags förra veckan, samt en del i måndags.

Ska hitta en bra ingång med minimal risk. Har inte bråttom. tänker nog lägga upp det som så att köpa en mindre del, en gång i veckan med start om några veckor. kanske fördelat på minst 10 veckor.

Tror vi ska mycket mycket djupare. och fort går det.

Men läget och min plan förändras när ny info kommer. Spännande tider. Tänker hur som helst köpa LF global indexfond. absolut inga enstaka aktiefynd.

Edit: Tillägger att jag tror att stora börsraset blir när den stora massan inser att deras fonder redan börjat rasa och paniksäljer. Använder mina ovetande släktingar som referenser. inte alla fond-långsparare följer börsen dagligen.
väntar på aftonbladetrubrikerna. "Börsen rasar, rädda det som räddas kan"
Senast redigerad av Sjuntorparn 2020-02-27 kl. 20:11.
Citera
2020-02-27, 20:38
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn
Jo, även jag är all out förutom guld. Kom ur mycket lämpligt i torsdags förra veckan, samt en del i måndags.

Ska hitta en bra ingång med minimal risk. Har inte bråttom. tänker nog lägga upp det som så att köpa en mindre del, en gång i veckan med start om några veckor. kanske fördelat på minst 10 veckor.

Tror vi ska mycket mycket djupare. och fort går det.

Men läget och min plan förändras när ny info kommer. Spännande tider. Tänker hur som helst köpa LF global indexfond. absolut inga enstaka aktiefynd.

Edit: Tillägger att jag tror att stora börsraset blir när den stora massan inser att deras fonder redan börjat rasa och paniksäljer. Använder mina ovetande släktingar som referenser. inte alla fond-långsparare följer börsen dagligen.
väntar på aftonbladetrubrikerna. "Börsen rasar, rädda det som räddas kan"

Är rädd att du har rätt där. När svennebanan ser att fonderna dalar, då börjar det riktiga raset. Ännu hyfsat tidigt att hoppa på guldet.
Citera
2020-02-27, 20:52
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dylandium
Hur gör man inför finepart imorgon?

Jag ska med, tusenlapparna har dock försvunnit snabbt, och ordentligt back det ligger jag. Har legat och handlat på mig aktier inför NE. Men min plan har varit långsiktig hela tiden så här ska det handlas nya aktier iallafall. Jävla Coronaskit för övrigt.
Citera
2020-02-28, 08:10
Medlem
Sjuntorparns avatar
Ni som står utanför. Vilka aktier ha ni koll på nu för att försöka hitta ett bra ingångsläge? Allt på Largecap känns mycket dyrt än, trots den lilla nedgången vi sett hittills.

Investor hade väl varit fint att plocka in runt 300-330kr. Ett tag kvar dock.

Tror man ska undvika alla raketer som nämns i denna tråd ett bra tag framöver. Dom kommer ta stryk. Mer än dom förtjänar.
Senast redigerad av Sjuntorparn 2020-02-28 kl. 08:21.
Citera
2020-02-28, 08:33
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn
Ni som står utanför. Vilka aktier ha ni koll på nu för att försöka hitta ett bra ingångsläge? Allt på Largecap känns mycket dyrt än, trots den lilla nedgången vi sett hittills.

Investor hade väl varit fint att plocka in runt 300-330kr. Ett tag kvar dock.

Tror man ska undvika alla raketer som nämns i denna tråd ett bra tag framöver. Dom kommer ta stryk. Mer än dom förtjänar.

Jag skulle vilja köpa på mig ungefär samma portfölj som jag hade förra veckan men med variatoner beroende på hur mycket de tappat. Ju större tapp desto bättre potential. Vet inte om det är rätt tänk.

Framförallt är det många aktier som fått oförtjänt mycket stryk kan man tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in