2019-12-18, 17:48
Medlem
Dotterbolags-vd köper aktier i Zordix för 1,5 miljoner kronor (Finwire)
2019-12-17
Citera
2019-12-18, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venturer
Vilken härligt dag! Gick ner -10% på låg volym pga småsparare som läser bara rubriker, och ändå stängde på +% med mycket styrka på köpsidan!

Nu har vi också en klargörande i form av Biostock intervju. Uppmanar er att läsa och förstå potentialen!

"This (SOM-001 delay) was unfortunate but is NOT related to the active compounds but to the control compound.
The experiment with the right control substance will be repeated in Q1, 2020. We do not foresee any further delay.
Thus, this delay will not affect Scandion Oncology in any serious way. On the contrary, Scandion oncology now has the possibility to include these much more effective analogs in the animal experiments. "

"a most likely scenario (SOM-001) will be a spin-out from Scandion oncology and then have this new company to develop the SOM drugs commercially – and most probably with a partner.
This also means that Scandion oncology can keep its focus on the oncology development."

Alltså, vi som äger SCOL får troligtvis våra andel i den nya bolaget (skattefritt utdelning, typ) - medan Scandion får jobba vidare mot partnerskap/försäljning av SCO-X01, utan några intressekonflikten mellan dem två möjliga partners/köpare.

"the clinical phase II study (SCO-101, Oncology) will start as soon as we have the final acceptance from the Ethical Committee.
We expect to receive this acceptance within the next couple of days.
Then there will be frequent news from Scandion Oncology where we report on the clinical trial. "

Detta som sagt förväntar jag att se redan torsdag, senast måndag, då den etiska rådet möte förfaller torsdag den 19de - med ett PM om första patient in.

Grattis till er som passade på och köpte dippen.
Men frågan är, är det någon som fortfarande vågar sitta ute?

Lugn handel i Scandion Oncology idag. Ingen ville sälja ser det ut som, med rätt i!
Alla väntar in nyhet om första patient in, troligtvis fredag/måndag efter etikettsrådet möte imorgon.
Själv ska jag passa på och öka innehavet imorgon med dem sista aktier som är kvar på dessa nivåer inför 2020s uppvärderingen! Lär inte bli billigare
Citera
2019-12-19, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venturer
Vilken härligt dag! Gick ner -10% på låg volym pga småsparare som läser bara rubriker, och ändå stängde på +% med mycket styrka på köpsidan!

Grattis till er som passade på och köpte dippen.
Men frågan är, är det någon som fortfarande vågar sitta ute?

Hur mycket potential tror du Scandion Oncology har inom de närmsta åren? Är den fortfarande värd att köpa @current pris?
Citera
2019-12-19, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Hur mycket potential tror du Scandion Oncology har inom de närmsta åren? Är den fortfarande värd att köpa @current pris?

Absolut! Börsplus jämförde Scandion med andra oncologybolag som då värderade till 1-1,5 miljarder. Detta är vid IPO, sedan dess har scandion utvecklat betydligt.
Här här du en grafisk jämförelse
https://twitter.com/dd2dx/status/1205520866441879559?s=19

Inga säljare just nu, mindre än 25k aktier ute och dem flesta på 12kr. Det beror på att vi väntar in etikettsrådets möte idag för att faktiskt börja dosera patienter i den första FAS2an - idag, imorgon, nästa vecka... vilken dag som helst.

Första resultat redan Q2 2020, och glöm ej att bolaget kompletterar och bygger på en befintlig behandling - inga löfte om nya teknologi som laser osv. - tack vare det har jag stora förhoppningar på bra resultat.

BV just nu är 200 miljoner kronor, en mycket låg värdering till ett bolag som startar en FAS2 inom en vecka. Dessutom har vi 2 stycken FAS2 till under 2020 och en kandidat inom antibiotikaresistans.
Big pharma visar större intresse i bolaget redan nu, och scandion ska delta i JP Morgans konferens i januari för att börja prata med eventuella köpare/partner, istället för 2021.

1-1,5 miljarder BV är inte alls omöjligt redan sommar 2020. Antibiotikaresistans avknoppning heller (mer värde i form av aktier i nytt dotterbolag)

Så ja, allt under 1 miljard är billigt i min åsikt.
Citera
2019-12-19, 10:34
Medlem
Valfrids avatar
Köpte in mig i Igrene Bta. Det är alltså betald tecknad aktie som kommer att omvandlas till vanliga aktier. Jämför kursen i bta med vanliga aktien igrene 😁, gillar även nyheterna som bolaget släppte här om dagen 💪. Lock and Load gott folk.

" Gasprospekteringsbolaget Igrene har uppmätt en halt om 100 procent metangas i sin femte produktionsbrunn. Kärnborrningarna som pågår i brunnen har nått 250 meters djup.

Bolaget har noterat kraftiga gasinträngningar och tryckhöjningar.

I produktionsbrunn fyra håller bolaget på och installerar en blow out preventer (BOP).

"Denna BOP är en säkerhetsanordning för att förhindra att djupgas under högt tryck tränger upp under borrningarna", skriver företaget i en kommentar. Företaget har också tätat brunnen."
Senast redigerad av Valfrid 2019-12-19 kl. 10:52.
Citera
2019-12-19, 10:36
Medlem
Valfrids avatar
Har givetvis kvar aktier i Saxlund.
Citera
2019-12-19, 11:32
Medlem
Zordix
Följer upp gårdagens tips. Då aktien fått upp farten rejält. Och har två spelsläpp i närtid.

https://www.youtube.com/watch?v=yet9IU_n0BU&feature=emb_logo
Citera
2019-12-19, 11:45
Medlem
Man kan undra när det ska komma en REJÄL vinsthemtagning ,som det brukar göra i december..
Kanske imorgon..för ännu idag verkar det inte lyfta så mycket..
Citera
2019-12-19, 13:48
Medlem
Eriksson går ner rejält idag..
Är detta början på nedgången för övriga ?
Citera
2019-12-20, 06:53
Medlem
köpte brighter. hoppas på leverans nu inom nån månad. chans o bli riktigt stort.
synd o ligga utanför
Citera
2019-12-20, 08:53
Medlem
Valfrids avatar
Tycker att igrene verkar vara intressant inför 2020. Tycks finnas stora mängder naturgas där vid siljan och får bolaget tillstånd att utvinna gasen kommersiellt gissar jag att vi kan få fina spekulationsrace i detta case. Har tagit en hyfsad position då jag tycker detta känns som ett spännande tradingcase.

https://www.youtube.com/watch?v=wgwZZgy2doo
Senast redigerad av Valfrid 2019-12-20 kl. 08:56.
Citera
2019-12-20, 09:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Valfrid
Tycker att igrene verkar vara intressant inför 2020. Tycks finnas stora mängder naturgas där vid siljan och får bolaget tillstånd att utvinna gasen kommersiellt gissar jag att vi kan få fina spekulationsrace i detta case. Har tagit en hyfsad position då jag tycker detta känns som ett spännande tradingcase.

https://www.youtube.com/watch?v=wgwZZgy2doo

Detta är inget annat än ett pump and dump case.
Håll er borta från denna mina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in