2013-10-30, 18:23
Medlem
Vindarna har vänt för Eolus!

Stark rapport idag och förslag på ökad utdelning.

Har köpt en liten post och har 36kr som målkurs.
Citera
2013-10-31, 12:59
Medlem
Sjuntorparns avatar
vad sägs om Tranferator?
http://www.transferator.se
har tidigare hittat fynd som mr green och jays, som nu är sålt och utdelat till ägarna.

har en liten portfölj med små intressanta företag.

börsvärde 16 miljoner enligt avanza? låter inte det väldigt lite? köpa eller hålla sej borta?
Citera
2013-10-31, 13:44
Medlem
aimboats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn
vad sägs om Tranferator?
http://www.transferator.se
har tidigare hittat fynd som mr green och jays, som nu är sålt och utdelat till ägarna.

har en liten portfölj med små intressanta företag.

börsvärde 16 miljoner enligt avanza? låter inte det väldigt lite? köpa eller hålla sej borta?

Affärsidén ser bra ut och företaget går med vinst! Skulle dock vänta in en dipp ner mot 1 innan man investerar! Många av deras underliggande innehav ser lovande ut
Citera
2013-10-31, 14:54
Medlem
Sjuntorparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aimboat
Affärsidén ser bra ut och företaget går med vinst! Skulle dock vänta in en dipp ner mot 1 innan man investerar! Många av deras underliggande innehav ser lovande ut

har kollat handeln i bolaget under 2 veckor typ. är nästan ingen som säljer, tråkigt nog. fast bra om man redan är inne, antar jag.
Citera
2013-11-02, 13:25
Medlem
Beeenjamins avatar
Jag har rekommenderat RNB på 12 kr, och dem som följde det kunde ta ut 23 % avkastning igår.

Nu är tur på annan aktie som är nedpressad.
BLACK EARTH

Den kommer studsa uppåt, kanske inte nu men till sena vinter/våren.

VD och insiders har köpt sig rejäla aktieposter i år.

Passa på!
Citera
2013-11-02, 16:36
Medlem
aimboats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beeenjamin
Jag har rekommenderat RNB på 12 kr, och dem som följde det kunde ta ut 23 % avkastning igår.

BLACK EARTH

Passa på!

Ser ut som att Black Earth behöver låna för att betala av gamla lån... Låter som ett säkert kort hörru!
Citera
2013-11-03, 00:00
Medlem
OKPOSOs avatar
Hoppade in på BillerudKorsnäs och FPC här i fredags och tror på uppgång både långsiktigt och kortsiktigt.

BillerudsKorsnäs presenterade denna vecka en oväntat stor vinst och är klart undervärderade jämfört med ex. Holmen. Vidare har man gjort förändringar i toppen som kan visa sig vara intressanta långsiktigt. Här är jag visserligen aningens biased då min gode far arbetat tätt inpå en av de nytillträdda, förädring i toppen är väl dock mer av en långsiktig förändring.

Vad gäller FPC så har aktien reagerat rätt oförskämt den senaste månaden, mycket pga av fifflet i mitten av oktober (har väl gått ned uppemot 40% sedan september inalles?). Men jag tror stenhårt på samarbetet med Microsoft (rörande Windows 8, för både tablets, PC samt telefoner), som kritades på i mitten av sommaren. Med nedgången i åtanke så finns det helt klart en uppsida.

För att summera, tror på Billerud både kortsiktigt och långsiktigt. FPC är väl mer åt det långsiktiga hållet, men tänkte göra mina avslut innan detta kalenderår är över!
Senast redigerad av OKPOSO 2013-11-03 kl. 00:02.
Citera
2013-11-03, 00:38
Medlem
Citat:

BLACK EARTH

Passa på!

Var hittar du infon om insiderköp?
Citera
2013-11-03, 00:53
Medlem
Farmstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomben1
Var hittar du infon om insiderköp?

Du kan hitta info om insiderköp hos Finansinspektionen

Ex
http://insynsok.fi.se/SearchPage.aspx?bolagid=814&reporttype=0&culture=s v-SE&fromdate=2012-11-03&tomdate=2013-11-03
Citera
2013-11-03, 10:32
Medlem
Citat:

BLACK EARTH

Passa på!

Har också kastat in en betydande slant på BEF. Att flertalet insiders ökar såpass brukar betyda att en vändning är på gång inom några få kvartal.
Kurspressen har bestått mestadels av en aktör som tagit över Vostoks ägarandel i bolaget på ca 15% som denne har sålt ut den senaste tiden.
Citera
2013-11-03, 12:51
Medlem
Citat:

BLACK EARTH

Passa på!

Har funderat på gå in ett tag. Vad ser du för triggers i nära framtid som kan påverka kursen? Kan kursen pressas ner yttligare? Det verkar ju som bolagets utveckling inte varit spec bra då alla historik pekar på en negativ utveckling - varför skulle det vända nu?

Sen är det ju visserligen inte helt fel att ha en post där företaget betalar ut lön till alkoliserade ryska traktorförare!

edit: Vad tror ni om rapporten den 15 nov? Skörden och råvarupriserna har väl varit rätt dåliga på sistone - kliva in innan rapport eller vänta på ev. mer slakt?
Senast redigerad av ChoppedOnion 2013-11-03 kl. 12:55.
Citera
2013-11-03, 13:31
Medlem
Köp Starbreeze om ni vill ha snabb avkastning tror den når 80 öre igen på Måndag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in