Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det gjorde jag också... men det var då. Nu har H&M kommit upp på P/E över 25 vilket är historiskt högt. (dessutom mkt nära all time high) H&M har dessutom snart rapport och jag vet inte hur länge du följt h&m, men det som brukar hända är att aktien pumpas upp innan rapporten på ren spekulation för att senare gå ner. Jag tror att man ska vara extremt försiktig på den här nivån. Det är möjligt att aktien kan gå upp lite till innan rapporten om några dagar, men nu börjar den bli för dyr. Det var länge sedan jag såg H&M gå upp på rapport.
Jag har själv H&M i min långa portfölj som jag inte säljer och aldrig kommer att sälja, så rapporten får gå som den går. Däremot vill jag varna folk från att kliva på nu och spekulera i den kommande rapporten. Det är ingen bra idé för det mesta.
Att varna folk från att spekulera på kommande rapporter respekterar jag fullt ut, oavsett vilket bolag det gäller. Dock skrev användaren stirrah inget om att han var ute efter en kortsiktig spekulation i aktien.
Det jag ville ha sagt med mitt inlägg var att man ska följa sina egna tankar och idéer, samt sin egen känsla/magkänsla och inte lyssna allt för mycket på vad andra säger/skriver.
Avslutningsvis så brukar det kosta en del att bli delägare i så pass fina bolag som H&M.