2012-03-27, 01:33
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
Hörde liknande "råd"/resenomang kring H&M-aktien när den var nere kring 180 i höstas, men då låg jag ute med håven och fiskade upp fler aktier att lägga till redan befintliga. Ganska nöjd med att jag ej lyssnade på alla dom som då ansåg aktien var för dyr och dylikt.

Det gjorde jag också... men det var då. Nu har H&M kommit upp på P/E över 25 vilket är historiskt högt. (dessutom mkt nära all time high) H&M har dessutom snart rapport och jag vet inte hur länge du följt h&m, men det som brukar hända är att aktien pumpas upp innan rapporten på ren spekulation för att senare gå ner. Jag tror att man ska vara extremt försiktig på den här nivån. Det är möjligt att aktien kan gå upp lite till innan rapporten om några dagar, men nu börjar den bli för dyr. Det var länge sedan jag såg H&M gå upp på rapport.

Jag har själv H&M i min långa portfölj som jag inte säljer och aldrig kommer att sälja, så rapporten får gå som den går. Däremot vill jag varna folk från att kliva på nu och spekulera i den kommande rapporten. Det är ingen bra idé för det mesta.
Citera
2012-03-27, 09:35
Medlem
Valfrids avatar
Fingerprint Cards kommer gå bra denna veckan.
Citera
2012-03-27, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valfrid

Jävligt bra tips synd att man missade det..
Citera
2012-03-27, 13:55
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det gjorde jag också... men det var då. Nu har H&M kommit upp på P/E över 25 vilket är historiskt högt. (dessutom mkt nära all time high) H&M har dessutom snart rapport och jag vet inte hur länge du följt h&m, men det som brukar hända är att aktien pumpas upp innan rapporten på ren spekulation för att senare gå ner. Jag tror att man ska vara extremt försiktig på den här nivån. Det är möjligt att aktien kan gå upp lite till innan rapporten om några dagar, men nu börjar den bli för dyr. Det var länge sedan jag såg H&M gå upp på rapport.

Jag har själv H&M i min långa portfölj som jag inte säljer och aldrig kommer att sälja, så rapporten får gå som den går. Däremot vill jag varna folk från att kliva på nu och spekulera i den kommande rapporten. Det är ingen bra idé för det mesta.

Att varna folk från att spekulera på kommande rapporter respekterar jag fullt ut, oavsett vilket bolag det gäller. Dock skrev användaren stirrah inget om att han var ute efter en kortsiktig spekulation i aktien.

Det jag ville ha sagt med mitt inlägg var att man ska följa sina egna tankar och idéer, samt sin egen känsla/magkänsla och inte lyssna allt för mycket på vad andra säger/skriver.

Avslutningsvis så brukar det kosta en del att bli delägare i så pass fina bolag som H&M.
Citera
2012-03-28, 13:07
Medlem
Osakasuns avatar
Rekommenderar samtliga som har intresse för tillväxtbolag att ta en titt på Dignitana
Citera
2012-03-28, 14:33
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valfrid
Varför tror du det?
Senast redigerad av lundagren 2012-03-28 kl. 14:42.
Citera
2012-03-28, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakasun
Rekommenderar samtliga som har intresse för tillväxtbolag att ta en titt på Dignitana

Varför?
Citera
2012-03-28, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qazt
Varför?

Just nu har aktien gått upp lite mer än 15%
Citera
2012-03-28, 17:33
Medlem
Veasellls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

Tänkte sälja mina H&M aktier efter avkastning/rapport (eller var det kallas), är detta en bra idé? Eller borde jag sälja innan, med tanke på att du säger att den brukar sjunka efteråt..
Citera
2012-04-03, 00:13
Medlem
Manboiiis avatar
PetroGrand är ganska hett tips just nu, dom borrar efter olja med goda förhoppningar.
Citera
2012-04-03, 01:34
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veaselll
Tänkte sälja mina H&M aktier efter avkastning/rapport (eller var det kallas), är detta en bra idé? Eller borde jag sälja innan, med tanke på att du säger att den brukar sjunka efteråt..
Tror det är ungefär skitsamma. Vid första dagen då de handlas utan utdelning bör ju priset falla med ungefär utdelningen men säljer du dagen före får du ju ett högre pris och säljer du dagen efter ett lägre men utdelning. Samma lika.
Citera
2012-04-03, 13:12
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veaselll

drar man det hårt så kan man ju sälja innan utd om du har aktie i en depå.
får du 10 i utd så sjunker den normalt med samma belopp men du får ju bara 7 kr in på ditt konto (skatt).

sen är det ju självklart så att vissa aktier kanske inte sjunker hela utdelning och kanske återhämtar sig under dan eller dagen efter så det är inte så lätt att pricka rätt. kanske lägg in limit på - 9 kr innan börsen öppnar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in