2012-04-16, 09:31
Medlem
annanmedlems avatar
Lättar ni på exponeringen vid varje form av försök att komma högre eller sitter ni kvar?

Vore intressant att veta vilken exponeringen flashbackarna har. Och då inte bara på "aktiekontot." Vet inte om boende skall räknas eller inte, det borde det väl göras ur ett trygghetsperspektiv.

En del räknar ju vinst på den delen som har varit exponerad och inte på hela kapitalet så ..

(I en jämförelse med index är det väl korrekt men i en jämförelse emellan olika former av sparande så säger det ju inte så mycket.)
Citera
2012-04-16, 11:14
Medlem
PlyckaPlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Attans, ingen gratis lunch där heller. Är det bara på grundskolorna man kan få det? =P

(Inte ens lärarna får ju det nuförtiden så det är nog rätt kört där med )

Jadu, vad är det man säger? Låter det för bra för att vara sant, då är de det också.
Citera
2012-04-16, 15:46
Medlem
sniggabODORFs avatar
Jag skulle vilja tipsa om det bolaget Byggolit. Affärsidén är cellplast och tillhörande material som jag tycker ligger rätt i tiden. Byggolit går att förvärva på Aktietorget. Att försäljningen under första kvartalet var 60 % bättre än det tidigare kvartalet (2011) gör inte bolaget ointressant.

http://www.aktietorget.se/NewsItem.aspx?ID=61628&Language=1

Jag kommer att satsa 5 % av min portfölj.
Citera
2012-04-16, 17:11
Medlem
Varför anser du att det ligger rätt i tiden?
Citera
2012-04-16, 18:00
Medlem
annanmedlems avatar
Det är det nya. Fuktig halm och könshår är ur tiden.
Citera
2012-04-16, 20:12
Medlem
Citat:
Lättar ni på exponeringen vid varje form av försök att komma högre eller sitter ni kvar?

Vore intressant att veta vilken exponeringen flashbackarna har. Och då inte bara på "aktiekontot." Vet inte om boende skall räknas eller inte, det borde det väl göras ur ett trygghetsperspektiv.

En del räknar ju vinst på den delen som har varit exponerad och inte på hela kapitalet så ..

(I en jämförelse med index är det väl korrekt men i en jämförelse emellan olika former av sparande så säger det ju inte så mycket.)

Nettosparar ju så försöker investera regelbundet när det känns attraktivt. Nu är jag typ 98 % investerad. Kan visa sig farligt, men på längre sikt tror jag ändå dagens nivåer är bra köp.
Citera
2012-04-18, 06:20
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boogeyman77
Nettosparar ju så försöker investera regelbundet när det känns attraktivt. Nu är jag typ 98 % investerad. Kan visa sig farligt, men på längre sikt tror jag ändå dagens nivåer är bra köp.
Prutt. jag borde också öka exponeringen, frågan är bara när =P, var ju lite billigare nu ett tag. Ett alternativ vore ju att månadsspara från kassan så att säga ..
Citera
2012-04-18, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sniggabODORF
Jag skulle vilja tipsa om det bolaget Byggolit. Affärsidén är cellplast och tillhörande material som jag tycker ligger rätt i tiden. Byggolit går att förvärva på Aktietorget. Att försäljningen under första kvartalet var 60 % bättre än det tidigare kvartalet (2011) gör inte bolaget ointressant.

http://www.aktietorget.se/NewsItem.aspx?ID=61628&Language=1

Jag kommer att satsa 5 % av min portfölj.

Verkar intressant, håller med dig om att de kan ligga rätt i tiden. Men som nybörjare har man lite funderingar:

Aktien har gått -7,69% idag, verkar ju lite ostadigt. Finns det kanske någon förklaring, hur tänker du kring det ?

tacksam för svar.
Citera
2012-04-18, 17:59
Medlem
Citat:
Prutt. jag borde också öka exponeringen, frågan är bara när =P, var ju lite billigare nu ett tag. Ett alternativ vore ju att månadsspara från kassan så att säga ..

Oops där försvann de sista två procenten kassa på SCA. Ner 7 % kändes överdrivet.
Framgång på tillväxtmarknader tog jag fasta på, precis det man hoppas på
från bolaget.
Generellt känns det som att köplägena avlöser varandra på den här schizofrena börsen.
Låt volatiliteten va din vän!!
Citera
2012-04-18, 21:24
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvarso
Verkar intressant, håller med dig om att de kan ligga rätt i tiden. Men som nybörjare har man lite funderingar:

Aktien har gått -7,69% idag, verkar ju lite ostadigt. Finns det kanske någon förklaring, hur tänker du kring det ?

tacksam för svar.
En affär idag? =P

Gick typ en månad från början av mars till början av april innan det var någon affär alls? .D

Rätt låg omsättning
Citera
2012-04-21, 09:10
Medlem
Kurt1s avatar
Det fanns tidigare någon tråd där man kunde tipsa om de tre aktier som man tycker är mest köpvärda, men nu verkar den vara borta, eller slogs den ihop med den här tråden?

Nåväl, dessa är mina tre som jag tror mest på:

Betsson
Atlas Copco
Avanza
Citera
2012-04-21, 12:06
Medlem
kurt-sunes avatar
Köpvärda aktier nu:

Tele2

SCA

Holmen