Citat:
Ursprungligen postat av krimm
Jag ska slänga in ett par tusen på 0.02 eller 0.03, beroende på vad som går igenom, och sen hålla ett tag, dvs inte öreshandla. Mest på skoj, förlusten spelar inte så stor roll (under 2% av min portfölj) men vad man kan vinna på det hela är verkligen spännande att se.
Det värsta som kan hända är väl att du förlorar 33%, 66% eller 100%, men som du sa är förlusten inte något som gör stor åverkan. Nyligen pendlade den mellan 0,03 och 0,04 och nu senaste tiden mellan 0,02 och 0,03 (några enstaka får igenom ett köp på 0,02). Det känns som att öreshandeln håller tillbaka aktien, finns så många småsparare och wannabe day-traders som är ute efter lätta arbitrage (som jag). Håller med om att det vore intressant att behålla aktien en längre tid och följa utvecklingen, men hålla sig till ett köp som inte rubbar ens ekonomi.
Även om det är sjukt långsökt hade ju drömscenariot varit att den gick upp till sitt forna värde, tänk då om man hade satt in 1000kr för skojs skull på 0,03 och helt plötsligt ligger aktien på 70.

Drömma får man i alla fall göra.
Kursen stängde på 0,02NOK, men från vad som står i diverse forum och "anonyma" tips så ska kursen vara på väg upp snart, till och med banker råder till köp. Det får man i alla fall hoppas på. Lagt en köporder på 50 000 på 0,03 och denna får stå ett bra tag, skiter det sig så får det göra det, öreshandel har ändå inte varit min starka sida.
Som min signatur och avatar antyder så gillar jag att leva farligt, men när det kommer till min ekonomi så är jag en riktig pussy, ser detta mer som ett experiment än något annat.