2022-07-05, 21:16
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Du är ju Brollan, några kg tyngre än resten av oss lättviktare. Btw, köpte lite AG, Arch och Tell ikväll. Fast jag borde ha köpt MSTR, mitt fega helvetet..

Brollan är nere i en Leeds-liknande dip för tillfället, aktierna sjunker som stenar, undantaget PGS och någon till
Citera
2022-07-05, 21:30
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Brollan är nere i en Leeds-liknande dip för tillfället, aktierna sjunker som stenar, undantaget PGS och någon till

Leeds.. Blev några Filo också. Fast det var förmodligen skitdumt. Världen kommer inte att behöva koppar längre.
Citera
2022-07-07, 14:13
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Du är ju Brollan, några kg tyngre än resten av oss lättviktare. Btw, köpte lite AG, Arch och Tell ikväll. Fast jag borde ha köpt MSTR, mitt fega helvetet..

Du jag vågade inte ens köpa Elkem på 27-någonting, recessionsspöket har skrämt mig, ligger under sängen och skakar, köpte lite björnar dock, något vill man ju handla
Citera
2022-07-07, 14:21
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Du jag vågade inte ens köpa Elkem på 27-någonting, recessionsspöket har skrämt mig, ligger under sängen och skakar, köpte lite björnar dock, något vill man ju handla

Kul att du nämner Elkem. Jag tordes inte heller köpa under värsta raset, fast idag vågade jag. Dock bara 1500 st á 28:48. Ingen idé att försöka hitta absoluta botten i Elkem då det är lättare att hitta en nål i en höstack.
Citera
2022-07-07, 18:10
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Kul att du nämner Elkem. Jag tordes inte heller köpa under värsta raset, fast idag vågade jag. Dock bara 1500 st á 28:48. Ingen idé att försöka hitta absoluta botten i Elkem då det är lättare att hitta en nål i en höstack.

19/7 är det rapport

Tror den kommer vara rätt så bra, har kvar en stek i Elkem även om jag krängde det mesta efter utdelningen, funderar på att toppa upp den om det blir en rekyl i mina övriga innehav
Citera
2022-07-07, 18:21
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
19/7 är det rapport

Tror den kommer vara rätt så bra, har kvar en stek i Elkem även om jag krängde det mesta efter utdelningen, funderar på att toppa upp den om det blir en rekyl i mina övriga innehav

Har tråkiga minnen av Elkem och rapport. Ofta är rapporterna bra, men kursen brukar rasa. Fast det kanske blir annorlunda denna gång?
Citera
2022-07-07, 21:30
Medlem
Jag noterade nyss att mina Atari SA ligger som okatigoriserade som verkar frysta, går ej att köpa/sälja.. vad har hänt där!?! Hade x-antal tusen där. Har inte loggat in på avzana på flera veckor/månad..🥲
Citera
2022-07-08, 00:43
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d3lux
Jag noterade nyss att mina Atari SA ligger som okatigoriserade som verkar frysta, går ej att köpa/sälja.. vad har hänt där!?! Hade x-antal tusen där. Har inte loggat in på avzana på flera veckor/månad..🥲

Håller dom inte på att byta lista eller något liknande? Kan inte se att de skulle ha gått i kk iaf
Citera
2022-07-08, 10:56
Medlem
Nu har jag suttit och läst igenom hela delårsrapporten från Q1 gällande Ferronordic. Första delårsrapporten jag någonsin läst. Var längesen man fick anteckna och googla fram så många begrepp. Med facit i hand så är jag ganska kluven. Deras marknad i Tyskland verkar det gå jättebra för men 80% av deras intäkter är från Ryssland och den står i princip just nu på tomgång. Däremot har de inte förlorat megamycket kapital men å andra sidan så innehåller delårsrapporten 1 månad extra efter att kriget börja. Ska bli väldigt intressant och se rapporten som trillar in 17 Augusti, skulle säga att den är väldigt avgörande för deras framtid.

Jag tror starkt på att de kommer bli starka och expandera ordentligt i Tyskland (mer än vad de redan gjort) men frågan är hur lång tid det kommer ta för de att återhämta det kapitalet de förlorar i Ryssland genom att växa i Tyskland.

Nevertheless, jag får intrycket av att det är ett otroligt välskött och proffsigt bolag så jag stannar kvar och håller ut till the end of my days. Jag känner är det något bolag jag ska riskera lite på så är det Ferronordic och inte SAS som jag investerade i som första bolag 🤕 .
Citera
2022-07-08, 12:33
Medlem
Harry_s avatar
ska man chansa på SAS med 10000:- ?
Citera
2022-07-08, 13:15
Medlem
Tar en chanspost i Nilar International.

Det får bli 2022/23 joker.

Ordentligt jävla slaktad är den. IPO på 67kr och nu under kronan.
Citera
2022-07-08, 17:36
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erdnaerdna
Tar en chanspost i Nilar International.

Det får bli 2022/23 joker.

Ordentligt jävla slaktad är den. IPO på 67kr och nu under kronan.

Bara för att bajs är billigt behöver det nödvändigtvis inte öka i värde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in