Flashback bygger pepparkakshus!
2013-09-19, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Du ljuger, jag har svarat på dina pm.
Struntprat.
2013-09-19, 18:50
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folklorist
Struntprat.

Nä, det är inte struntprat. Jag har svarat på dina pm och förklarat varför jag raderat en del inlägg.
2013-09-19, 19:00
Bannlyst
Citat:
Nä, det är inte struntprat. Jag har svarat på dina pm och förklarat varför jag raderat en del inlägg.
Du har inte svarat på detta:
Citat:
Vf raderade det här inlägget och gav mig dessutom en varning men lät trollet ”Argungvitmans” inlägg stå kvar. Jag följde Flashback-ledningens instruktioner och skickade ett privat meddelande till vf i vilket jag förklarade att jag endast svarade på ett inlägg i en tråd som jag startat. Jag ställde följande frågor: ”Varför är det tillåtet att smutskasta muslimer men förbjudet att skriva sanningen om judar? Varför får jag inte svara på andras inlägg i min egen tråd?”
Och du har inte heller svarat på det jag skrev i den här tråden.
2013-09-19, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nekro.
Vadå för varning?
Du verkar vara en vanlig användare vad jag kan se.
Visst är jag det men jag menade om jag varit moderator naturligtvis.
Senast redigerad av moldova1992 2013-09-19 kl. 19:42.
2013-09-19, 19:16
Medlem
robomans avatar
Citat:
Jag har bland annat skrivit om språk, filmer och Tibet.
Pendek hävdade att alla dina trådstarter handlade om judar eller orättvisa moderatorer. Det stämmer visst. Eller har jag gjort någon felbedömning när jag visar upp den här kategoriseringen dina 23 trådstarter?

Judar - Allmänt
  • Är "västerländska" judar mer lojala mot Israel än mot sina värdländer?
  • Den judiska hatkampanjen mot Ryssland
  • Judar fejkar "antisemitiska hatbrott" för att få uppmärksamhet och medlidande
  • Judar pushar för krig mot Syrien
  • Judar pushar för krig mot Syrien
  • Så här arbetar de judiska kulturfördärvarna
  • Oy vey, judar får inte tortera djur i Polen! Antisemitism!
  • Judar blir sexuellt upphetsade av ”Förintelsen”
  • Judar blir sexuellt upphetsade av ”Förintelsen”
  • Irakkriget – den judiska kopplingen*
  • Några osmakliga exempel på judarnas avskyvärda behandling av palestinierna

Judar - Homosexualitet
  • Judar sprider bögpropaganda och förespråkar könsoperationer för barn*(8)
  • Video: Homosexuell jude försvarar ateism
  • Judar sprider bögpropaganda och förespråkar könsoperationer för barn

Judar - Pedofili
  • Varför hör vi så lite om judiska pedofilskandaler i median?
  • Judiska ledare skyddar och/eller rättfärdigar pedofiler
  • Den stora tråden om judiska pedofiler
  • Den stora tråden om judiska pedofiler

Orättvisa moderatorer
  • Moderatorn vf är en skithög som missbrukar sin makt
  • Varför får jag inte skriva om judiska pedofiler på Flashback?
  • Vad gör man när en moderator missbrukar sin makt?
  • Varför raderar KimNeilJung mina judekritiska inlägg?

Övrigt
  • Varför kan jag inte skriva i Papperskorgen?

Vilka av dessa trådar handlar om språk, filmer och Tibet?
2013-09-19, 19:28
Medlem
Citat:
Ja, det finns många amatörpsykologer på internet.
Det är ju just den typen av inlägg som är helt ointressanta för diskussionen och därför off-topic. Visst, det finns den typen av människor som känner att de alltid måste bemöta all kritik de beskjuts med, vad det än gäller, det känns inte direkt onormalt på något vis och det är ens egna val - men att man då skulle bli förvånad över att man får inlägg raderade eller drar på sig varningar på grund av det känns bara dumt.
2013-09-19, 19:44
Medlem
I tråden om propagandan mor Ryssland hamnade jag i en debatt med personen som skrev;

Citat:
"Så du anser alltså att det är bra att homosexuella ryssar begår självmord eller våldtas eller misshandlas av ondsinta människor likt dig själv, medans polisen står och tittar på? Vad har du för sjuk människosyn egentligen herr "Folklorist?"

då jag ansåg att det inte alls var vad du menade med ditt inlägg. Jag fick också samtliga inlägg raderade i den tråden men ingen förklaring varför (dock ingen varning). Allt jag skrev var att personen borde argumentera ärligt istället för att hitta på saker om personen som skrivit ett argument. Det jag ville var att personen skulle argumentera ut efter topic och kanske lägga fram bevis för att judar inte hetsar mot Ryssland.

Dock så är hans text raderad nu men jag vet inte hur länge det låg kvar eller om det låg kvar efter att mina inlägg raderades. (Raderades det långt efter mina så anser jag att det är fel, om de raderades samtidigt så är det ok då vi både hamna lite offtopic)

Edit: Förövrigt så tycker jag inte att VF är en sämre eller bättre moderator än någon annan. Kanske beror på att jag inte skriver speciellt mycket om judar dock .
Senast redigerad av FriedrichvonHayek 2013-09-19 kl. 19:52.
2013-09-19, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Det är ju just den typen av inlägg som är helt ointressanta för diskussionen och därför off-topic. Visst, det finns den typen av människor som känner att de alltid måste bemöta all kritik de beskjuts med, vad det än gäller, det känns inte direkt onormalt på något vis och det är ens egna val - men att man då skulle bli förvånad över att man får inlägg raderade eller drar på sig varningar på grund av det känns bara dumt.

Jag fann hans inlägg intressant.
Det var ett svar på ett påstående.
Är detta inte ett forum? Ska man inte diskutera då?
Vad för en diskussion framåt? Vem bestämmer det?

Inläggen han svarade på var väl även de off-topic om man nu ska hårddra det?

Om man inte ska få bemöta kritik så ska man heller inte få ge det.
Sedan undrar jag vad för kritik är "du verkar besatt"? Det är ju mer personangrepp eller något i så fall och tillför inte någonting.

Sedan håller jag med att varningar delas ut väldigt snabbt och man blir till och med avstängd för ingenting idag.

Det känns inte roligt att hänga här och diskutera längre.
Hur hårt kan man styra upp ett forum innan det självdör?
2013-09-19, 20:34
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Varför blev hans inlägg i min tråd Judiskt inflytande i andra västländer än Sverige och USA raderat då? Varför raderade du hans inlägg som OT när han svarade på en annan användares inlägg?
2013-09-19, 20:50
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Varför blev hans inlägg i min tråd Judiskt inflytande i andra västländer än Sverige och USA raderat då? Varför raderade du hans inlägg som OT när han svarade på en annan användares inlägg?
Nu går det ju inte att se det raderade meddelandet, men man kan vara OT även om man svarar på en annan användares inlägg. Det är inga konstigheter. Raderades det för OT så var det väl OT. Men om ett svar på en fråga är OT, då är ju nästa steg att kolla om frågan OCKSÅ är OT eller om den håller sig inom ramen för topic. Bedömer du frågan som OT är det bara att du rapporterar det inlägget, och skriver en tydlig motivering.
2013-09-19, 20:59
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Inläggen han svarade på var väl även de off-topic om man nu ska hårddra det?

Om man inte ska få bemöta kritik så ska man heller inte få ge det.
Sedan undrar jag vad för kritik är "du verkar besatt"? Det är ju mer personangrepp eller något i så fall och tillför inte någonting.
Stalltipset är i vanlig ordning 'Sköt ditt och skit i andra'. Att någon annan börjar gå OT innebär inte att det är fritt fram att haka på, och om man ändå väljer att göra det så har man ingen rätt att gnälla efteråt.
2013-09-19, 21:03
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Nu går det ju inte att se det raderade meddelandet, men man kan vara OT även om man svarar på en annan användares inlägg.
Självfallet men baserat på första inlägget i tråden skulle de andra inläggen blivit raderade också:
Citat:
Juden "Himmler" kom till exempel med följande lögn:

Den här juden påstår alltså att jag stödjer misshandel och våldtäkt, men jag har inte rätt att försvara mig? Att ge mig en varning för detta är vansinnigt.

Jag förklarade det här för vf i ett privat meddelande, och han svarade med att ge mig en ny varning(!):

Här är inlägget som vf tycker förtjänar en varning:

Och här är Jan Fyhrholdts inlägg som jag kommenterade:

https://www.flashback.org/sp45152650

Den här judiske pajasen får alltså trolla i mina seriösa trådar genom att posta dynga om hur svenskar borde mördas, men när jag kritiserar hans sinnessjuka inlägg så får jag en varning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in