2017-08-25, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Det dr kan ju dock vara frfalskat rakt av, det vet man aldrig, men oavsett vilket, spela via svenska spel alternativt att man kper lotter fysiskt i utlandet eller liknande om man nu rkar vara dr.
Str p hemsidan man bara kan spela i usa i 5 stater kan man ej spela
Citera
2017-08-25, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Churchill
Sajter som Lottoland och Multilotto r troligen skra ur utbetalningssynpunkt; det vore frdande att inte betala ut vinster av strre karaktr. Deras intkt r redan s god, d en lottorad hos MegaMillions kpt p plats i USA kostar 1 dollar, medans den som spelar via Multilotto betalar 2,5 euro - allts en avans p nstan 15 svenska kronor per spelad rad.
S vilka som vinner p dina och mina lottospel i USA r glasklart...
25 kr mot 8 kr det var skillnad. d r det billgigare i usa
Citera
2017-08-30, 15:33
Medlem
Hej.
Det hr blir mitt frsta inlgg p flashback ven om jag varit hr och lst i flera r!

Jag har spelat p utlndska lottosidor i flera r och p olika internationella lotterier med hjlp av olika butler/frmedlingstjnster och tnkte frska reda ut en del missfrstnd i den hr trden (och ven andra liknande trdar)

Det r ofta man lser i dylika trdar att det sgs p powerballs egna hemsida att online lotterier inte r tilltna. Lagarna som reglerar detta i usa r dock till stor del anpassade fr en tid d enbart telefon anvndes, sk. wire-act, frst och frmst mnad t skojare som sljer lotter via telefon. Powerballs hemsida sger en sak men i media har det flera gnger p senare tid bekrftats att det gr att kpa, vinna och hmta ut vinster ven om man bor i ett annat land. Senast idag presenterades nyheten att thelotter frmedlat en vinst till en spelare i Panama p Florida Lotto p $30 miljoner. Dvs ca 240 miljoner kronor.

Lottery post, vrldens strsta lotteriforum, som fr vrigt r en bra klla fr nyheter om lotterier, skriver s hr p sin sida: https://www.lotterypost.com/news/314991
Samma tjnst har tidigare slt flera stora vinster till bland annat Irak! dr en man vann $6,4 milj p Oregon Megabucks. Dessa kan man ltt googla sig fram dr stora amerikanska nyhetssidor skriver om detta.

Ett annat missfrstnd r hur en svensk eventuell vinnare skattar p vinster. I usa r skatten riktigt stor. Vinner du $100 miljoner fr du behlla ca 36% kanske till och med mindre. En vinst dr r frst ofta presenterad som annuitet dvs ca 30 r kande utbetalning, cash value r lgre. P cashvalue dras frst eventuell statlig skatt beroende p delstaten och drefter 30% federal skatt som "Non residential alien". Nr annonser i svensk kvllspress skriver, "Nu kan du vinna 2 miljarder kr" r det allts alltid annonserat utan skatteavdrag. P usamega.com kan man sjlv se skatter under Jackpot Analysis. P grund av skatterna mste man fra ngon slags egen utrkning om det ens r vrt att spela p jackpotten. Svenska spels Eurojackpot blir ofta till slut nd prisvrd jmfrt med butlertjnsterna om jackpoten r stor dr.

Sidorna fungerar ocks p olika stt, ngra kper biljetter t dig, scannar in dem, skickar kopior p dem till mailen. P andra sidor som tex Multilotto, Lottoland och Vinnstort (Playhugelottos) bettar du p resultatet och de motfrskrar sina vinster i stora frskringsbolag, dvs vinner ngon slipper de g i konken d de inte har ngra vinnarkuponger men har slt en vinnande biljett till dig.

I grunden handlar det om att gra sin research och vlja sina tjnster, bra tips r att testa deras supportsidor och se om/hur man fr svar.

Jag sjlv har till och med gtt s lngt att jag fr ngra r sedan mailade Florida Lottery och frgade om en pstdd lottovinnare frn Florida verkligen kom frn england som thelotter pstod. Mailsvaret var att namnet stmde verens med initialerna p vinnaren.
Senast redigerad av geebird1 2017-08-30 kl. 15:44.
Citera
2017-08-30, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LevLivet999
Har ngon hr ens vunnit p dessa sidorna ngon gng?
Jag menar inte en vinst p under tusen kronor allts typ 5-10 000+?

Jag vann tidigare i r $1.151 (ca 10000 kr) p Finska Vikinglotto via thelotter, fick begra en utbetalning och fick sen pengarna verfrda i en mngd sm transaktioner till mitt swedbankkonto.
Citera
2017-08-31, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geebird1
I grunden handlar det om att gra sin research och vlja sina tjnster, bra tips r att testa deras supportsidor och se om/hur man fr svar.
Meh! Sannolikheten att vinna hgsta vinsten p Lotto r i storleksordningen XX miljoner mot 1, s om man har turen att faktiskt gra det, fr sina frhllandevis smslantar som man satsat, r det knappast lge att brja gnla ver skatter m.m. Fr man miljonvinst fr sin insats p 100 eller t.om. 10 000 kr kan man ju vara rtt njd oavsett, eller?
Citera
2017-08-31, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PollyParaply
Meh! Sannolikheten att vinna hgsta vinsten p Lotto r i storleksordningen XX miljoner mot 1, s om man har turen att faktiskt gra det, fr sina frhllandevis smslantar som man satsat, r det knappast lge att brja gnla ver skatter m.m. Fr man miljonvinst fr sin insats p 100 eller t.om. 10 000 kr kan man ju vara rtt njd oavsett, eller?

Ja det frsts. Jag syftade mer p att OM man nd vljer att spela p dessa sidor s r det bra att gra sin research fr att spela p en sida som man knner sig trygg med. Jag har tex valt bort flera av dessa pga tvivelaktiga supportsvar, dlig faq.
Citera
2018-01-09, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vyzzn
Undrar detsamma..

Jag har gjort en vinst p 13600 euro i fjol i april via en av de nmnda sidorna & efter bekrftelse av identitet s kom pengarna in p kontot 👍🏼😎
Citera
2019-03-29, 15:53
Medlem
Mittpunkts avatar
Jag har fyra stende rader p powerball. 2 veckor dragning Torsdag och Sndag. Har spelat i typ tv mnader via Lottoland och vunnit faktiskt. Men jag har ftt bde 3 rtt och 3+1 rtt. Vore grymt att plocka hem vinsten nu p 6.9 miljarder, ensam
Citera
2020-10-08, 15:47
Medlem
Varfr har vi ej Powerball i Sverige????????????
Citera
2020-10-11, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Varfr har vi ej Powerball i Sverige????????????

Minst 4 bolag har nu svensk licens fr att erbjuda betting p Powerball i Sverige.

Lottoland
Thelotter
JackpotJoy
Multilotto.

Bara att vlja var du vill spela.

Om du med din frga menar varfr ett amerikanskt fretag inte ppnar lotto i Sverige s r vl svaret att det r just ett amerikanskt fretag. Annars kunde vl Svenska Spel starta lotteri i USA? Nej kanske ganska dumt eller?
Citera
2020-10-11, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geebird1
Minst 4 bolag har nu svensk licens fr att erbjuda betting p Powerball i Sverige.

Lottoland
Thelotter
JackpotJoy
Multilotto.

Bara att vlja var du vill spela.

Om du med din frga menar varfr ett amerikanskt fretag inte ppnar lotto i Sverige s r vl svaret att det r just ett amerikanskt fretag. Annars kunde vl Svenska Spel starta lotteri i USA? Nej kanske ganska dumt eller?
Nej jag menar varfr vi inte har ettsnt lotteri dr man kan vinna s mycket som man kan i powerball
Citera
2020-10-11, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Nej jag menar varfr vi inte har ettsnt lotteri dr man kan vinna s mycket som man kan i powerball

Det kan ju bero p att vi har 10 miljoner invnare i Sverige men ca 300 miljoner i USA?
Duger inte 1 miljard som Eurojackpot kan n? kostar lika mycket men ca 3 ggr lttare att vinna jackpotten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in