2013-09-19, 13:15
Medlem
fakirens avatar
Sitter och googlar efter vart man kan köpa Sweet & Sour mix i pulverform eller färdigblandat, men jag hittar bara grossister som endast säljer till företag. Helst Finest Calls produkter men andra går också bra.

Vart kan man köpa det som privatperson? Helst i butik, men webshop går också bra!

Tack på förhand!
Senast redigerad av fakiren 2013-09-19 kl. 13:20.
Citera
2013-09-19, 13:37
Medlem

Här har du receptet verkar vara väldigt lätt att tillverka , hittade inget om att köpa
Citera
2013-09-19, 14:09
Medlem
MrBraxs avatar
Finns på närmsta coop/ica? Om du inte vill ha lyxprodukter förstås.
Citera
2013-09-19, 14:10
Medlem
fakirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Finns på närmsta coop/ica? Om du inte vill ha lyxprodukter förstås.

Får väl glida ner till ICA Maxi och kolla även fast jag inte hittade sist. Men jag hade bråttom och hann inte leta så mycket. Jag tvivlar på att närmaste Coop har (väldigt liten butik) men kanske är värt ett försök.
Citera
2013-09-19, 14:37
Medlem
norages avatar
Kolla Hemköp, där har de sånt. Ligger bredvid Uncle Ben's ris.
Citera
2013-09-19, 14:43
Medlem
fakirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norage
Kolla Hemköp, där har de sånt. Ligger bredvid Uncle Ben's ris.

Inte för matlagning, kolla vart tråden ligger
Citera
2013-09-19, 14:45
Medlem
norages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakiren
Inte för matlagning, kolla vart tråden ligger

JAHAA, HAHAHAHAHAH Sorry för det.
Citera
2013-09-20, 19:35
Medlem
CaptainFreedoms avatar
Varför inte tillverka din egen? Superenkelt, och tusen gånger godare. Allt du behöver är färskpressad citron- eller limejuice (beroende på vilken sourmix du vill göra), och sockerlag (socker som har lösts upp i varmt vatten).

För enkelhetens skull kan du göra en mix på 50/50. Det vill säga 50% surt och 50% sött. Du kan även göra detsamma med sockerlagen dessförinnan: 50% socker och 50% vatten.
Citera
2013-09-21, 18:56
Medlem
fakirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainFreedom
Varför inte tillverka din egen? Superenkelt, och tusen gånger godare. Allt du behöver är färskpressad citron- eller limejuice (beroende på vilken sourmix du vill göra), och sockerlag (socker som har lösts upp i varmt vatten).

För enkelhetens skull kan du göra en mix på 50/50. Det vill säga 50% surt och 50% sött. Du kan även göra detsamma med sockerlagen dessförinnan: 50% socker och 50% vatten.

Får helt enkelt prova mig fram, det är ett tag kvar tills jag ska använda denna.
Citera
2017-09-11, 17:53
Medlem
finns att köpa i Linköping..köpt i över 20 år där påsarna som finns är lemon sour mix lime margarita mix bland annat hette bar o vin förut tror dom heter vinland nu dom säljer till både grossister och vanliga personer i butik...finns massor när det gäller bar där...... olearys va storkund minns ja.... annars finns ju alltid mixerman och deras sourmix dom skickar på beställning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in