2013-09-19, 00:07
Medlem
Hej,
Jag kan inte sova så tänkte jag skulle fråga er här om någon vet vad det kan vara, ska till vårdcentralen imorgon men vill ändå ha några förslag på vad det kan vara.

Allt började med att jag hade små utslag på lillfingret för cirka 2 veckor sen som jag sedan rev bort så det blev ett litet sår som nu verkar ha läkt.
Sen solade jag solarium för 3 dagar sen och efteråt började jag känna att mina läppar blev väldigt torra.
Dagen efter hade jag fått en blåsa på hakan som kliade något så fruktansvärt och jag åkte till apoteket och köpte salva att smörja in mig med. Under dagen kom det ytterligare utslag under munnen samt lite över munnen.
Jag la märke till idag att jag fått 2-3 utslag under övre byxkanten liknande myggbett och dom kliar något så fruktansvärt.
Jag har en rejält irriterande hosta så varje gång jag hostar så får jag jätteont och min hals är så svullen att jag knappt kan äta. Har även jätteont i magen (gjorde abort för några veckor sen och blödningarna har precis börjat upphöra). Och det värker i hjärtat samt under det.
Jag kallsvettas och har ont i hela kroppen.

Någon som vet vad detta kan bero på? tänkte först att jag kanske börjar bli förkyld så det kan va förkylningsblåsor men dom sätter sig knappast på magen också?
Är så fruktansvärt trött men kan inte sova pga att om jag lägger mig så känns det som jag kommer hosta ut mina lungor.

Om någon vet vad det kan vara så snälla skriv! ni som tänkt göra narr av mig behöver inte skriva då jag inte mår bra & har inte lust att må sämre. Mvh
Citera
2013-09-19, 00:13
Medlem
H.E.L.s avatar
Kan ju vara svinkoppor. Kolla upp det. Har nog inte med aborten att göra.
Ifall du nu inte idkade tidelag med en afrikan och fått ebola.
Citera
2013-09-19, 00:18
Medlem
svinkoppor är det inte för utslagen ser inte ut som det, har haft det en gång innan så är helt säker på att det inte är det.
Har man gjort abort så måste man använda binda för risken av infektioner är större vid abort men jag var lite korkad och använde tampong 3 gånger och är lite rädd för jag fått så kallad " tampongsjukan". Men dessa symptom jag har täcker inte dom symptomen man borde ha vid den sjukdomen.
Citera
2013-09-19, 00:23
Medlem
H.E.L.s avatar
Är du sjuk så kan du vara mer mottaglig mot allergier eller rättare sagt att de bryter ut. Piercingar? Skärp?
Kan ju vara nåt du ätit med om nu utslagen kommer hejvilt på kroppen.
Citera
2013-09-19, 00:28
Medlem
Piercingar har jag, även tatueringar men det har aldrig varit några problem innan då det var ett antal år sen jag gjorde dom.
Tänkte först att jag kanske var allergisk eller något imed att utslagen kommer runt munnen men det är konstigt eftersom att jag även fått 3 myggbettsliknande utslag nedanför byxlinningen. Min pojkvän kysste mig igår och även han har fått något liknande utslag på hakan nu. Får hoppas det är en finne eller något han fått så jag inte smittat honom om det nu är något smittbart jag har.
Citera
2013-09-19, 00:41
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phriidahh
svinkoppor är det inte för utslagen ser inte ut som det, har haft det en gång innan så är helt säker på att det inte är det.
Svinkoppor kan se olika ut. Precis som downien gissar jag på det. Bild?
Citera
2013-09-19, 01:09
Medlem
Låter som nässelfeber. Kolla ljusurtikaria.
Citera
2013-09-23, 23:52
Medlem
H.E.L.s avatar
Hur gick det? Ebola?
Citera
2013-11-01, 13:05
Medlem
Hej, förlåt för sent svar.
Det var eksem som jag hade fått efter jag solat. Så köpte aloe vera och smörjde i cirka 3 dagar och sen försvann det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in