• 1
  • 2
2022-09-17, 21:08
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
Vet inte vad som var hönan eller ägget men ”Långa bollar på Bengt”, ”Folköl” och ”En gammal amazon” gick ju hårt på radio kombinerat med turneér.

Bengt och Amazon är dom enda låtarna jag känner till men det beror väl mest på att jag aldrig lyssnat på SR.
Citera
2022-09-19, 08:03
Medlem
Isnatts avatar
Visst var det nån som stal sångarens keps på en spelning en gång? Kan det ha varit på Hultsfred?
Citera
2023-01-08, 21:03
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Jag kommer ihåg en radiointervju med bandet Svenne Rubins i början på 90-talet.

Det var inte roligt att lyssna på. Hela bandet verkade bestå av politiskt korrekta
träskallar med barnsliga åsikter om partiet Ny Demokrati som då var i ropet.

Jag gillade dem innan, men efter att ha hört den smörjan slutade jag helt
att följa dem. Good Riddance.
Jo det var just vad man kunde tänka sig. Han Sven, är han jude eller kallar han sig Rugbin på skoj? När jag hörde långa bollar på Bengt runt -93 trodde jag det handladeo m kalvkorv. Amazoner är ju fina bilar med, riktig stil på dom. Wikipedia artikeln om bandet är riktigt usel....
Citera
2023-01-09, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Jo det var just vad man kunde tänka sig. Han Sven, är han jude eller kallar han sig Rugbin på skoj? När jag hörde långa bollar på Bengt runt -93 trodde jag det handladeo m kalvkorv. Amazoner är ju fina bilar med, riktig stil på dom. Wikipedia artikeln om bandet är riktigt usel....

Rubin är ett judisk efternamn, men också ett svenskt soldatnamn. Det finns många icke-judar som heter Rubin i Sverige (över 600 st).
Citera
2023-01-10, 01:06
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Rubin är ett judisk efternamn, men också ett svenskt soldatnamn. Det finns många icke-judar som heter Rubin i Sverige (över 600 st).
Jo lite därför jag undrade om han var jude.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in