2013-09-19, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinger75
Ta en bild när den sitter på Stickan eller ligger i en behållare/ metallyta . Om den är absorberad är det omöjligt att säga något om det..

var omöjligt att kunna fånga oljan på bild tog massor av bilder alla blev syddiga
Citera
2013-09-19, 08:00
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av sajjkos
Ska testa imorgon.. Vad tycker du om oljan titta på bilderna ser den bra ut?
Den ser jättebra ut, fin färg och inga direkta föroreningar.
Är du säker på att det är lådan, kan det inte vara misständningar eller liknande?
Citera
2013-09-19, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Den ser jättebra ut, fin färg och inga direkta föroreningar.
Är du säker på att det är lådan, kan det inte vara misständningar eller liknande?

Nä det är lådan det dyker upp då jag ska ge kickdown och den växlar ner känns som att den kuggar då.
Citera
2013-09-20, 03:57
Medlem
åkte förbi en arabisk bilverkstad idag och han var nästan säker på att det var min motorfäste som spökade. Han kunde nästan garantera om jag bytte den så skulle mina problem med ryckningar/hackningar försvinna tycker det låter konstigt..

läste på internet det stod

Går din bil ryckigt och ojämnt vid gaspådrag och inbromsningar? Byta ut dina gamla motor-upphängningar/kuddar mot nya med god hållfasthet som löser ditt problem till ett bra pris.
Citera
2013-09-20, 07:19
Medlem
Hahahah.. Var nog bland de roligaste jag läst på väldigt länge

Extremt osannolikt att det är motorkuddarna.
Inte ens på en Kia.

De skulle du märka på tomgång.
Citera
2013-09-20, 07:27
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av moparlinke
Hahahah.. Var nog bland de roligaste jag läst på väldigt länge

Extremt osannolikt att det är motorkuddarna.
Inte ens på en Kia.

De skulle du märka på tomgång.
Varför skulle man märka det på tomgång?
Om du läser symptomen igen, och läser det som ett ryck vid gaspådrag istället för ryckningar, så är faktiskt ett motorfäste en trolig bov.
Jag läste det som ryckningar, att det hackar. Men är det en distinkt smäll i samband med gaspådrag så tror jag nog att araben kan vara nåt på spåren.

Det är ju därför det kan vara inihelvete svårt att ställa diagnos utan att titta på sakerna själv, många beskriver fel på ett helt annat sätt än man förväntar sig.
Citera
2013-09-20, 07:35
Medlem
Osannolikt på en bil som rullat så lite.
Om de inte är 100 procent dålig grusväg.

Sen ska de va sjukt dåliga för att uppvisa såna problem.
Min 32 år gamla Volvo har färdiga motorkuddar och de märker man tydligt på tomgång.
Bilen "skakar"

Vi kan ju såklart bara gissa men..

Tycker även de är extremt sällan man hör talas om detta problem på så nya bilar.
Citera
2013-09-20, 08:02
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av moparlinke
Osannolikt på en bil som rullat så lite.
Om de inte är 100 procent dålig grusväg.

Sen ska de va sjukt dåliga för att uppvisa såna problem.
Min 32 år gamla Volvo har färdiga motorkuddar och de märker man tydligt på tomgång.
Bilen "skakar"

Vi kan ju såklart bara gissa men..

Tycker även de är extremt sällan man hör talas om detta problem på så nya bilar.
Jo, men om nån med riktigt taskig fotkoordination kört den är det lätt hänt att en kudde gått sönder.
Att bilen gått lite säger ju inget om hur den är körd, har dessutom inte sett nåt om ålder på den heller? Den kan ju var 7-8 år gammal och blivit körd mest småsträckor av nån som ryckt väldigt mycket vid gaspåslag osv.

Går inte att jämföra en längsgående motor med en tvärställd i upphängningarna, på din Vovlo ligger motorn på kuddarna, det gör den på de undre med tvärställd också, men om det är den övre så håller den mot momentet och då märks inget vid tomgång och körning, förutom vid gaspådrag och avslag.
Citera
2013-09-20, 14:29
Medlem
Som sagt verkstaden sa att det är motorfästet back som är dålig och lös och måste bytas
Citera
2013-09-20, 15:48
Moderator
Arne.Ankas avatar
Går det känna eller se om motorkudden är dålig om nån står och drar i motorn?
Citera
2013-09-20, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Går det känna eller se om motorkudden är dålig om nån står och drar i motorn?

tydligen han körde någon stång bakom motorn och den gunga haha
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in