2014-01-10, 12:36
Medlem
Memnoks avatar
Har läst domarna nu och tycker att det inte var så farligt som jag tänkte mig från början, ett par sparkar mot liggande, inga tillhyggen eller vapen och misshandeln (förutom när han knuffar undan två tjejer som lägger sig i slagsmålet) är riktad mot folk som själva vill bråka. Han och hans polare har uppenbarligen en hel del konflikter med andra gäng på orten och hamnar i slagsmål då och då. Skulle vara intressant om motparterna i målen har några domar mot sig för misshandel. Min gissning är att de har det.

Sedan skall man komma ihåg att Alex är 18-19 när de här domarna kommer, då är man fan inte smart överhuvudtaget. Har inga som helst problem med att stödja Alex efter att han suttit av sitt straff och har ett nytt liv idag. Folk måste få sona sina brott och få en andra chans.

Jävligt mycket gnäll i den här tråden.
Citera
2014-01-10, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Har läst domarna nu och tycker att det inte var så farligt som jag tänkte mig från början, ett par sparkar mot liggande, inga tillhyggen eller vapen och misshandeln (förutom när han knuffar undan två tjejer som lägger sig i slagsmålet) är riktad mot folk som själva vill bråka. Han och hans polare har uppenbarligen en hel del konflikter med andra gäng på orten och hamnar i slagsmål då och då. Skulle vara intressant om motparterna i målen har några domar mot sig för misshandel. Min gissning är att de har det.

Sedan skall man komma ihåg att Alex är 18-19 när de här domarna kommer, då är man fan inte smart överhuvudtaget. Har inga som helst problem med att stödja Alex efter att han suttit av sitt straff och har ett nytt liv idag. Folk måste få sona sina brott och få en andra chans.

Jävligt mycket gnäll i den här tråden.

Ja han har faktiskt lämnat sig det där bakom sig och blivit civiliserad. Det är skillnad på Reza Madadi som fortfarande leker gangster och samtidigt fortsätter förneka sin inblandning i brottslighet.
Citera
2014-02-08, 13:56
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fek-ALi
Nej man kan sona sin skulder och komma tillbaka. Men ger man sig på och slår kvinnor har man förlorat all respekt i mina ögon. Alexander var en stor idol för mig tills jag läste alla skit om honom i domstolsprotokollen och tyvärr han är ingen hjälte. Bara ytterligare en misslyckad wannabe förorts-blatte.

En förebild för sporten är GSP och där tror jag inte man hittar den skiten som man gör hos Alexander.
Tyvärr Alex jag har nu sett din sista match i alla fall.

Har själv gjort skit i min ungdom men aldrig någonsin slagit en kvinna. Sugen har jag varit men haft så mycket självrespekt att jag vänt mig om och gått.

"Näthatare" vad är det? är det när någon tycker någon som är annorlunda från det du själv tycker. Jag tycker Alex är en fegis och blir jag med det en näthatare så må det vara hänt.
Slå kvinnor och droga med blattar är inget plus i någons CV.

Är väl en jävla skillnad på att knuffa och slå?
Citera
2014-02-08, 14:12
Medlem
keysters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fek-ALi
Nej man kan sona sin skulder och komma tillbaka. Men ger man sig på och slår kvinnor har man förlorat all respekt i mina ögon. Alexander var en stor idol för mig tills jag läste alla skit om honom i domstolsprotokollen och tyvärr han är ingen hjälte. Bara ytterligare en misslyckad wannabe förorts-blatte.

En förebild för sporten är GSP och där tror jag inte man hittar den skiten som man gör hos Alexander.
Tyvärr Alex jag har nu sett din sista match i alla fall.

Har själv gjort skit i min ungdom men aldrig någonsin slagit en kvinna. Sugen har jag varit men haft så mycket självrespekt att jag vänt mig om och gått.

"Näthatare" vad är det? är det när någon tycker någon som är annorlunda från det du själv tycker. Jag tycker Alex är en fegis och blir jag med det en näthatare så må det vara hänt.
Slå kvinnor och droga med blattar är inget plus i någons CV.

Du sågar Alex som människa för att han har puttat en tjej men i nästa andetag spyr du ur dig nedsättande saker om invandrare. Bra jobbat!!
Citera
2014-02-10, 22:15
Medlem
sneakydudes avatar
Vilket jävla hallå det var här då. Blev själv lite paff och till och med besviken när jag läste domarna eftersom han är så otroligt proper, ja vissa kallar honom rent ut tråkig, i intervjuer etc. Han är ju knappast en som lever apa och skapar hype kring sig själv, snackar skit om andra fighters och snackar till sig matcher som är väldigt populärt nu för tiden. Han håller käften, går igenom rigorösa träningsläger, och presterar därefter. Visste att han hade domar sedan tidigare, men jag trodde inte att det skulle vara så illa. Att sparka nån medvetslös som redan ligger är vedervärdigt, och att bära hand på kvinnor är ännu värre, i synnerhet när man är så stor som han är. Men, med det sagt så har han väl för satan sonat sina brott. Sen har han lyckats vända på livet, istället för att som så många andra falla tillbaka och leva som en jävla lortig smågangster, och är idag är han den främsta ambassadören svensk kampsport har haft på bra länge. Fattar inte varför folk är så jävla kåta på att gräva upp gammal skit och kasta den till höger och vänster istället för att hylla och lyfta fram de bra grejerna.
Citera
2014-02-11, 06:51
Medlem
Om han nu är så rakryggad och tuff, kan han ju säga i tidningen att han tar avstånd från det han gjort, att han betett sig som ett svin och att han oförbehållsamt ber om ursäkt till sina offer.

Istället gråter han ut om hur jobbigt det var i fängelset och meddelar att han aldrig mer vill prata om det.

Om man läser domarna ordentligt var det ett par mycket fula misshandlar, där han precis lika gärna kunde ha slagit ihjäl offeret, och det kan inte snackas bort som några enstaka misstag på fyllan.
Citera
2014-02-14, 09:30
Medlem
BaettreVetandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Jo men nu är ju det här i det förgånga, hela meningen med att avtjäna ett fängelsestraff är att man efter straffet skall kunna komma in i samhället igen. Eller tycker du att alla som gjort skit förevigt ska vara stämplade som kriminella även om de ändrar på sig?

Fast fragan är om han egentligen ändrat pa sig. Det är ju samma sak nu förutom att det sker i en 8-hörning, nu med en viss sorts legitimitet.

Det som är bättre nu är att det sker mellan parter som fritt valt att ge sig in i leken, och att det finns könsuppdelning.

Är mycket besviken efter att ha läst sanningen om det här, följde innan detta Alexander med stort intresse.

Trodde hans struliga bakgrund hade att göra med att vara opriviligerad och hamna i nagot sorts konstlade gängintriger. Det hade varit ok.

Men en ganska well to do bonnson fran Arboga som gett sig pa brudar och veklingar pa fyllan är inget att sta efter.
Citera
2014-03-08, 16:14
Medlem
PumpNs avatar
Har ni aldrig gjort något ni ångrar? Big deal att knuffa undan två tjejer som lägger sig i ett slagsmål, de får skylla sig själva.

Han är fortfarande en kung och det enda Sverige har att komma med i UFC
Citera
2014-03-08, 17:35
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaettreVetande
Men en ganska well to do bonnson fran Arboga som gett sig pa brudar och veklingar pa fyllan är inget att sta efter.
Vad jag läste av domarna har han inte spöat några tjejer utan snarare knuffat dem ur vägen och killarna han spöat har allihop varit sugna på slagsmål på ett sätt eller annat. Har du själv fått spö av Alexander?
Citera
2014-03-09, 02:02
Medlem
Någon som är villig att sammanfatta de båda domarna då jag inte har möjlighet att läsa igenom dom?
Vilket sätt har han slagit tjejer?
Citera
2014-03-09, 03:07
Medlem
BonusPaterFamiliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helicopter12
Någon som är villig att sammanfatta de båda domarna då jag inte har möjlighet att läsa igenom dom?
Vilket sätt har han slagit tjejer?

Det är väl lite oklart eftersom det verkar vara en del i ett förlopp med alkohol inblandat för alla parter. De inblandade har lite olika bilder av vad som har hänt helt enkelt. Antingen har han medvetet gett sig på tjejer i samband med slagsmål och både tryckt omkull och slagit dom - eller så har dom hamnat mellan Alex och hans tilltänkta motpart. Det beror lite vem man vill tro på. Att han anklagats för det mer än en gång tyder väl lite på att han både saknar spärrar samt saknar diverse hästar i sitt stall.

Det finns vissa saker man inte kan sona och att skada en tjej är en av dom - vare sig han haft uppsåt eller inte. Kan man inte hantera sina jävla satans knytnävar så fort man får en kvarting vodka innanför västen borde man fan låta bli att hinka skiten. Ett riktigt ärkemongo. Bra fighter, men det är inget ovanligt. Möjligtvis för att han fostrats i sveriges pissiga MMA-kultur
Citera
2014-03-09, 05:55
Medlem
kjellouts avatar
Han gick på IV gymnasiet i Köping och praktiserade på en döckfirma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in