Citat:
Ursprungligen postat av
RodMatta
har ett nytt problem. Den går inte att använda vid startup.
Jag har lyckats bränna .iso filen med ISOburner och allting på skivan verkat vara helt rätt. När man är inne i operativsystemet så testade jag att trycka på setup.exe och installationsprogrammet körs igång utan problem.
Men jag vill få den att fungera som en boot-cd. Så jag stoppar in skivan i cd läsaren, trycker på starta om. Och i setupen väljer jag "boot from cd-rom". sen när jag går ut ur setupen och startar om datorn så står det "boot from CD/DVD". och sen står det "tryck ner en valfri tangent om du vill fortsätta köra från cd/dvd". Jag trycker på tangent. Men därefter blir problemet att den bara laddar igång windows 7 helt vanligt.
Man får inte upp någon installations entre vid boot. windows 7 laddas upp som vanligt bara...
Är det för den känner av att windows 7 redan är installerat ?
Hämtar hem IMGBurn istället. Där kan man inte misslyckas med att bränna en bootbar skiva.
Bränn ner filen som en bootbar sådan. Lägg om startordningen under Bios så du har CD/DVD som första startalternativ. Startar om datorn och har då skivan i. Tryck på en valfri tangent för att startar igång skivan. Följ därefter installationsprocessen.