• 1
  • 2
2005-06-30, 11:35
Medlem
El Zorros avatar
Har hänt mig någon gång när man har haft ett längre träninguppehåll men ändå är korkad nog att börja köra med samma vikter som man hade tidigare. Hela bröstet sväller upp som satan, brukar hålla i några dagar.
Citera
2005-06-30, 11:58
Medlem
[THRiCE]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Har hänt mig någon gång när man har haft ett längre träninguppehåll men ändå är korkad nog att börja köra med samma vikter som man hade tidigare. Hela bröstet sväller upp som satan, brukar hålla i några dagar.

ja jag hade iofs inte kört bröst på kanske... 2 veckor? hade ett avbrott på ungefär en vecka när jag for till hultsfredsfestivalen och sabbade allt.
Nästa år blir det fan till att styrketräna på hultsfreds badhus på förmiddagen!
Citera
2005-07-04, 17:40
Medlem
[THRiCE]s avatar
Skiten la sig efter ungefär 2 dagar.

Hur som helst, jag pratade med ägaren till gymmet som hastigast idag.
Han hade inte hört nåt sånt förut men sa att det kunde bero på att muskelfästet släppt? eller glidit lite om det vart påväg att släppa?
Om jag inte missuppfattade honom helt.

Men som sagt, nu är det helt återställt!
Citera
2005-07-07, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [THRiCE]
Skiten la sig efter ungefär 2 dagar.

Hur som helst, jag pratade med ägaren till gymmet som hastigast idag.
Han hade inte hört nåt sånt förut men sa att det kunde bero på att muskelfästet släppt? eller glidit lite om det vart påväg att släppa?
Om jag inte missuppfattade honom helt.

Men som sagt, nu är det helt återställt!
Ditt muskelfäste har inte släppt. Varken helt eller delvis. Återställning efter en partiell släppning är åtminstone ett par veckor. Det låter som om du har fått en inflammation i bröstmuskeln. Svullnad, ömhet, förhöjd temperatur och ofta rödflammighet vid inflammationsområdet är tecknena. Rödflammigheten syns inte alltid, utan det är mer är det rödflammigt så vet man att det är en inflammation. Har man inflammation ska man avstå från all träning och all form av massage. Sprider det sig ska man uppsöka läkare för en liten spruta.
Citera
2008-07-14, 01:05
Medlem
Enzymers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trangor
Ditt muskelfäste har inte släppt. Varken helt eller delvis. Återställning efter en partiell släppning är åtminstone ett par veckor. Det låter som om du har fått en inflammation i bröstmuskeln. Svullnad, ömhet, förhöjd temperatur och ofta rödflammighet vid inflammationsområdet är tecknena. Rödflammigheten syns inte alltid, utan det är mer är det rödflammigt så vet man att det är en inflammation. Har man inflammation ska man avstå från all träning och all form av massage. Sprider det sig ska man uppsöka läkare för en liten spruta.

tror jag har detta i min bicep nu så den e rejält svullen efter ett hårt pass. så jag ska alltså nu avstå från ALL träning? även träning som inte berör den eventuellt inflammerade muskeln?
Citera
2009-08-01, 01:27
Medlem
brolijas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzymer
tror jag har detta i min bicep nu så den e rejält svullen efter ett hårt pass. så jag ska alltså nu avstå från ALL träning? även träning som inte berör den eventuellt inflammerade muskeln?

Detta skulle jag vilja ha ett svar på, samma mysterium har hänt båda mina bröstmuskler och jag tänker i banorna "Tänk att kroppens healing fokuserar på brösten just nu, men sen inser att fan benen behöver repareras! Skickar den då halva styrkan till benen och gör ett halvbra arbete på båda ställena?" känns liksom logiskt att inte träna alls.. Men jag vill ju!
Citera
2009-11-11, 09:41
Medlem
Vaknade upp idag (onsdag) med högra bröstmuskeln rejält svullen, ser ut lite som arnold i profil haha. Körde ett bröst/axelpass i måndags efter uppehåll i typ 4-5 månader. Körde ganska lätt 2x8 och 3 övningar för bröst. Båda brösten ömmar dock lika mkt, ska man skita i att träna andra muskler tills dess att det gått över eller kan man kötta lite armar och hoppas på att dom också sväller
Citera
2009-11-12, 08:47
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [THRiCE]
inga proffsutlåtanden?
Vätskeödem.
Jag är 100% pro bro.
Citera
  • 1
  • 2