• 2
  • 3
2018-04-29, 13:19
Bannlyst
Utbildas man inom mänskliga rättigheter samt jämställdhet? Jag har väldigt många funderingar skulle vara kul om någon från K.V kunde komma in och besvara lite! Tänkte skriva en avhandling om detta!

<: Fight the power!
Citera
2018-04-29, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C12H16N22
Vad gör K.V för bakrundskoll när dom anställer individer?

Vilken utbildnings krävs?

Lite nyfiken kring tema!

Tänkte fördjupa mig lite angående detta!

MRBR är den kontroll man gör. Sen är det ju lite beroende på vad man ska jobba med så kan man göra mer kontroller

Gymnasiebetyg samt 20år brukar vara det lägsta man behöver. Men de ser ju gärna att man har någon socionom eller dyl utb
Citera
2018-04-29, 21:00
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C12H16N22
Vad gör K.V för bakrundskoll när dom anställer individer?

Vilken utbildnings krävs?

Lite nyfiken kring tema!

Tänkte fördjupa mig lite angående detta!

Man behöver knappast en bättre utbildning för att bli fångplit (s.k. "kriminalvårdare"). Kan dock se bra ut att ha läst lite kriminologi eller beteendevetenskap. Av de jag träffat som jobbat som plit (tex. som sommarjobb) har det uteslutande varit studenter som jobbat där.

För att bli terapeut av ngt slag är det dock bra att ha tagit ut en examen.
Citera
2018-04-30, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigBird83
MRBR är den kontroll man gör. Sen är det ju lite beroende på vad man ska jobba med så kan man göra mer kontroller

Gymnasiebetyg samt 20år brukar vara det lägsta man behöver. Men de ser ju gärna att man har någon socionom eller dyl utb

Kan du gå in på vilka kontroller man gör? Eftersom dom säkerhets rutinerna har brustit i flera fall gällande en klient jag har. Tex kan en vårdare ha en relation till en intagen? dvs om vårdaren's bästa vän jobbar på en avdelning och vårdarens bästa vän har varit tillsammans med den intagne?

Sen tex: Om den intagne blir placerad på en avdelning där personal har relation med med den intagnes ex flickvän?

Sedan kan man ha haft tidigare drog relaterad historik och umgänge på fritiden med diverse kriminella?

Undrar även utbildas man inom mänskliga rättigheter? osv.

Citera
2018-04-30, 20:34
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Icke-utbildningsrelaterade frågor om en karriär inom kriminalvården kan ställas i (exempelvis) dessa trådar i Arbetsliv & Arbetsmarknad:

(FB) Kriminalvårdare
(FB) Drogtest, sökt jobb inom kriminalvården
(FB) Socionom inom kriminalvården eller frivården
Här är en gammal, dock arkiverad tråd, som ändå kan vara intressant för läsvärdets skull-----> (FB) Jobba som kriminalvårdare?
https://www.flashback.org/sok/jobba+inom+kriminalvården

Det är bara att välja och vraka, men i U&S diskuterar vi huvudsakligen utbildningsperspektivet.

Synpunkter på det här moderatormeddelandet tas i PM. Tack för visad hänsyn.

/Mod.
Citera
2018-05-03, 19:39
Bannlyst
Behöver någon annan utbildning för att vara anställd inom SÄK vilka kriterier bör uppfyllas?
Citera
2022-09-20, 16:11
Avstängd
pastregretss avatar
Hur stor fördel är det att det fakto se ut som en blatte inom KV? Är från Serbien och tror helt ärligt att det är till en stor jävla fördel!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in