Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-15, 20:13
  #1
Moderator
Protons avatar
1. Det är tillåtet att skapa en ny matchtråd ifall ingen annan redan skapat en.
2. Ny matchtråd får tidigast skapas 6 timmar före matchstart.
3. Rubriken ska tala om vilken omgång det handlar om, komplett med datum.
4. Tråden kommer att låsas några timmar efter matchen har slutat.
5. Det är tillåtet med inlägg av chattartande karraktär, dock måste inläggen fortfarande följa topic.
6. Inget chattande kommer att tillåtas utanför detta subforum. Sådana inlägg kommer att raderas som OT.

Reglerna kommer att revideras inom en snar framtid.

Det är också tillåtet att ställa frågor i den här tråden.

//Moderatorerna
Citera
2014-09-29, 19:13
  #2
Medlem
Baduffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
1. Det är tillåtet att skapa en ny matchtråd ifall ingen annan redan skapat en.
2. Ny matchtråd får tidigast skapas 6 timmar före matchstart.
3. Rubriken ska tala om vilken omgång det handlar om, komplett med datum.
4. Tråden kommer att låsas några timmar efter matchen har slutat.
5. Det är tillåtet med inlägg av chattartande karraktär, dock måste inläggen fortfarande följa topic.
6. Inget chattande kommer att tillåtas utanför detta subforum. Sådana inlägg kommer att raderas som OT.

Reglerna kommer att revideras inom en snar framtid.

Det är också tillåtet att ställa frågor i den här tråden.

//Moderatorerna

Vad är anledningen till att tråden stängs så snabbt efter att matchen är slut? Jag hade gärna sett en extra dag eller två i tillägg
Citera
2020-01-09, 23:09
  #3
Medlem
CygneRouges avatar
Fråga gällande sumobrotting:

Det finns en stor allmän tråd om sumobrottning, den passar sig inte för match-chatt.

Kan vi/någon/jag starta en tråd i matchchatt per storturnering (sex per år). Detta skulle bryta mot reglerna då man lämpligen startar den runt 15 dagar innan turneringen börjar. Men vitsen med detta subforum är att inte spamma huvudforumet med trådar med kort bäst-före datum.
Citera
2021-11-02, 23:13
  #4
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
1. Det är tillåtet att skapa en ny matchtråd ifall ingen annan redan skapat en.
2. Ny matchtråd får tidigast skapas 6 timmar före matchstart.
3. Rubriken ska tala om vilken omgång det handlar om, komplett med datum.
4. Tråden kommer att låsas några timmar efter matchen har slutat.
5. Det är tillåtet med inlägg av chattartande karraktär, dock måste inläggen fortfarande följa topic.
6. Inget chattande kommer att tillåtas utanför detta subforum. Sådana inlägg kommer att raderas som OT.

Reglerna kommer att revideras inom en snar framtid.

Det är också tillåtet att ställa frågor i den här tråden.

//Moderatorerna

Sorry, jag hade inte läst regeln om matchstart, varför är det så kort tid innan?
Det ger ju för lite tid att diskutera kortet, tycker inte det är jämförbart med fotboll då varje omgång är en fortsättning på nästa. Kan ni överväga att ha en vecka i alla fall för UFC
Citera
2021-11-06, 10:53
  #5
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Sorry, jag hade inte läst regeln om matchstart, varför är det så kort tid innan?
Det ger ju för lite tid att diskutera kortet, tycker inte det är jämförbart med fotboll då varje omgång är en fortsättning på nästa. Kan ni överväga att ha en vecka i alla fall för UFC
Anledningen till att det är 6 immar innan är att detta delforum endast är till för "chat-trådar" samt att matchschemat med mycket kort varsel kan ändras, det här hänt ett flertal gånger förut.

Är det så att man ingående vill diskutera matcherna och deltagarna går det bra at starta en tråd i huvudforumet om eventet, men just det här forumet är alltså reserverat för chat i nära anslutning till eventet.

/Moderator
Citera
2021-11-06, 14:22
  #6
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Anledningen till att det är 6 immar innan är att detta delforum endast är till för "chat-trådar" samt att matchschemat med mycket kort varsel kan ändras, det här hänt ett flertal gånger förut.

Är det så att man ingående vill diskutera matcherna och deltagarna går det bra at starta en tråd i huvudforumet om eventet, men just det här forumet är alltså reserverat för chat i nära anslutning till eventet.

/Moderator

Ok, jag kopierade innehållet och startade tråden i kampsport. Jag hoppas det var det som menades med huvudforumet. Jag följer gärna regler, är bara sopig på forum och har börjat nyss med det och för gamla hundar tar det tid att begripa när man ska sitta.

Så stäng inte av mig för ohörsamhet om det också är fel forum. Gör i så fall en ny paragraf och stäng av mig för dumhet
Citera
2022-10-23, 16:42
  #7
Medlem
Crabbofixs avatar
"3. Rubriken ska tala om vilken omgång det handlar om, komplett med datum."

vadå omgång?

och varför ska det vara datum? eftersom en tråd bara får startas 6 timmar innan en gala så är det väl ganska självskrivet vilket datum det gäller.
Citera
2022-10-27, 17:32
  #8
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
"3. Rubriken ska tala om vilken omgång det handlar om, komplett med datum."

vadå omgång?

och varför ska det vara datum? eftersom en tråd bara får startas 6 timmar innan en gala så är det väl ganska självskrivet vilket datum det gäller.
Eventnamn samt datum för eventet är det som åsyftas.
Anledningen är att det för framtida diskussioner enkelt ska gå att hitta tillbaka till tråden. Då är ett datum bra att ha till hands.

/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback