• 1
  • 2
2014-02-24, 16:15
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Finns bara en sak att säga:

GE FAN I ATT TA SMS-LÅN och andra smålån! Har du inte pengarna idag, typ 5000 kr, så lär du inte ha det om en, två eller tre månader HELLER!

Jag fattar inte folk som tar dessa lån för konsumtion!
I desperation?
Citera
2014-02-24, 22:40
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamma
I desperation?

Visst jag fattar att man måste ha mat på bordet och betala hyran. Men om man "bara" vill ha en ny dator, mobil eller TV för att den gamla slutat funka eller har några år på nacken är man korkad! Om man tar SMS-lån är för hyra och mat, betala BUMS när soc- pengarna kommer in.
Citera
2014-05-16, 17:51
Medlem
Jag har ett lån hos vivus som jag tog i samband med en sjukskrivning,dumt jag vet men hade panik o behövde pengar,täntke de där betalar jag teabx sen när ja börjar jobba igen men e nu fortsatt sjukskriven.

Lånet e på 14 500kr o har nu blitt skickat te kronofogden,har dock bestridit o hoppas vivus går med på en avbetalningsplan elr att processen tar längre tid så ja hinner betala av allt innan kronofogden börjar jaga mig. Ska börja jobba nästa månad o hoppas kunna betala av allt på 2-3 månader... Har ingen aning om vad som kommer hända nu om vivus går med på avbetalningsplan elr hure nu blir

Hur har det gått för dig?
Citera
2014-05-16, 23:17
Medlem
_killahs avatar
Hur kan folk som jobbat inte få ett vanligt banklån på 10000:- eller ens 50000:-

Jag har personligen Nordea, och där vet jag att söker ud på lån upp till 50000:- räcker det med internetbanken, kommer inte ens papper längre

Och tittar vi på lyxfällan får ju folk lån till höger och vänster, får man inte en kredit på 20lax för man är sjuk och vill kunna överleva, då lär man ha fler lik i garderoben.
Citera
2014-05-16, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tussan90
Jag har ett lån hos vivus som jag tog i samband med en sjukskrivning,dumt jag vet men hade panik o behövde pengar,täntke de där betalar jag teabx sen när ja börjar jobba igen men e nu fortsatt sjukskriven.

Lånet e på 14 500kr o har nu blitt skickat te kronofogden,har dock bestridit o hoppas vivus går med på en avbetalningsplan elr att processen tar längre tid så ja hinner betala av allt innan kronofogden börjar jaga mig. Ska börja jobba nästa månad o hoppas kunna betala av allt på 2-3 månader... Har ingen aning om vad som kommer hända nu om vivus går med på avbetalningsplan elr hure nu blir

Hur har det gått för dig?

Varför tog du inget vanligt banklån, eller ännu värre varför inte spara ihop en liten buffert det första du gör när du kommer ut på jobbmarknaden. För småkostnader(upp till 30-50.000) ska du inte behöva ta lån!
Citera
2014-05-16, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazzination
Varför tog du inget vanligt banklån, eller ännu värre varför inte spara ihop en liten buffert det första du gör när du kommer ut på jobbmarknaden. För småkostnader(upp till 30-50.000) ska du inte behöva ta lån!

Jag fick inge vanligt banklån för jag hade för många uc frågningar tyvärr:/ Jag ska betala 5 tusen nu i slutet av denna månad på min skuld sen resten av skulden på 2 månader om inte kronofogden börjar jaga mig:/ är 15 tusen de handlar om nästan som ja hoppas kuna betala av så fort som möjligt...är inte så mkt pengar egentligen men har man vart sjukskriven o precis börjat jobba (jobbar inte heltid än) så äre endel o betala Och jo när jag betalat av detta ska jag börja med ett regelbundet sparande...
Citera
2014-05-17, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tussan90
Jag fick inge vanligt banklån för jag hade för många uc frågningar tyvärr:/ Jag ska betala 5 tusen nu i slutet av denna månad på min skuld sen resten av skulden på 2 månader om inte kronofogden börjar jaga mig:/ är 15 tusen de handlar om nästan som ja hoppas kuna betala av så fort som möjligt...är inte så mkt pengar egentligen men har man vart sjukskriven o precis börjat jobba (jobbar inte heltid än) så äre endel o betala Och jo när jag betalat av detta ska jag börja med ett regelbundet sparande...

Låter bra! Fråga vänner/familj om du kan få låna en peng sedan betala av hela den skulden du har nu. Lägg all tid/extra pengar du får in på att betala tillbaka till familjen, om det är möjligt. Då slipper du extraavgifterna och eventuella prickar hos kronofogden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in