2013-09-15, 11:14
Medlem
Jag undrar om det skulle gå att ordna så att pricken som är röd när användaren är offline och grön när användaren är online blir t ex lila om användaren inte postat på t ex sex månader? Eller ett år. Så att man inte har för höga förväntningar att användaren ska svara? Funktionen skulle också vara bra om användaren surfar osynligt, eftersom det då inte går att se när han/hon senast var online. Eller om man vill skicka pm till någon som surfar osynligt.
Citera
2013-09-15, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars H
Jag undrar om det skulle gå att ordna så att pricken som är röd när användaren är offline och grön när användaren är online blir t ex lila om användaren inte postat på t ex sex månader? Eller ett år. Så att man inte har för höga förväntningar att användaren ska svara? Funktionen skulle också vara bra om användaren surfar osynligt, eftersom det då inte går att se när han/hon senast var online. Eller om man vill skicka pm till någon som surfar osynligt.
Låter som en bra ide nu måste man ju klicka på hitta alla inlägg av denna användare för att få ett hum om när han /hon senast var online om dom är osynliga.
Citera
2013-09-15, 11:54
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Det går utmärkt att fixa. Det kommer dock knappast att införas eftersom arbetet med funktionsändringen är större än nyttan av förändringen.
Citera
2013-09-15, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Det går utmärkt att fixa. Det kommer dock knappast att införas eftersom arbetet med funktionsändringen är större än nyttan av förändringen.
Klart man kan tycka att det är onödigt, men det är väl många funktioner som är onödiga i så fall. Jag tycker att funktionen skulle vara användbar, speciellt när det bumpas gamla trådar, då skulle man få en uppfattning om vilka användare som som fortfarande är kvar och kan förväntas svara om man skriver något. Samt att det skulle ge en intressant överblick över gamla trådar.
Senast redigerad av Lars H 2013-09-15 kl. 15:16.
Citera
2013-09-15, 17:28
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Klart man kan tycka att det är onödigt, men det är väl många funktioner som är onödiga i så fall. Jag tycker att funktionen skulle vara användbar, speciellt när det bumpas gamla trådar, då skulle man få en uppfattning om vilka användare som som fortfarande är kvar och kan förväntas svara om man skriver något. Samt att det skulle ge en intressant överblick över gamla trådar.

Många förändringsförslag handlar om förändringar som kan vara kosmetiska och dessutom innebära tydliga förbättringar för en avsevärd del av medlemmarna.

Ditt förslag är enligt min uppfattning i huvudsak kosmetiskt. Bra att ha men förbättringsvärdet för medlemmarna i sin helhet är sannolikt lågt.

Den typen av förslag tenderar att försvinna djupt ner i glömskans mörka korridorer (med all rätt).
Citera
2013-09-16, 07:22
Medlem
epost72s avatar
Jag tycker inte att personer som inte postat på länge ska "märkas"
Det går enkelt att klicka på profilen för att se när den har postat senast, det räcker gott och väl.
Funderar man på att svara på en äldre post så kan man göra kollen.
Citera
2013-09-16, 11:37
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jag tycker inte att personer som inte postat på länge ska "märkas"
Det går enkelt att klicka på profilen för att se när den har postat senast, det räcker gott och väl.
Funderar man på att svara på en äldre post så kan man göra kollen.
Håller helt med. Ingen ska brännmärkas på det sättet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in