• 3
  • 4
2013-09-21, 15:42
Medlem
Newis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard-SvP
Köper främst i svenska, stora bolag. När aktien stigit 4-5% säljer jag och hittar en ny.

Citat:
Jag har en större portfölj och till större delen ett långsiktigt innehav som jag sällan säljer.

Citat:
Istället använder jag runt 40-60k för att köpa aktier på kortare sikt.

Samtidigt säger du dessutom att din portfölj är större än 100-120k, men att du ändå lyckats slå index trots att din vinst under året endast är 22k.

Det är helt omöjligt att förena dina olika uttalanden. Hur som helst, lycka till med dina Starbreeze-spekulationer.
Citera
2013-09-21, 19:28
Medlem
Rickard-SvPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newi
Samtidigt säger du dessutom att din portfölj är större än 100-120k, men att du ändå lyckats slå index trots att din vinst under året endast är 22k.

Det är helt omöjligt att förena dina olika uttalanden. Hur som helst, lycka till med dina Starbreeze-spekulationer.

Vinsten (22k) har jag gjort på de runt 50k som jag köper för.

Jag räknade inte med hur mycket de andra aktierna jag har i portföljen har ökat i värde.

Tack, jag får se om jag ska gå in i Starbreeze igen.
Citera
2013-09-24, 02:12
Medlem
JaffaCallings avatar
0 kr till mat
0 kr till internet
0 kr till kläder

lever livet hos mina vänner
Citera
2013-10-02, 21:28
Medlem
Regina.Spektors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
Behöver inte Wacko, du och jag är bäst! Fatta vad mycket pengar vi har sparat när vi inte orkar sätta oss in i skillanden mellan LCD och Plasma. Och nu LED, herregud.

Lite sent men, så sant så!
Citera
2013-10-02, 22:16
Medlem
wikholms avatar
Tjänar runt 16-20k i månaden. Är inneboende och har en hyra på 2500 + mobil och gym för ca 1000kr.

Just nu sparar jag mellan 4-6k på Handelsbankens Framtidskonto. Om det är bra eller inte vet jag inte, någon som har ett bättre förslag på långtidssparande ?

Och sedan sätter jag undar mellan 1-2k på olika fonder. Också i handelsbankens olika fonder
Citera
2013-10-03, 00:04
Medlem
GoPalts avatar
Jag slösar inte bort allt för mycket pengar. Och det som är kvar hamnar på sparkontot samtidigt som jag köper och säljer aktier. Men jag borde förvalta mina pengar på ett mer effektivt sätt, jag måste ta tag i det någon gång.
Citera
2013-10-03, 09:57
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wikholm
Tjänar runt 16-20k i månaden. Är inneboende och har en hyra på 2500 + mobil och gym för ca 1000kr.

Just nu sparar jag mellan 4-6k på Handelsbankens Framtidskonto. Om det är bra eller inte vet jag inte, någon som har ett bättre förslag på långtidssparande ?

Och sedan sätter jag undar mellan 1-2k på olika fonder. Också i handelsbankens olika fonder
Sätt in pengarna i vettiga fonder som Avanza Zero/Didner & Gerge/ Skanska istället.

"Framtidskontot" på handelsbanken har mig veterligen en kass ränta på typ 1.5%, så i bästa fall behåller du pengarna men du tjänar inget.

"Bankrådgivaren" som du säkert frågat om fonderna av är förresten en försäljare och inte en rådgivare, så dumpa alla fonder du har i banken och investera i utomstående fonder eller så kör du direkt på en egen aktieportfölj, 5-10 bolag och 10-20% av värdet av portföljen i varje bolag (då slipper du betala förvaltningsavgift som de flesta fonder har, förutom avanza, och då kan du även få utdelning om bolagen/bolaget du investerar i ger ut utdelning).
Citera
2013-10-03, 12:03
Medlem
Just nu lägger jag mitt sparande på vanligt sparkonto hos min bank då jag sparar till lägenhetsköp.

Tidigare har jag lagt allt i Avanza Zero men har tagit break just nu pga. sparandet ovan.
Citera
2013-10-04, 12:17
Medlem
Sun Rulers avatar
Placerar 10% av inkomsten i aktier.
Placerar 10% av inkomsten i ett förmånligt sparande på Nordea.
Placerar 10% av inkomsten på ett vanligt sparkonto för oväntade utgifter
Placerar 10% av inkomsten på ett vanligt sparkonto för resor, presenter, större inköp.
Undviker att småhandla
Ser över försäkringar och jagar ständigt förmånligare avtal
Citera
2013-10-04, 16:12
Medlem
Byfånes avatar
vhjhjh
Senast redigerad av Byfåne 2013-10-04 kl. 16:37.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in