2013-09-14, 23:59
Medlem
WallerQs avatar
Bara teoretiskt eller hypotetiskt här.. Hur många nikotintabletter 4 mg skulle jag behöva själva vid ett tillfällte för att dö av nikotinöverdos?
Hur längre dröjer det tills man dör eller slocknar? Vad händer innan man däckar? Spyr man eller ligger man förhoppningsvis bara och mår illa som när man tog första halsblosset ? Är det någon som dött av överdosera sånna tabletter?

Men som sagt, hur många skulle behövas? Inga länkar tack, bara raka å ärliga svar, är lite lat nu på kvällen
Citera
2013-09-15, 00:03
Medlem
0.5–1.0 mg/kg är dödligt, så om du väger 60kg behöver du minst 30mg.
Citera
2013-09-15, 00:03
Medlem
Juggernawts avatar
Får nog tugga i dig 4-5 kartor iallafall - och du spyr nog innan du kolar av. Bättre sätt att köpa lite nikotinvätska (100mg-styrka) från t.ex. Storbritannien och ta ett par klunkar om du nu absolut ska trilla av pinn.
Citera
2013-09-15, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallerQ
Bara teoretiskt eller hypotetiskt här.. Hur många nikotintabletter 4 mg skulle jag behöva själva vid ett tillfällte för att dö av nikotinöverdos?
Hur längre dröjer det tills man dör eller slocknar? Vad händer innan man däckar? Spyr man eller ligger man förhoppningsvis bara och mår illa som när man tog första halsblosset ? Är det någon som dött av överdosera sånna tabletter?

Men som sagt, hur många skulle behövas? Inga länkar tack, bara raka å ärliga svar, är lite lat nu på kvällen
Nikotinöverdos för människor; uppskattningsvis 0,5–1,0 mg/kg (människa), ex: 70-80 mg för LD50, dvs att då är det 50/50 att du dör.
Citera
2013-09-15, 00:05
Medlem
Polyklorfenols avatar
0,5-1 milligram per kilo kroppsvikt.

http://www.e-cigarette-forum.com/forum/nicotine/205837-fatal-dose-nicotine.html
Citera
2013-09-15, 00:11
Medlem
WallerQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jwpk.rothschild
0.5–1.0 mg/kg är dödligt, så om du väger 60kg behöver du minst 30mg.
Om jag är är 148 cm lång och väger ungefär 50 då? Hur mycket behövs då? Eller är det enklare att köra med snus i vatten ett dygn, sila bort vattnet och sen trycka ut det som tydligen ska vara rent nikotin ? Funkar det verkligen?
Citera
2013-09-15, 00:12
Medlem
Mellanbarnets avatar
Ytterst individuellt som allt här i livet.
Nikotin gör bl.a att hjärtat slår mycket snabbare, det är en uppåtdrog utan dess like. Men självklart kan du dö av den. Du kan dö av för mycket Coca cola också eller av en is stapp i huvudet med för den delen.

Lite OT men jävla ovanligt sätt att trilla av pinnen på. Judemedia hade säkert skrivet en liten notis i tisdagsbilagan om han var en kroknäsa då iof.
Citera
2013-09-15, 00:22
Medlem
WallerQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanbarnet
Ytterst individuellt som allt här i livet.
Nikotin gör bl.a att hjärtat slår mycket snabbare, det är en uppåtdrog utan dess like. Men självklart kan du dö av den. Du kan dö av för mycket Coca cola också eller av en is stapp i huvudet med för den delen.

Lite OT men jävla ovanligt sätt att trilla av pinnen på. Judemedia hade säkert skrivet en liten notis i tisdagsbilagan om han var en kroknäsa då iof.
Ang ditt lilla oT så kan jag ju säga att jag bor på behandlingshem för depressioner, försökte spara till en hög med sömntablettter för ngr månader sen men dom hittade dom så har medicinförbud, och är aldrig själv så jag kan inte åka å förstöra nån tågchafförs liv heller, så nkotingrejen är mitt enda sätt som jag skulle kunna lyckas på om jag nån gång skulle vilja dö
Citera
2013-09-15, 00:47
Medlem
Kashis avatar
Du har inte tänkt på att du till skillnad från sömntabletter knappast ger dig på ett stilla insomnande?
Tillräckligt många starka nikotintabletter kommer göra att du mår väldigt väldigt dåligt, och inte på nåt sömnigt sätt.

Låter som ett värdelöst självmord faktiskt, låter som att du inte riktigt har tänkt till här.
Citera
2013-09-15, 10:01
Medlem
knackaboegmackas avatar
Om du verkligen provar detta rekommenderar jag verkligen att ha ett andra alternativ.
Risken för att du får en ännu mer extrem dödsångest av nikotinets bieffekter, hjärtklappning osv är stor. Då kan det kännas skönt om du redan har snaran knuten. Kanske går det att riva sönder sängkläder och knyta det kring handtaget på dörren?
Citera
2013-09-15, 11:38
Medlem
WallerQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knackaboegmacka
Om du verkligen provar detta rekommenderar jag verkligen att ha ett andra alternativ.
Risken för att du får en ännu mer extrem dödsångest av nikotinets bieffekter, hjärtklappning osv är stor. Då kan det kännas skönt om du redan har snaran knuten. Kanske går det att riva sönder sängkläder och knyta det kring handtaget på dörren?
Har testat med haldunkar på dörrhandtag men gör något fel..slockar inte..utom en gång då jag svimma men när de hände reste jag mej å tänkte bah "ååå de funka ju " sen gick de inge mer
Citera
2013-09-15, 11:49
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallerQ
Om jag är är 148 cm lång och väger ungefär 50 då? Hur mycket behövs då? Eller är det enklare att köra med snus i vatten ett dygn, sila bort vattnet och sen trycka ut det som tydligen ska vara rent nikotin ? Funkar det verkligen?

Antingen är du 9, en dvärg eller skall döda ditt syskon?
Nikotin finns väl med i vilken respektabel självmordsguide som är värd namnet. Enligt dem så brukar det räcka med en limpa cigaretter. För mer detaljerade instruktioner så kan du väl använda en sökmotor av valfritt slag?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in