2013-09-14, 22:21
Medlem
fakirens avatar
Går det att handla med Euro i Sverige? Finns det någon lista på vilka företag som tar emot Euro?

Tack på förhand
Citera
2013-09-14, 22:42
Medlem
woords avatar
I vissa butiker nära finska gränsen kan man betala med euro.
Citera
2013-09-14, 23:05
Medlem
Tror du kan handla med euro i otroligt många butiker i Sverige. sen att det blir dyrare är ju en annan sak.
Citera
2013-09-14, 23:26
Medlem
Jag hade några euros liggandes i plånboken några månader tills jag på skoj frågade kassörskan om de tog Euro när jag var på Max. "Ja det går bra" sa hon och tryckte på en knapp och jag kunde betala med Euro och fick växel i SEK tillbaka. Kursen var säkert dålig men jag blev av med lite pengar som annars bara legat.

(Detta var på ett Max i Småland)
Citera
2013-09-14, 23:40
Medlem
fakirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Jag hade några euros liggandes i plånboken några månader tills jag på skoj frågade kassörskan om de tog Euro när jag var på Max. "Ja det går bra" sa hon och tryckte på en knapp och jag kunde betala med Euro och fick växel i SEK tillbaka. Kursen var säkert dålig men jag blev av med lite pengar som annars bara legat.

(Detta var på ett Max i Småland)

Ska fråga en polare som jobbar på SwagDonalds om det går att använda där!

edit: Frågade en till kompis som jobbar på ICA Maxi, hon sa att det gick. Men max 50 euro och endast sedlar.
Senast redigerad av fakiren 2013-09-14 kl. 23:43.
Citera
2014-05-06, 19:53
Medlem
1989-04-20s avatar
Bumpar tråden.

Jag ser att en del butiker tar emot Euro som betalning, men vilka gör detta med Euro-mynt? Jag tänker mig köpa någonting jag kan äta, för de sista 6-7 EUR jag har kvar. Ett antal av dem är 1-EUR men jag har även en del med otroligt små valörer (ner till 2 cent), finns det i så fall en lägre gräns för vilka valörer de tar emot?

En matbutik vore bäst, men även ett hamburgerhak eller liknande skulle funka.

Jag ser att de flesta ställen inte marknadsför denna information, då de inte verkar tjäna ekonomiskt på att icke-turister gör detta, så det är svårt att googla för information. Men skulle jag få ihop ett par cheeseburgare för det jag har kvar så vore jag glad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in