Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2013-09-15, 15:30
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puangsawan
Fine, låt dessa värdelösa slynor snylta då.
Okej.
Citera
2013-09-15, 17:20
Medlem
Citat:
Det är som att fråga vad meningen med att ha antivirus är. Det finns ju ändå alltid virus som slinker igenom.
Målet är att göra det svårare för bolagen som helhet, inte för enskilda murvlar med egna 3G-kopplingar.
Syftet, om du inte redan gissat det, är att jag ogillar svensk media rätt mycket och att ju svårare man kan göra för mediebolagen desto bättre.

Skulle ditt förslag bli verklighet så kommer mediebolagen att säkerligen ändra sina interna regler så att anställda får använda VPN och proxy-tjänster för att nå Flashback. Det är inte svårare än så.

De kan också sätta upp särskilda datorer som används för dessa ändamål som är skyddade från deras övriga nätverk.

De kan också beordra sina anställda att arbeta hemifrån för att gräva på Flashback.

Frilansjournalister täcks inte alls av ditt förslag.

Faktum är att ditt förslag inte kommer att göra det svårare för något bolag alls att nå Flashback, tvärtom kommer ditt förslag att uppmuntra bolagen att spendera ännu mera tid på Flashback.
Citera
2013-09-15, 20:56
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Fine, låt dessa värdelösa slynor snylta då.

Du erkänner alltså motvilligt att du har fel. Men det viktiga för dig är inte om du har rätt eller fel eftersom dina motståndare är värdelösa slynor.

Har du funderat på om det finns anledning för dig att se över dina moralbegrepp?
Citera
2013-09-15, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Information ska väl vara fri?
Att blocka ip-adresser skulle nog strida mot Flashbacks filosofi. Öppenhet och debatt. Journalister har lika stor rätt att läsa här som alla andra.
Citera
2013-09-15, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Du erkänner alltså motvilligt att du har fel. Men det viktiga för dig är inte om du har rätt eller fel eftersom dina motståndare är värdelösa slynor.

Har du funderat på om det finns anledning för dig att se över dina moralbegrepp?
Jag har inte erkänt någonting, jag insåg bara att det inte gick att övertyga modsen om min briljanta idé.

Och som svar på din fråga: Nej, aldrig. Över min döda kropp.
Citera
2013-09-15, 21:13
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Jag har inte erkänt någonting, jag insåg bara att det inte gick att övertyga modsen om min briljanta idé.
Fast du och alla som läst tråden vet vid det här laget att idén var rätt så värdelös. Dels går den emot filosofin att informationen på Flashback ska vara tillgänglig för alla, dels går det emot filosofin om åsiktsneutralitet i och med att en specifik yrkesgrupp ska uteslutas, och dels är det rent tekniskt helt värdelöst.

Du behöver inte erkänna någonting, det räcker att vi alla vet.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in