2013-09-14, 08:59
  #1
Medlem
Hpxls avatar
Sitter på jobbet och diskuterar problem med 4g i skärgården, ingarö. Personens partner får väldigt dålig mottagning på 4g usb dongel i laptop och 4g mobil. En gissning av mig var att 4g nätet inte är särskilt uppbyggt än. Han har även en asus mobil. Kan man slå om till 3g eller är det enbart hårdvarurelaterat?

Skriver från mobilen så ursäkta stavning och att det är kortfattat.
Citera
2013-09-14, 09:38
  #2
Medlem
Bongomans avatar
Antingen har man 4G och då är det utbyggt eller så har man det inte och då är det inte utbyggt. Man kan ha kapacitetsbrist på länken in till resten av världen och då spelar mottagningen inte roll.
Citera
2013-09-14, 11:10
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hpxl
Sitter på jobbet och diskuterar problem med 4g i skärgården, ingarö. Personens partner får väldigt dålig mottagning på 4g usb dongel i laptop och 4g mobil. En gissning av mig var att 4g nätet inte är särskilt uppbyggt än. Han har även en asus mobil. Kan man slå om till 3g eller är det enbart hårdvarurelaterat?

Skriver från mobilen så ursäkta stavning och att det är kortfattat.

Du kan slå om från 4g till 3g på telefonen, s4an har inga problem med det.
Vilken operatör är det som gäller? Det är ju Telia & Tele2 som har den bästa 4g uppkopplingen i Sverige.
Citera
2013-09-14, 11:13
  #4
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hufsanator
Du kan slå om från 4g till 3g på telefonen, s4an har inga problem med det.
Vilken operatör är det som gäller? Det är ju Telia & Tele2 som har den bästa 4g uppkopplingen i Sverige.


Skojjar du?

Telenor/Tele2 sitter just nu på det bästa 4g nätet. Tele2 delar förövrigt 3G nätet med Telia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in