Citat:
Ursprungligen postat av
Nisse25
Swedbank är krångliga. Jag fick inte låna 30000 av dom men fick låna 150000 av ikano bank. Detta med bostadsrätt och fast inkomst. Och med din inkomst hade jag kollat runt lite.
Hade du någon betalningsanmärkning, massa UC-förfrågningar eller massa andra lån? För det lät ju väldigt tufft att bli nekad 30000.
Det är ju dock svårt att kolla runt utan att dra på sig fler UC-förfrågningar, skulle ju vara om man använder sig av Lendo eller Freedom Finance där man bara får en UC-förfrågan men låneerbjudanden från flera banker. Dock så brukar de väl ligga på rätt höga räntor?
Citat:
Ursprungligen postat av
sokiplast
Det beror väl på om du kan ge banken någon säkerhet för sina utlånade pengar, t.ex en bostad. Läser man dina inlägg kan man tänka sig att du ska spendera pengarna i usa på den roadtrip du har planerat i oktober? Om det är så lär ju inte banken bli glada.
Har tyvärr ingen bostad som säkerhet, det jag har är ett fast jobb och utrymme i ekonomin för att betala av lånet.
Jasså du tänker dig det. Men nej jag ska inte låna pengar för att spendera dem i USA, det har jag givetvis sparat ihop till.
Och det är ju faktiskt ett konsumtionslån så banken kollar ju mer på om man kommer kunna betala igen lånet än vad man lägger pengarna på, även om det såklart inte låter bra om man skulle säga t.ex att man har tänkt bränna allt i Vegas istället för att köpa något som innehar ett visst värde.