Citat:
Ursprungligen postat av
Dicevy
Sniffa? Drar du in kolsyrat genom näsan? Eller lungorna?
Tror det är farligt, likvärt med syrebrist om du får i dig för mycket / inte tillräckligt med syra, bara spekulationer från min sida. Jag skulle nog inte tycka det är värt risken om ruset är som du beskriver det. Varför inte bara införskaffa lustgas istället?

Förlåt, drog parallellen till gamla uttrycket sniffa tändargas som jag hört förut. Självklart så inhalerade jag det.
Självklart fördrar jag också lustgas framför alla andra sorters gaser som går att få tag på.
Tänkte det skulle vara kul att testa att inta kolsyra för att se om det gjorde effekt. Vilket det också gjorde.
Inget vidare rus direkt. Kan kanske fungera någon gång när man har torka.
Kommer antagligen inte testa igen!
EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av
Dicevy
Edit:
Likvärdigt med om du håller andan för länge (syrebrist) eller stoppar blodflödet till hjärnan genom att strypa dig själv (borde teoretiskt sätt vara samma sak).
Vad ger kroppen för reaktioner förutom blodtrycksfall och snurr? Spasmer, känsla av att behöva andas? Som man kan få när man håller andan länge, för att förtydliga.
Testade att trycka mig själv till gränsen att hålla andan när jag var minde.
Att inhalera kolsyra var inte alls samma sak. Mer som att komma upp från vattnet precis innan man känner att lungorna exploderar.
Det känna lite som en avsaknad av syre när man andas in första andetaget syre. Efter första andetaget syre så snurrar det bara till ordentligt, något obehagligt men det hade lite charm ändå. Nästan lite mysigt. Men som sagt - tänk dig ditt värsta blodtrycksfall X3. Ungefär så känns det!