• 1
  • 2
2013-09-15, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CleanUpGuy
Hur känner man skillnad på bensin och diesel lukt?
Det är inte ovanligt att det helt enkelt står på tanklocket vad för bränsle man ska tanka. De brukar underlätta en del för att man inte ska tanka fel av misstag.
Citera
2013-09-15, 17:04
Medlem
Bbobis avatar
https://fordonsfraga.transportstyrel...natfordon.aspx

Sök på fordonet så står det lite längre ned vad för drivmedel den går på. Annars står det ofta innanför tanklocket eller avslöjas av rörets storlek.

Fått bilen slangad flera gånger. Tanklockets lås är ju inte alltid mycket att hurra för.

Vore det inte bättre att köpa en begagnad moppe som drar nån deciliter milen? Eller helt enkelt byta bilen mot en. Skatten blir dessutom nån 100-200kr/år.
Citera
2013-09-15, 17:28
Medlem
Varför cyklar du inte istället?
Citera
2013-09-15, 17:32
Moderator
Arne.Ankas avatar
Att borra hål i tanken som en del skriver om kallar jag idioti, blir sånt djävla spill om tanken är full och kan bli problem med försäkringsbolag huruvida det räknas som stöld eller skadegörelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Annars står det ofta innanför tanklocket
Har ett vagt minne av att jag sett nån vit klisterlapp med text på insidan luckan men aldrig läst vad det stått, bara tittat på bilderna med explosionsvarning när jag tankat gas

Citat:
Tanklockets lås är ju inte alltid mycket att hurra för.
KAnske finns eftermarknadslock av bättre kvalité?

Citat:
Vore det inte bättre att köpa en begagnad moppe som drar nån deciliter milen? Eller helt enkelt byta bilen mot en. Skatten blir dessutom nån 100-200kr/år.
Har tagits upp och klass 2 mopeder är skattefria, bränsleförbrukningen ligger mer på 0.2L milen för otrimmat oavsett klass.
Vid trimning kan det lätt sticka iväg över 0.4.
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-09-15 kl. 17:34.
Citera
2013-09-15, 22:41
Medlem
Lugini3s avatar
En elektrisk pump som du driver med ett litet batteri är enda alternativet om du ska lyckas får ut någon soppa på ett lätt sätt och inom rimligt tid utan att hålla på att pumpa för hand eller låta bränslet rinna för egen maskin.

Om du ska borra hål i botten på tanken så behöver du en dunk som får plats under bilen, en sådan man använder använder när man byter olja fungerar.

Eftersom du inte verkar så teknisk så är det nog lättast att du snor några skyltar och tankar fullt på en station.
Citera
2013-09-16, 08:34
Medlem
borrizs avatar
Hur går det, blev det någon bensin i helgen?
Citera
2013-09-16, 14:12
Moderator
Arne.Ankas avatar
Oja, se för fan till att inte slanga ur septiktanken om du kommer till en husbil, sett en göra det på tv och han höll bokstavligt talat på att spy upp hela magsäcken efter att ha fått sig en kallsup
Citera
2013-09-16, 14:47
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soucu
Lukt- och färgskillnader?
Sök på regnummret så står det vilket drivmedel bilen använder.

Mitt tips till dig för att stjäla bensinen är att du suger upp det med en slang och dricker valfri mängd innan du spyr ut det i din egen tank.
Varför göra det svårare än det är? De flesta bilar har ju motorbeteckningen bak på bilen och alla dieselbilar har D i någon form t ex TDI, står det inte så gå vidare till nästa bil.
Citera
2013-09-17, 17:52
Medlem
Har bestämt mig för att söka jobb istället så jag har råd med bensin. Kommer både jobba och studera.
Citera
2013-09-17, 18:17
Medlem
Citat:
Har bestämt mig för att söka jobb istället så jag har råd med bensin. Kommer både jobba och studera.
Citera
2013-09-17, 20:21
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Där ser man CleanUpGuy måttar ett riktigt Alexanderhugg mot den Gordiska knuten och vips är problemet löst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in