Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-11, 22:48
Medlem
K0d3Xs avatar
Tja! Jag hjälpte en polare häromdagen att blåsa ut allt i hans dator och sedan installera nån bränd skiva med Windows 7 i som jag hittade hemma i någon gammal låda... Nu efter några dagar står det att man måste aktivera skiten...

Då till frågan. Jag har hittat en grej som aktiverar skiten och heter någonting i stil med "Windows 7 Activator"... Men för att grabbfan inte ska få skit eller att någon knackar på hans dörr och han åker dit för piratkopiering, så undrar jag. Vet Microsoft om att den programvaran inte är äkta och kan därmed se när jag förbipasserar hans dator?

Tacksam för svar.

Mvh
Citera
2013-09-11, 22:48
Medlem
Mintztahs avatar
Nej det kan dom inte, du kan vara lugn.
Citera
2013-09-11, 22:51
Medlem
K0d3Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintztah
Nej det kan dom inte, du kan vara lugn.

Tack för svar!

Läste tidigare om att dom kunde se det. Var en kille som gjort liknande, han åkte dit och blev fälld för piratkopiering...
Citera
2013-09-11, 22:54
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Fast det kommer väl vissa uppdateringar som ger problem, eller? Jag har bara läst om det, då jag inte kör något sådant.
Citera
2013-09-11, 22:56
Medlem
K0d3Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
Fast det kommer väl vissa uppdateringar som ger problem, eller? Jag har bara läst om det, då jag inte kör något sådant.

Bra att du sa detta... Vad kan det vara för problem? Något exempel du kan dela med dig av?
Citera
2013-09-11, 23:28
Medlem
Polyklorfenols avatar
Det finns inga garantier för att Microsoft inte ändrar sig i framtiden och blockerar ett olagligt Windows, men som det ser ut nu verkar de mest intresserade av att "snällt" tala om att man har ett icke-genuint Windows och erbjuds att köpa en licens. De vill ju framför allt tjäna pengar på sin produkt.

När det väl har aktiverats borde det inte vara några problem. Jag vet inte riktigt hur deras Windows Genuine Advantage kollar igenom äktheten, men jag vet de som kör med aktiveringsprogram och använder Windows Update som vanligt.
Citera
2013-09-11, 23:31
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K0d3X
Bra att du sa detta... Vad kan det vara för problem? Något exempel du kan dela med dig av?
Windows Genuine Advantage känner av om du kör med piratkopia eller inte.
Avbocka skiten bara om du måste uppdatera (ställ in på manuell installation att du får välja filer själv som ska uppdateras).

Själv kör jag utan uppdateringar.
Citera
2013-09-13, 01:28
Medlem
ChristerNs avatar
Jag ville ge Windows större utrymme på hårddisken. Jag tog gammal Ubuntu-Linux-DVD, körde "Live", och med partitionsredigeraren, krympte Linux-partitionen, flyttade partitionen upp, samt utökade Windows-partitionen.
När jag sedan körde uppdateringar, så säger Windows hem-spion-skurk-letar-program att jag inte har äkta Win. Men jag har äkta, jag är ingen skurk, jag betalade ca 1000 kr för den.
Jag tror den vägrade uppdatera. Den kräver att jag gör om registreringen. Jag stängde av uppdateringen.
Windows kan inte tänka att man har Ubuntu och dubbelboot. Den reagerade på ändring av partitioner. Annars är det känt att de kollar att hårdvaran inte ändras för mycket.
Jag kan förstås, leta upp registrerings-koden och göra om registreringen, men is inte nu.

Jag slipper alla former av registreringar med Ubuntu, och nästan aldrig reklam, som säger ge mig dina pengar. Det är härligt.
Kört nästan problemfritt Ubuntu i 3 år, men fick lite nyligen, men startar med den tredje i listan med versioner.
Men Windows verkar spionera på hur stor partition jag ger den.

Jag använder Ubuntu till nästan allt, utom nått stort datorspel ibland.

Christer
Senast redigerad av ChristerN 2013-09-13 kl. 01:34. Anledning: rättelse
Citera
2013-09-13, 05:51
Medlem
Inget problem att uppdatera eller använda crackat windows, dock så är det vissa uppdateringar du måste hålla dig undan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in