Så du menar att han lever king-livet med guldtoalett under själva BB-tiden, i New Mexico? Det jag minns av BB-tiden var att hans kontor var ett kyffe, långt från lyx.
Jo, men vad var det annars? De andra säsongerna har också börjat med kort epilog.
Så du menar att han lever king-livet med guldtoalett under själva BB-tiden, i New Mexico? Det jag minns av BB-tiden var att hans kontor var ett kyffe, långt från lyx.
Tycker det är fullt rimligt, med tanke på vad hans klientel består av(arbetslösa, sjukskrivna och kriminella) så har han ingen nytta av något flashigt kontor downtown. Vi vet ju redan att han så småningom kommer att dra in rejält med kosing från att tvätta Walts pengar, och han ska ju även ha 20% av sandpiper-pengarna när det är klart(hur mycket det blir vet jag inte, men minns att det ska ha varit i miljonklassen).
jag har också svårt att hänga med, för länge sen man såg detta.
Varför är de ens sura på Hamlin? För att Chuck dog? Det var ju inte hans fel?
Och jag förstår inte alls varför de avslöjade var nacho är. Det finns ju ingen situation där de vill att Salamancas ska få tag i honom. De (Mike/Gus) bör antingen hjälpa nacho ut ur Mexiko eller se till att han dör?
Och jag förstår inte alls varför de avslöjade var nacho är. Det finns ju ingen situation där de vill att Salamancas ska få tag i honom. De (Mike/Gus) bör antingen hjälpa nacho ut ur Mexiko eller se till att han dör?
Angående Howard...
Genom att framställa honom i dålig dager ska de få Cliff att bli nervös angående Sand Piper målet (Cliff är han som Howard spelade golf med, han är även överkucku på firman HHM samarbetar med i Sand Piper målet, Sand Piper är ålderdomshemmet som blåste gamlingar på massa pengar) så att han ska vilja nå en förlikning på en gång istället för några år senare. Det var Jimmy/Saul som uppmärksammade gamlingarna på att de blev blåsta på pengar, målet skulle inte existera utan honom så en ganska stor andel av pengarna kommer gå till honom.
Angående Nacho...
Som jag förstod det var hela tanken att i och med att Nacho via telefon fick uppmaningen att vänta i rummet och skjuta vem som än kom in genom dörren skulle det sluta med att Salamancatvillingarna och deras underhuggare skulle skjuta tillbaka och döda Nacho. Om det inte vore för att Nacho blivit misstänksam angående att nån spionerade på honom är det väl tänkbart att det hade blivit så också, men ändå en usel plan med mängder av grejer som kunde gå åt helvete. Hela grejen med det tänkta mordet på Lalo och efterspelet har varit rätt klent, först mördarnas undermåliga insats och nu det här.
För övrigt känns det som att de kränger hela grejen med att Kim är så fördärvad så hon blivit värre än Jimmy själv lite väl hårt, i en scen i ena avsnittet var det lite pekpinnekänsla.
Jag same same!
Slängde på nya säsongen, och kom som vanligt på att jag har glömt hur senaste säsongen slutade..
Stängde av och får gå tillbaka ett par avsnitt i helgen.
Nog var det som du säger, planerat där för att få kartellen på sidospår, men det förklarar inte alls varför de skulle lägga den riktiga adressen till hotellet som Nacho var på i kuveret, så kartellen kunde hitta honom. Om det inte är Gus som faktiskt ville få Nacho dödad för att det ej skulle kunna spåras tillbaka till Gus, men jag har svårt att tro att Michael skulle frivilligt gå med på detta och lägga kuveret där. Det kanske förklaras i senare avsnitt.
Några teorier om frågorna som ställs i tråden. Orkar inte citera alla som ställt frågorna.
Gus vill få Nacho dödad. Får han Nacho dödad via att kartellen tror att det är någon annan än Gus som ligger bakom attacken i huset, så har Gus rensat alla spår som leder till honom.
Angående Michael
Michael tvekar på att lägga in kuvertet i kassaskåpet helt enkelt för att han bryr sig om Nacho.
Angående inledningen av säsongen
Huset man får se i början är garanterat Sauls. Att han sitter i ett litet skit kontor är bara för att locka till sig klienter från den undre klassen.
Dels kan det vara en täckmantel för sitt samröre med Gus/WW, dels kanske det också är en slags fortsättning på det Kim höll på med, att hjälpa dom svaga.
Liksom, han för vidare hennes arv för att hon potentiellt kanske dör under BCS.
Angående Howard
I slutet av säsong fem så kom Kim och Saul överens om att ska plocka ner Howard från tronen. Just för att Saul blev blåst på Sandpiper-målet.
Men jag tror också att Kim på något sätt blev blåst.
Jag vill svagt minnas att det även hade och göra med Chuck på något sätt också. Att även han blev blåst, eller hur det nu var.