2020-04-10, 09:07
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamboni11
senast episoden (Bagman) var ju ganska bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Ruskigt bra säger jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Medhåll, episkt jävla awesome. En av de finaste stunderna i BB/BCS överlag.
Skojar ni? Det var ju en typisk bottle episode.

Ett utfyllnads-avsnitt som produceras billigt och begränsas i omfattning för med så få effekter och platser som möjligt.

Citera
2020-04-10, 12:23
Medlem
RickeyMourkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp

Ett utfyllnads-avsnitt som produceras billigt och begränsas i omfattning för med så få effekter och platser som möjligt.

Det känns som du blandar ihop bottle med filler? Om du skulle ha läst färdigt din egen länk så står det bl.a att många seriers "bottle episodes" är ibland seriens mest uppskattade.
Kollar man då på det senaste avsnittets ratings på t.ex. IMDb så har "Bagman" 9.8 i betyg och är i nuläget seriens högst rankade episod.

Summan av kardemumman är att de som skrivit att de gillade avsnittet med all säkerhet inte skojade. Det må vara en bottle episode, det får de lärde tvista om. Men det var sannerligen inget rent filleravsnitt som du vill få det till.
Citera
2020-04-10, 13:44
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickeyMourke
Det känns som du blandar ihop bottle med filler? Om du skulle ha läst färdigt din egen länk så står det bl.a att många seriers "bottle episodes" är ibland seriens mest uppskattade.
Kollar man då på det senaste avsnittets ratings på t.ex. IMDb så har "Bagman" 9.8 i betyg och är i nuläget seriens högst rankade episod.

Summan av kardemumman är att de som skrivit att de gillade avsnittet med all säkerhet inte skojade. Det må vara en bottle episode, det får de lärde tvista om. Men det var sannerligen inget rent filleravsnitt som du vill få det till.
Filler eller bottle. Vad det nu var så var det olidligt segt. Jag jämför det med flug-avsnittet i Breaking bad.
Citera
2020-04-10, 14:20
Medlem
Kickexs avatar
Citat:

Karaktärsutveckling? Inget för dig? Ok.

Och om du ska dra upp breaking bad jämförelser så är 4 Days Out ett betydligt rimligare val än Fly.
Citera
2020-04-10, 14:23
Medlem
Tänkte vänta till hela sista säsongen släpps innan jag börjar kolla. Någon som har koll på när sista avsnittet släpps så jag vet?
Citera
2020-04-10, 14:38
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Karaktärsutveckling? Inget för dig? Ok.

Och om du ska dra upp breaking bad jämförelser så är 4 Days Out ett betydligt rimligare val än Fly.
Karaktärsutveckling?

Jag har inget emot Karaktärsutveckling och normalt är ju karaktärsutveckling Vince Gilligans specialitet. Vi får följa karaktärerna och fascinerat se hur dom gång på gång flyttar fram sina moraliska trösklar, precis som när Walter White gick från ”från Mr Chips till Scarface”.

Men det här avsnittet var ju bara en enda lång ökenvandring.
Citera
2020-04-10, 14:44
Medlem
Yaroshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DOGbackwards
Tänkte vänta till hela sista säsongen släpps innan jag börjar kolla. Någon som har koll på när sista avsnittet släpps så jag vet?
21 april https://www.imdb.com/title/tt3032476/episodes?ref_=tt_ov_epl

Eller säsong 6 ? Förmodligen 2021 i april...
Senast redigerad av Yaroshenko 2020-04-10 kl. 14:46.
Citera
2020-04-10, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaroshenko
21 april https://www.imdb.com/title/tt3032476/episodes?ref_=tt_ov_epl

Eller säsong 6 ? Förmodligen 2021 i april...
Jag menade ju denna säsong. Kanske skulle varit lite tydligare.

Men tack, då vet jag. I slutet av april kan jag dra igång med andra ord. Finfint. 👍🏻
Citera
2020-04-11, 02:05
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:

Håller med! Rätt tråkigt avsnitt. Tyckte 4 första avsnitten av den här säsongen var bra, resten sådär :/

Tycker avsnittet med flugan i BB var skitbra för övrigt.

Men senaste BCS var bara segt. Såna typer av avsnitt har man sett så många gånger förut i andra serier.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2020-04-11 kl. 02:08.
Citera
2020-04-12, 08:18
Medlem
Scalpings avatar
Bästa avsnittet hittills, bara irrterande att Mike inte sköt bättre. Borde väntat till chaffisen gått ut och sen skjutit. Då hade de haft en fungerande bil kvar
Citera
2020-04-12, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Bästa avsnittet hittills, bara irrterande att Mike inte sköt bättre. Borde väntat till chaffisen gått ut och sen skjutit. Då hade de haft en fungerande bil kvar

Tänkte också att dom borde väntat ut föraren. Men det såg ut som att han tänkte köra över Jimmy så Mike var tvungen att skjuta han.
Citera
2020-04-12, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nuxuz
Tänkte också att dom borde väntat ut föraren. Men det såg ut som att han tänkte köra över Jimmy så Mike var tvungen att skjuta han.

Konstiga är att föraren ens var ute och letade efter dom ensam, efter det som hände med alla hans polare, men han kanske var självmordsbenägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in