2013-09-11, 18:04
Medlem
phattrances avatar
Funderar på o köpa ett hus @ segeltorp (stockholm) och undrar ifall någon vet ifall det är ett lungt ställe? Det ligger ju ett par förorter i närheten som bredänd, skärholmen etc men har själv inte hört något om segeltorp.

Tacksam för svar!
Citera
2013-09-11, 18:12
Medlem
Lopesans avatar
Bra område faktiskt men inte helt förskonat ifrån snodda moppar crossar osv ifrån stjärnorna i Skärholmen
Citera
2013-09-11, 18:35
Medlem
Riktigt bra område. Delvis uppvuxen där.
Citera
2013-09-11, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lopesan
Bra område faktiskt men inte helt förskonat ifrån snodda moppar crossar osv ifrån stjärnorna i Skärholmen
Vilket område inom stockholms kommun är det?
Citera
2013-09-12, 20:54
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superturbo2
Vilket område inom stockholms kommun är det?

Ligger precis utanför Stockholm. Segeltorp är en kommundel i Huddinge.
Citera
2013-09-12, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awendela
Ligger precis utanför Stockholm. Segeltorp är en kommundel i Huddinge.
oops, mitt fel. Tvivlar dock på att brottsligheten skiljer sig nämnvärt från det närliggande Söderort.
Citera
2014-08-06, 10:58
Medlem
Oneways avatar
En liten uppdatering gällande Segeltorp då jag själv haft tanker på husköp i området.

Jag har två bekanta som bor i området (längs med Gamla Södertäljevägen) och denna del ska man nog kolla upp noga innan man bestämmer sig. Tydligen så är det mycket "nyrika" nysvenskar som köper upp husen i området närmast Skärholmen.

Så vill man undvika det multikulturella så ska man undvika köp, om man däremot tycker det är spännande med berikning så är det ett perfekt område.
Citera
2014-09-30, 19:41
Medlem
EnStadigGroggs avatar
BUMP
Segeltorp är väldigt lungt och fint, visst finns det många nyrika nysvenskar, men det är inget jag lider av då dessa inte tolererar skit framför sin femmiljonersvilla. Tänk på att det endast finns ETT hyreshus här och det innehåller nio lägenheter resten är BRF, radisar och villor. Jag flyttade hit från Skanstull för att slippa alla "inflyttade-gummistövlar-hippsters".
Citera
2014-10-02, 11:08
Medlem
Segeltorp är schysst. Nära och bra till Stockholms bästa shopping Kungens Kurva. Bra folk runtomkring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in