Funderar på o köpa ett hus @ segeltorp (stockholm) och undrar ifall någon vet ifall det är ett lungt ställe? Det ligger ju ett par förorter i närheten som bredänd, skärholmen etc men har själv inte hört något om segeltorp.
En liten uppdatering gällande Segeltorp då jag själv haft tanker på husköp i området.
Jag har två bekanta som bor i området (längs med Gamla Södertäljevägen) och denna del ska man nog kolla upp noga innan man bestämmer sig. Tydligen så är det mycket "nyrika" nysvenskar som köper upp husen i området närmast Skärholmen.
Så vill man undvika det multikulturella så ska man undvika köp, om man däremot tycker det är spännande med berikning så är det ett perfekt område.
BUMP
Segeltorp är väldigt lungt och fint, visst finns det många nyrika nysvenskar, men det är inget jag lider av då dessa inte tolererar skit framför sin femmiljonersvilla. Tänk på att det endast finns ETT hyreshus här och det innehåller nio lägenheter resten är BRF, radisar och villor. Jag flyttade hit från Skanstull för att slippa alla "inflyttade-gummistövlar-hippsters".