2013-09-09, 21:37
Medlem
" ALLA PC DATA kommer att fängslats "
"och straffrättsliga förfaranden inleds"
"mot dig om böterna inte betalas"

Det är vad som kommer upp hela förbannade tiden. Vet inte ens om det e virus eller bara spam men irriterande är det i alla fall. Någon som sett det tidigare?
Citera
2013-09-09, 21:49
Medlem
Polyklorfenols avatar
Får du upp något om hur du kan betala dessa "böter"? Låter som en variant av Ukash-viruset, som brukar hota med Polismyndigheten.

Har du några konstiga program om du tittar bland dina installerade program?

Blir du omdirigerad till andra webbsidor eller sökmotorer? Några "tool bars" som dykt upp i din webbläsare?
Citera
2013-09-09, 21:55
Medlem
Nej ingenting det står bara att min webbläsare har blivit låst. Men trycker man tillräckligt snabbt nog så går det bort "en stund" Nej har kollat det verkar grönt med det i alla fall. Men Ukash-viruset har jag haft innan men dom hota med polismyndigheterna och böter men då låste ju viruset hela datorn den blev ju helt paj då. Känns ju som det kan vara något i den svängen men you never know.
Citera
2013-09-09, 22:03
Medlem
Ja men va faan scanna då`ra med MBAM eller Emsisoft antimalware , vad väntar du på ?

Dessutom så lärde du dig väl läxan förra gången så att du nu bara behöver använda din backup och fixa skiten !
Citera
2013-09-12, 19:02
Medlem
Hade samma problem för 10 minuter sedan, jag gick in i kontrollpanelen och letade i installerade program, hittade något som hette "lucky leap" rutan försvann när jag avinstallerade det!
Citera
2013-09-13, 17:53
Medlem
AutofyllarNs avatar
Jao, ja skulle säga att polisen har hackat din dator.

Du måste nog betala annars så husransöker det dig och fängslar datorn du måste sluta med pirate bay men jao bre len vad ska man säga jag hade gått till nån affär som seven eleven och låtit dem ta hand om problemet med polisen jao
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in