2013-09-09, 20:14
Medlem
Hej, tänkte eventuellt köpa hem en MSR-(någon modell, tror 605an). Men har inte hittat några nya trådar om den alls. Så tänkte fråga fungerar den på vanliga bankkort nu förtiden? Och vad är skillnaden på track 1, track 2 och track 3?
Sen kan man tex radera all data på en vanligt kort med magnetremsa och föra över sina egna bankuppgifter?

http://viewitem.eim.ebay.se/MSR-605-...213476046/item sen är den här modellen bra?

Mvh
Citera
2013-09-09, 20:23
Medlem
k4les avatar
Detta värkar ju väldigt out of date. Tror inte dem skulle kunna säljas på ebay på detta sätt.
Citera
2013-09-09, 22:03
Medlem
Svaret är ja, den fungerar utan problem på bankkort, men komihåg att du måste ta dig förbi EMV, och det är mycket svårt i dagens läge.

Track 1 2 3 är hur kortet är uppbyggt, googla så får du se, generellt sett så är de flesta bankkort uppbyggda med track 1 och track 2.

Köper du hem via ebay så köp till kompis som har det fint hemma, husrannsakningar har skett på grund av detta, true story.
Citera
2013-09-09, 22:45
Medlem
Visst funkar den, men beställ hem till en målvakt så slipper du som sagt husransakan.
Citera
2013-09-10, 14:38
Medlem
droles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensoch
Visst funkar den, men beställ hem till en målvakt så slipper du som sagt husransakan.
Den kan väl knappast vara olaglig?
Då känns målvakt kanske lite väl jobbigt.
Citera
2013-09-10, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drole

Nähä så när tullen ser att man köpt en bankkorts kopierare så rycker dom på axlarna utan meddelar polisen.
Citera
2013-09-10, 15:40
Medlem
k4les avatar
Men vad använder man dem för ? Du måste fortfarande ta reda på vad kortets fyrsiffriga kod är. Finns mycket enklare sätt och komma över folks pengar
Citera
2013-09-10, 16:57
Bannlyst
https://www.flashback.org/t2215394
Citera
2013-09-10, 17:00
Medlem
droles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilJones.
Nähä så när tullen ser att man köpt en bankkorts kopierare så rycker dom på axlarna utan meddelar polisen.
Det tycker jag dem borde om de är lagliga.
Jag har köpt mycket konstigt som är lagligt och har inte åkt hört något av polisen.

Edit, t.ex låsdyrkar och liknade verktyg för lås och diverse elektroniska prylar.
Citera
2013-09-10, 18:47
Medlem
Jag pratar faktiskt av egen erfarenhet, jag har fått husrannsakan av polisen på uppdrag av tullen för exakt samma inköp via ebay som trådskaparen.

Så försiktighet är A och O
Citera
2013-09-10, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drole

Som någon sa så fick denne husransakan pga detta. Har man då okrypterad hårddisk och en massa kreditkortsibformation i den så lär ju farbror blå inte bli så glad. Mycket smidigare med målis än att komma ihåg en 32-siffrig kod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in