2013-09-08, 21:54
Medlem
lem med det.
Senast redigerad av themattias 2013-09-08 kl. 22:09.
Citera
2013-09-08, 21:57
Medlem
lillaliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av themattias
Hej!

Min katt är gravid för andra gången iår och kan tyvärr inte ta hand om dom nyfödda i ca 3 månader som man ska innan man ge bort eller säljer dom. Så vill ha alternativ vad man kan göra? och vill inte ta livet av katten. Säg vad ni vill om att jag inte gått till veterinären och steriliserat henne men det är pengar som man inte har tyvärr och mycket möjligt kommer det sådana här problem med det.
har du inte råd att ta hand om ditt djur ska du inte ha något! Blir såå förbannad!
Citera
2013-09-08, 21:59
Medlem
Herrn-och-Fruns avatar
Citat:
Hej!

Min katt är gravid för andra gången iår och kan tyvärr inte ta hand om dom nyfödda i ca 3 månader som man ska innan man ge bort eller säljer dom. Så vill ha alternativ vad man kan göra? och vill inte ta livet av katten. Säg vad ni vill om att jag inte gått till veterinären och steriliserat henne men det är pengar som man inte har tyvärr och mycket möjligt kommer det sådana här problem med det.

Ditt jävla stolpskott som har en katt när du "ej har råd" att lägga en knapp tusing på kastrering.
Du äcklar mig.

Vad tror du det kostar att hålla på att abortera? För det är exakt det du borde göra nu, än att sätta stackars oönskade kattungar till världen.
Usch.
Citera
2013-09-08, 22:01
Medlem
-defekt-s avatar
Kastrera dig själv sen katten när den har släppt ungarna, mest humana om du absolut inte kan ta hand om ungarna är att ta dom till vetrenären och avliva dom.
Citera
2013-09-08, 22:01
Bannlyst
Citat:
Hej!

Din katt är dräktig, inte "gravid", ditt jävla stolpskott!
Citera
2013-09-08, 22:02
Medlem
Infogas avatar
Ställ dig utanför valfritt dagis och ge alla ungarna varsin kattunge, alla blir glada.
Citera
2013-09-08, 22:02
Medlem
Kenty-59s avatar
Då får du ju avliva kattungarna så fort dom fötts..
Citera
2013-09-08, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalis
har du inte råd att ta hand om ditt djur ska du inte ha något! Blir såå förbannad!

Jo visst har jag råd så sätt. Men det är en stor kostnad idag. Jag ska sterilisera henne nu. Men som det är nu har jag bara tid att ta hand om dom 2 jag har nu och inte 3-4 till tyvärr. jag vet själv att det är illa och tycker synd om henne.
Citera
2013-09-08, 22:28
Medlem
SleighBellss avatar
Vem skaffar katt idag utan att sterilisera/kastrera. Är du inte uppfödare är det nåt av det första du skall göra. Det går så fort tills att du sitter där med 6 kattungar som ingen vill ha! Stolpskott
Citera
2013-09-10, 18:25
Medlem
Kattan är alltså dräktig? Då kan du kastrera henne - vilket här inkluderar abort ja.
Inte trevligt men alternative är inte bättre om det är så som du skriver.
Kastrering är inte gratis, men den kostnaden hänger alltid över dig, vad du än gör.

Vidare, det är inte fullt så illa som det verkar. Kattungar klarar inte av för tidiga födslar, till skillnad från människor. Ett par dagar för tidigt och de har STORA svårigheter att klara sig ens med ägarens hjälp.
Så en abort också relativt sen är inte alls lika frånstötande som abort hos människor.

Fråga nåt katthem i närheten om vilken veterinär de brukar använda. Deras veterinärer har större vana vid aborter än de flesta fritidspraktiserande veterinärer.

Men det är bråttom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in