2013-09-08, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Headbangaren
Lyssnar på musik med kompisar, sitta ute och grilla, krogen, middagar.

Allt det där blir ju roligare om man dricker...
Ut och gå. Dra med en polare och gå på ett elljus spår och tälta, fiska, chilla. Vad fan som helst. Finns massa skoj att prova på. Snart blir det vinter. Dra iväg en vecka och åk skidor.
Ta en bira till det, men du måste inte bli stupfull.

Bättre än att sitta hemma och ha ångest över att inget händer för att man ej kan dricka.
Citera
2013-09-08, 22:18
Medlem
Gefjons avatar
Köra bil? Åk till något ställe du inte upplevt förut!

Eller gör du det onykter med?
Citera
2013-09-08, 22:56
Avslutad
Rök en holk grabbar, förvisso är det inte nyktert men det är roligare att sitta hemma själv o röka en spliff än att sitta hemma själv och dricka en öl...
Citera
2013-09-09, 02:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tolchocker
Shit insåg precis att TS är Headbanger

Haha Trodde du förstod vad jag menade och spann vidare Humor
Citera
2013-09-09, 19:08
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mac-miller
Rök en holk grabbar

Word!

Tragiskt när man tycker att man behöver alkohol för att ha kul, ärligt har man så jävla dålig fantasi att man inte kan underhålla sig själv är man fan kass. Du får exemplen men nae dem duger inte, för det är alltid roligare med alkohol! Skäms över att vara svensk när jag ser sån här skit.
Citera
2013-09-09, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Word!

Tragiskt när man tycker att man behöver alkohol för att ha kul, ärligt har man så jävla dålig fantasi att man inte kan underhålla sig själv är man fan kass. Du får exemplen men nae dem duger inte, för det är alltid roligare med alkohol! Skäms över att vara svensk när jag ser sån här skit.

Hade det varit så jäkla mycket bättre om frågeställningen rört att TS inte har någon aning om vad man kan göra utan att röka fet?

Problemet är väl att han inte vet vad han ska göra utan att berusa sig, och då hjälper det ju inte att byta berusningsmedel liksom.
Citera
2013-09-09, 19:21
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Hade det varit så jäkla mycket bättre om frågeställningen rört att TS inte har någon aning om vad man kan göra utan att röka fet?

Problemet är väl att han inte vet vad han ska göra utan att berusa sig, och då hjälper det ju inte att byta berusningsmedel liksom.

För allt jag skrev var verkligen om att röka på? Nej det var vad Mac-Miller skrev jag bara drog en word på det eftersom jag håller med om att en holk fungerar skit bra att ta när man är själv och har tråkigt.

Man kan också läsa en bok eller bada bastu, inte fan behöver man röka. Har man så dålig fantasi att man inte kan underhålla sig själv utan droger är man också rätt jävla kass.
Citera
2013-09-09, 21:31
Medlem
Citat:
För allt jag skrev var verkligen om att röka på? Nej det var vad Mac-Miller skrev jag bara drog en word på det eftersom jag håller med om att en holk fungerar skit bra att ta när man är själv och har tråkigt.

Man kan också läsa en bok eller bada bastu, inte fan behöver man röka. Har man så dålig fantasi att man inte kan underhålla sig själv utan droger är man också rätt jävla kass.

Jag missuppfattade ditt word som att du höll med om det som en universal lösning om man inte kunde ha kul utan alkohol.

Men med ditt förtydligande så är vi på ganska samma spår faktiskt, så jag tar glatt på mig dumstruten vet ja, o kanske tänder en spliff förstås.
Citera
2013-09-10, 19:28
Medlem
Headbangarens avatar
Citat:
Word!

Det har väll blivit så, man har växt upp i en alkoholmiljö, jag förknippar alkohol med så fina saker och förknippar fredag med whiskey. Då är det klart att en nykter helg känns jobbig, känns inte som en riktig helg.
Citera
2013-10-05, 15:57
Medlem
Jag köpte en mountainbike på blocket för dryga månaden sen. Har aldrig cyklat i skogen förut men det är grymt roligt och tar rätt lång tid (om det nu handlar om att slå ihjäl en helg). Man kan cykla med kompisar eller själv. Det är roligare med kompisar men jag känner mig friare när jag kör själv. Sen kan det finnas olika mtb-grupper tror jag som man kan haka på.

Jag tycker om att träna men just mountainbike kan nog vara kul även om man inte är träningsfreak. Det behöver inte vara jättejobbigt om man kör lite sakta (i uppförsbackarna).
Citera
2026-02-07, 09:56
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Vad gör man en nykter helg!

Fast en nykter helg har jag väl bara om jag ska göra något där man behöver vara nykter? Och då har man ju något att göra så att säga, typ åka nånstans där du måste köra.
Citera
2026-02-07, 10:08
Medlem
LKKINGENs avatar
Alkohol är en avstängning inte avslappning och allt skit man stänger av lagras och kommer ikapp några dagar senare vilket gör att du känner mer av allt som snurrar i huvudet på dig.

Har du gjort detta sedan maj så är det nog ganska fullt av tankar som oftast inte leder till något för vi tänker alltid i samma spår tills vi gör en förändring och får nya intryck av något vi inte sett, hört, upplevt förut.

Vill du bara ha en sysselsättning som ersätter alkohol så promenera, börja fågelskåda, porrsurfa, hälsa på din mamma.

Vill du komma bort från känslan av att alkohol är livet så kanske ta en meditationskurs, lägg lite pengar på ett antal timmar hos en bra psykolog.
Något som bryter din mönster och introducerar något nytt i ditt liv. Men ingen kan göra jobbet för dig det enda andra kan ge dig är verktyg du kan använda för att göra förändringar, om du nu vill såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in