Citat:
Ursprungligen postat av
Headbangaren
Hade en nykter helg denna som var, och jag har lite smått ångest av det idag.
Varför har jag det då?
- Det finns INGET att göra nykter. Allt jag förknippar med det goda livet har med alkohol och dyl att göra. Att efter en stressad arbetsvecka få knäppa upp fredagsölen, det är livskvalitet för mig. Men denna helg drack jag inget, har inte haft en nykter helg sedan maj. Så nu undrar jag lite vilka aktiviteter man kan göra under en nykter helg? Finns det andra som också tycker att livet är tråkigare utan alkohol?
Tack för mig.
Det handlar väl ändå inte om ölen i sig? Det handlar väl om den sociala biten? Även om det blir roligare med öl. Det du kan göra är något annat med samma personer som du dricker öl med. Ja, eller några andra.
Ni kan spela sällskapsspel, ha en film- eller dataspelskväll, ta en lång promenad och snacka skit, spela paintball, fika, ära middag, etc.
Det kanske inte blir lika bra om det inte kombineras med alkohol, men du kommer inte känna den där ångesten. Det störiga med att arbeta är, i mitt tycke, bristen på bra socialt umgänge. Visst, man kan ha riktigt sköna kollegor, men man är låst av att man är på jobbet. När man kommer hem är man trött och orkar inte hålla på och träffa folk. Den sociala stimulansen sker på helger, och en helg när man bara suttit hemma suger eftersom man inte fick ut någon social stimulans.