2013-09-08, 14:37
Medlem
Headbangarens avatar
Hade en nykter helg denna som var, och jag har lite smått ångest av det idag.

Varför har jag det då?
- Det finns INGET att göra nykter. Allt jag förknippar med det goda livet har med alkohol och dyl att göra. Att efter en stressad arbetsvecka få knäppa upp fredagsölen, det är livskvalitet för mig. Men denna helg drack jag inget, har inte haft en nykter helg sedan maj. Så nu undrar jag lite vilka aktiviteter man kan göra under en nykter helg? Finns det andra som också tycker att livet är tråkigare utan alkohol?

Tack för mig.
Citera
2013-09-08, 14:40
Medlem
Håller helt med dig, vilket i sig är ganska tragiskt.

Jag drack inte heller denna helg och gårdagen spenderades genom att inte göra ett piss. Främst för att alla polare var bakis sedan i fredags och därför inte hade ork för att göra någonting.. Känns dock skönt att slippa vara bakis!
Citera
2013-09-08, 14:47
Medlem
Headbangarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztaahl
Håller helt med dig, vilket i sig är ganska tragiskt.

Jag drack inte heller denna helg och gårdagen spenderades genom att inte göra ett piss. Främst för att alla polare var bakis sedan i fredags och därför inte hade ork för att göra någonting.. Känns dock skönt att slippa vara bakis!
slippa vara bakis

Att slippa vara bakis är kanske det enda positiva.

Alkohol är fan semester för mitt inre.
Citera
2013-09-08, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headbangaren

Varför har jag det då?
- Det finns INGET att göra nykter. Allt jag förknippar med det goda livet har med alkohol och dyl att göra. Att efter en stressad arbetsvecka få knäppa upp fredagsölen, det är livskvalitet för mig. Men denna helg drack jag inget, har inte haft en nykter helg sedan maj. Så nu undrar jag lite vilka aktiviteter man kan göra under en nykter helg? Finns det andra som också tycker att livet är tråkigare utan alkohol?

Tack för mig.

Det beror väll på vad du har för intressen. Är det någonting du tycker om att göra?

Jag brukar ofta åka hem till vänner/de kommer till mig laga mat en fredagskväll men att vi helt enkelt är nyktra. Vi sitter och har det mys ändå, kanske spelar spel eller bara tjötar.
Jag dricker nästan aldrig då jag gärna går upp tidigt på helgen och tränar. Nu på sommaren är det gött att åka ut med båten på dagarna med.
Sen kan man alltid åka iväg och göra någonting, kanske gå på bio, bowla eller så. Paintboll? Åka ut och fiska?

Personligen tycker jag inte det är så roligt att dricka längre just för att, vad gör man egentligen som är så roligt när man dricker?
Citera
2013-09-08, 14:56
Medlem
Imirons avatar
Citat:

Varför har jag det då?

Tack för mig.
Det handlar väl ändå inte om ölen i sig? Det handlar väl om den sociala biten? Även om det blir roligare med öl. Det du kan göra är något annat med samma personer som du dricker öl med. Ja, eller några andra.

Ni kan spela sällskapsspel, ha en film- eller dataspelskväll, ta en lång promenad och snacka skit, spela paintball, fika, ära middag, etc.

Det kanske inte blir lika bra om det inte kombineras med alkohol, men du kommer inte känna den där ångesten. Det störiga med att arbeta är, i mitt tycke, bristen på bra socialt umgänge. Visst, man kan ha riktigt sköna kollegor, men man är låst av att man är på jobbet. När man kommer hem är man trött och orkar inte hålla på och träffa folk. Den sociala stimulansen sker på helger, och en helg när man bara suttit hemma suger eftersom man inte fick ut någon social stimulans.
Citera
2013-09-08, 15:02
Medlem
Testa att köra en kväll med alko-fri öl, finns ju faktist flera goda, även om det är dyyyrt.
Sen är det alltid trevligt att kulturberika sig med några vänner, opera, musikal, teater och sånt. Behöver inte vara jätte bra om man delar erfarenheten med några vänner.
Citera
2013-09-08, 15:03
Medlem
Jokerswes avatar
Nu klämmer jag in mig här. Tänkt mycket på det här också. Jobbar hela veckan och helgen brukar bestå av aktiviteter, kanske inte det roligaste men man träffar polarna ändå.
Men det kommer de här helgerna då du faktiskt är hemma själv, nykter.
Vad fan gör man då?
Jag känner en konstant stress. Det har jag gjort de senaste året. Kan helt enkelt inte bara sätta mig i soffan och slå på en rulle och bara slappna av. Sitter och liksom tänker att "fan polarna gör säkert något jävligt kul och här sitter jag hemma och missar allt det festliga". Även fast jag sällan missar något.

Sitter och pillar i naveln och kollar facebook flödet och alla verkar ha det så jävla kul.
Citera
2013-09-08, 15:04
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jokerswe
Nu klämmer jag in mig här. Tänkt mycket på det här också. Jobbar hela veckan och helgen brukar bestå av aktiviteter, kanske inte det roligaste men man träffar polarna ändå.
Men det kommer de här helgerna då du faktiskt är hemma själv, nykter.
Vad fan gör man då?
Jag känner en konstant stress. Det har jag gjort de senaste året. Kan helt enkelt inte bara sätta mig i soffan och slå på en rulle och bara slappna av. Sitter och liksom tänker att "fan polarna gör säkert något jävligt kul och här sitter jag hemma och missar allt det festliga". Även fast jag sällan missar något.

Sitter och pillar i naveln och kollar facebook flödet och alla verkar ha det så jävla kul.
Jag känner precis samma sak. Visst, man kan spela dataspel eller glo på någon film, men ångesten finns där. Det är nog rätt vanligt bland unga män, vi är ju tydligen väldigt ensamma.
Citera
2013-09-08, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
... "Det störiga med att arbeta är, i mitt tycke, bristen på bra socialt umgänge. Visst, man kan ha riktigt sköna kollegor, men man är låst av att man är på jobbet. När man kommer hem är man trött och orkar inte hålla på och träffa folk. Den sociala stimulansen sker på helger, och en helg när man bara suttit hemma suger eftersom man inte fick ut någon social stimulans".

Så sant som det är sagt!
Citera
2013-09-08, 15:08
Medlem
curiamobiliums avatar
Hyra en film
laga något gott som tar tid och äta detta med vänner utan alkohol
laga något trasigt
tvätta bilen
spela schack
titta på tv
gå en runda
träna
läsa en tjock bok - har du läst "på spaning efter den tid som flytt"
Bjuda in vänner på en kopp te och bara prata och lyssna. Inte köra fyllesnack utan bra snack.
Fiska
Plocka svamp
Tälta
Låna en eka

Ja då vet du. Jag har 199 tips till. Du kan börja med dessa.
Citera
2013-09-08, 15:19
Medlem
Headbangarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curiamobilium
Hyra en film
laga något gott som tar tid och äta detta med vänner utan alkohol
laga något trasigt
tvätta bilen
spela schack
titta på tv
gå en runda
träna
läsa en tjock bok - har du läst "på spaning efter den tid som flytt"
Bjuda in vänner på en kopp te och bara prata och lyssna. Inte köra fyllesnack utan bra snack.
Fiska
Plocka svamp
Tälta
Låna en eka

Ja då vet du. Jag har 199 tips till. Du kan börja med dessa.

Tragiskt.
Citera
2013-09-08, 15:34
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Tragiskt.
Vilka av dessa aktiviteter har du gett en ärlig chans?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in