• 4
  • 5
2005-06-29, 15:53
Medlem
Bloodhounds avatar
Eller så finns det bara en funktion "Jag har snuten på mig, deaktivera mitt pass och rensa alla loggar".
Citera
2005-06-29, 15:58
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound
Eller så finns det bara en funktion "Jag har snuten på mig, deaktivera mitt pass och rensa alla loggar".

Precis! :tease:
Citera
2005-06-29, 16:38
Medlem
RosaBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beslutsångest
Jag tror ett grundläggande problem med ett stängt drogforum är att FB's vision är att skapa ett fritt och öppet diskussionsforum för bl a kontorversiella ämnen som t ex droger, vilket man hittils har lyckats med ganska bra, även ifall inget forum är perfekt. Däremot är det inte FBs vision att främja illegal droghandel som kan riskera hela forumets framtid ifall polisen nu vill beslagta servern en vacker dag.

Ifall de skulle skapas ett stängt drogforum skulle det inte vara för att främja droghandel, utan snarare för att kunna hålla viss information hemlig för ionvigda, men som polisen och tullen redan vet om.

T ex tips på var man gömmer sitt knark på rummet på bästa sätt. Tullen och Polisen känner redan till nästan alla sätt, anledningen till att de inte tar mer knark än de gör är att de helt enkelt inte har tillräckligt med bemanning.

Däremot kan den informationen användas emot oss ifall Barbro 55, börjar snoka i sin sons rum efter knark.

Andra ämnen som skulle kunna diskuteras kan vara farliga kombinationer av droger som folk i allmänhet inte borde känna till för sitt eget bästa.

Jag tror inte på att skapa ett forum här på FB med 50-100 pers av de mest invigda, de skulle bara invagga en falsk trygghet och andra skulle känna sig utanför och bli ledsna för det, dessutom skulle vilda diskussioner om vem som är civilare bryta ut ifall någon som vissa inte litar på väljs in.

Det man däremot kan göra är att skapa ett stängt forum med relativt enkla inträdeskrav. T ex att man har varit medlem minst 3 månader, gjort 100 inlägg och visar mognad att diskutera droger i den öppna delforumen för droger. Då kan man enkelt stänga ut alla som bara är nyfikna eller oseriösa från det forumet, men samtidigt kan alla som är seriöst intresserade av att diskutera droger gå med.

Vad tror ni?
Helvete... Det där var det bästa jag hört på länge.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in