2013-09-07, 09:30
Medlem
Expressen:
Larmet om olyckan på Stadsgårdsleden på Södermalm i Stockholm kom strax före klockan 05 på lördagen.
– Det är en person som har blivit påkörd och ligger fastklämd under bussen, säger Roger Sverndal, ledningsoperatör vid Storstockholms brandförsvar, till Expressen.se.
Mannen avled senare av skadorna, uppger vakthavande befäl vid Stockholmspolisen vid sjutiden på lördagsmorgonen.

http://m.expressen.se/nyheter/man-kl...der-buss--dog/

Någon som vet mer?
Magkänslan säger väl att en stadig promillehalt kan vara bidragande till denna ruskiga olycka...
Citera
2013-09-08, 20:11
Medlem
vonFlaxs avatar
Tragiskt, jag lider med busschauffören och den omkomnes anhöriga. Enligt uppgift ska bussen ha tomkört, så tack och lov slapp en hel busslast med hemvändande festprissar uppleva det hela utöver dom redan inblandade.

Tyvärr är det inte sällan man ser berusade människor vingla omkring ute i körfälten där, gärna i kurvan vid Viking Line-terminalen där sikten är skymd. Nu påstår jag inte att den omkomne var berusad, men en del tyder ju på det.

Någon som vet mer om detta?
Citera
2013-09-09, 10:18
Medlem
När jag läste om detta tänkte jag direkt: Patricia stänger väl fem. Inte många som brukar hålla sig till gångvägarna enbart när de ska därifrån....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in