Citat:
Ursprungligen postat av Amsterdaim
Jag såg att under januari 2010 fick jag pengarna den 19:e, min kurs börjar den 17:e, så jag
gissar på att man får den 19:e i år igen!

Var inte så säker på det, det kan ta längre tid.
Citat:
Ursprungligen postat av loostiinyyou
Suck, borde det inte komma upp snart vilket datum man ska få pengar? Jag lämnade in studieförsäkran i måndags plus registerade mig på kursen via internet samtidigt.
Jag trodde grejen med att registera sig på internet var att man slapp vänta tills kursen börjar för att få pengar.
Nä, det är egentligen alltid så att pengarna egentligen kommer tidigast en vecka efter kursstart. Ibland kan det dock förändras och göra så att man får dom under första veckan av terminen.
Dock så betalar CSN inte ut pengar (kanske om det är något exceptionellt som hänt) innan terminen startat.
Citat:
Ursprungligen postat av J12
Två frågor
1. Jag har snart omtenta - om jag inte klarar den, har man möjlighet till omtenta igen eller är det sista chansen? (15-poängskurs, enda tentan på kursen, universitet)
2. Om jag inte klarar den där tentan - kan jag aldrig få studiemedel igen då? Eller räcker det med att jag pluggar 15 poäng utan studiemedel (så att man "tar igen" poängen), och sedan har jag möjlighet till studiemedel igen?
Hemskt tacksam för säkra svar.
1. Du har fem chanser på dig att klara varje tenta, därefter är du rökt.
2. Du behöver bara ta igen poängen. Du blir naturligtvis inte "banned for life" från CSN.
Citat:
Ursprungligen postat av MeNeFrego
ni som har blivit beviljade fullt lån samt bidrag, hur mycket kommer att utbetalas till er den 25e denna månad?
12 174:-