2010-08-26, 14:56
Medlem
CSN har meddelat mig att jag måste klara yttligare 5.5 poäng för att få studiemedel, betyder det att jag kan få dom 5.5 poäng denna termin, alltså den första kusen jag har nu efter sommaren?
2010-08-26, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empathy
CSN har meddelat mig att jag måste klara yttligare 5.5 poäng för att få studiemedel, betyder det att jag kan få dom 5.5 poäng denna termin, alltså den första kusen jag har nu efter sommaren?

Japp, så var det i alla fall för mig. Men det var några år sedan
2010-08-26, 15:13
Medlem
Blixis avatar
"Uppropet är fredagen den 27/8 klockan 10:00 i sal C1, C-huset, Campus Valla, Linköping."

Saxat från dokumentet man fick på posten av universitet. Gissar på att vi ses imorgon!
2010-08-26, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Sativa
Om man betalar av, godkänner dem ytterligare lån då?

Hamnade lite i den sitsen, har 15hp från Januari, fristående skitkurs som jag aldrig tentade av pga familjeproblem. Fick under perioden 5k. Nu ska jag börja plugga 240hp, om dem skulle neka mig tror ni jag kan betala av de 5k direkt och sen få godkänn eller vill de hellre att man tentar av 15hp och sen får tillgång till ytterligare? (skulle bli ganska svårt för mig)

Sitter i exakt samma sits. Någon som har svar på det?
2010-08-26, 16:18
Medlem
Dr.Sativas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empathy

Samma för mig, så fort man tentat av dem och poängen är införda i ladok är det bara att skicka iväg en ny ansökan.
2010-08-26, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av codebasix
Hur funkar det med portföljer och sådant? Funderat på att skriva upp mig på Avanza då de säger att det är gratis och etc. Men är rädd för att de ska ut något extra avgift. Det jag nu undrar är finns det någon bra sida där man han ha en såkallad bevakningslista för kolla till sina aktier?
Du kan väl göra allt det där på Avanza och det är ingen dold avgift, däremot betalar du ju en courtageavgift när du köper och säljer grejer men det lär du ju göra överallt. Så behövs väl ingen dold avgift.
2010-08-26, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dbcooper
Japp, så var det i alla fall för mig. Men det var några år sedan

Jag behöver fixa 25,5 poäng denna termin för att få fortsatt (klarade 12p på ett annat program i våras men hoppade av direkt efter första tentan).

Om jag skulle missa en kurs i höst på typ, 7,5 poäng (och få indraget csn), räcker det då med att klara den första kursen på vårterminen 2011 (som täcker så många poäng jag behöver såklart) för att csn ska acceptera en ny ansökan? eller måste JUST den kursen jag missade på hösten tentas upp?
2010-08-26, 19:24
Medlem
Skickade in min ansökan i fredags tillsamans med skolans intyg om mina studieresultat, när jag loggar in har de inte registrerat ansökan ännu, hur lång tid har de tagit för er andra för att de skall registrera ansökan?
2010-08-26, 19:30
Medlem
Harpys avatar
Läste fel! sorry
ta bort
Senast redigerad av Harpy 2010-08-26 kl. 19:35.
2010-08-27, 00:48
Medlem
Weejays avatar
Helvete verkar inte som om man får det idag heller...
Fan för CSN alltså...
2010-08-27, 04:05
Medlem
Hejsan, när man fyller i ansökan hos csn så finns det i att man kan kryssa för att få studiemedel.. men även att man kan kryssa för att man vill ha bidrag. Vad är skillnaden?
2010-08-27, 05:09
Medlem
Weejays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frederic.bastiat
Hejsan, när man fyller i ansökan hos csn så finns det i att man kan kryssa för att få studiemedel.. men även att man kan kryssa för att man vill ha bidrag. Vad är skillnaden?

Är det inte så att studiemedel är lån och bidrag är studiebidrag?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in