Citat:
Ursprungligen postat av
Pezten
Varför kan du inte bara ta CSN-lån som alla andra?
Självklart kan jag det. Jag är dock självfallet inte särskilt sugen att ta lån i onödan ifall det finns andra alternativ. Du vet, spara in på utgifter och så.
I det här fallet så finns det ett alternativ att få ett år med aktivitetsstöd från Försäkringskassan via Arbetsförmedlingen när man börjar studera efter att ha varit arbetslös så länge som jag har varit. Alltså ett år utan att behöva ta csn-lån. Dock är det tydligen olika mellan kommunerna och de bestämmer efter eget tyckte istället för att ha något ordentligt regelverk gällande detta. Jag fick ett nej.
Så nu kommer jag självfallet ta csn när inga andra alternativ finns.