Citat:
Ursprungligen postat av
Queen-Obscence
Alltså jag sökte CSN när jag fick veta att jag blivit godkänd vilket var i mitten av december. Läraren hade då tagit mer än 6 veckor på sig vad gäller rättningen vilket är helt oacceptabelt.
Har tjatat och mejlat expeditionen på institutionen och det är förrän idag som det verkar ha gett resultat.
CSN skrev specifikt att jag saknar 5 högskolepoäng för att få ut studiemedel, det var då innan betyget lades ut vilket det gjorde vid 13 idag. Har aldrig varit med om att lärarna tar så lång tid på sig och ville vara ute i god tid. Hoppas nu att oturen ska vända, hoppas att det går bättre för dig i alla fall!
Ja mycket får man vara med om, speciellt om man läser kurser eller delar av utbildningen vid
olika lärosäten. Fick hjälp av en snäll lärare med en restkurs-tenta som rättades i rekordfart
precis innan jul. Detta p.g.a. att jag haft strul med ett annat universitet som trots
påtryckningar är sega med rättningar. Väl vid tentorna ( hemtentor) får man alldeles för kort
tid på sig, kurslitteraturen stämmer inte o.s.v. När jag är färdig med det universitetet skall
jag klaga ordentligt.
Vågar dock inte göra det
innan man är klar med de resttentor som är via detta
Universitet med rädsla repressalier!
Men än en gång, vad skrev CSN när de sa att du har för lite poäng?
Avvaktar de 4 veckor i väntan på fler poäng, innan de ger ett slutgiltigt besked?
Eller måste du göra om ansökan från början?
Väsentlig skillnad för dig både när det gäller både väntetid och antal veckor du får
ut av studiemedlet för vårterminen.
Tack för din uppmuntran! Jag tror att det kommer besked till veckan, CSN är nu bara
en vecka efter "mitt datum" när de gäller att gå igenom ansökan.
Efter januari är det förhoppningsvis som vanligt bara extra mycket nu inför kursstart.