2014-05-16, 12:57
  #27589
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunearne
Men jag kan ju själv handla i terminer med hög häv utan att värdet urholkas. Varför kan inte CBK och andra utfärdare göra det? De vill sälja sina produkter givetvis men det här...naä
Jag vet inte riktigt vad du syftar på när du säger att värdet urholkas. I Mini Futures urholkas inte värdet till skillnad från Bull/Bear-certifikat som har daglig hävstång (vilket gör att volatiliteten urholkar värdet på lång sikt).

Det som utfärdarna framförallt tjänar på i dessa produkter är räntenettot på den inbyggda belåningen i produkten samt spreaden (skillnaden mellan köp/sälj).

/Daniel, Avanza
__________________
Senast redigerad av AvanzaBank 2014-05-16 kl. 13:12.
2014-05-16, 14:45
  #27590
Medlem
DrRockzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0land
CFD's är det enda du kan bli skyldig via, vad jag känner till.
Alla andra produkter knockas du ut när du inte har pengar kvar.

Tack för svaret, då känns det lite tryggare
2014-05-16, 16:34
  #27591
Medlem
Någon som är duktig med CSN studiemedel/personliga brev eller något något sådant som kan hjälpa mig?

Skriv till mig i PM, hade varit grymt tacksamt då jag behöver lite hjälp.
2014-05-16, 17:14
  #27592
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hegge31
Har också funderat kring det, men jag utgår från att det är bruttoinkomst.
Jag utgår också från att så är fallet, men är det någon som vet med säkerhet?
2014-05-16, 17:18
  #27593
Medlem
[Fråga] Deklarera försäljning av fonder

Hej!

Någon som kan förklara hur jag deklarerar försäljning av fonder?
(Hade en gammal slaskfond liggandes som jag vill flytta från Swedbank till ett ISK-konto hos Avanza istället).

Hur fungerar det för övrigt nu när deklarationen är inskickad för i år? (jag har alltid godkänt deklarationen utan någon eftertanke, dåligt påläst)

Vad händer om jag inte deklarerar försäljningen?

Tacksam för alla svar.
2014-05-16, 17:20
  #27594
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Jag har förmodligen frågat det här förut...

Är fribeloppet brutto eller netto?

Citat:
Ursprungligen postat av Hegge31
Har också funderat kring det, men jag utgår från att det är bruttoinkomst.

Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Jag utgår också från att så är fallet, men är det någon som vet med säkerhet?
Det är brutto.
2014-05-16, 17:23
  #27595
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Det är brutto.
Vielen Dank, bra att veta säkert!
2014-05-16, 17:26
  #27596
Medlem
CarlJohnsson50s avatar
Skulle vilja ha tag på daglig data från OMX senaste 15 åren (eller hur länge den nu funnits), vart kan man få tag på detta?
2014-05-16, 17:36
  #27597
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJohnsson50
Skulle vilja ha tag på daglig data från OMX senaste 15 åren (eller hur länge den nu funnits), vart kan man få tag på detta?
Hej!

Det finns att ladda ner på NASDAQ OMX hemsida här (går att få ner som .csv-fil som kan importeras till Excel).

Trevlig helg!

Vänligen,
Daniel, Avanza
2014-05-16, 18:54
  #27598
Medlem
Bbobis avatar
Försäljningar 2014 deklareras 2015.

Banken brukar skicka in det.
2014-05-16, 19:31
  #27599
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Det är brutto.

Tack för svaret! Blir till att begära lönesänkning fr.o.m. Juli då
Åtminstone planera utbetalning av mina innestående semesterdagar till nästa år iaf.
Tur att jag har en tillmötesgående arbetsgivare.
2014-05-16, 20:08
  #27600
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Vielen Dank, bra att veta säkert!

+1 på Emerain, det är brutto.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in